بحران سیل در ایران – شهرها یکی پس از دیگری به زیر آب می روند



اگر بخواهیم به کارنامه دولت آخوند روحانی و سپاه پاسداران در زمینه یاری رساندن به مردم محروم در مناطق سیل زده نمره ای اعطاء کنیم، به یقین «نمره صفر» مناسبت ترین برای بی‌عملی عامدانه و دست روی دست گذاشتن حکومت می‌باشد.

ایعاد روزافزون خسارات در مناطق مختلف کشور که عطف به گزارشات قطره ای از سوی دوایر اطلاعاتی رژیم اکنون خسارات سنگینی را بر شهرها و روستاها پدیدار نموده، به حدی است که دیگر با اعداد و ارقام قابل شمارش نمی‌باشند.
فرو رفتن شهرها در سیلاب، گل و پسمانده های ناشی از باران نه تنها زندگی را برای میلیون ها ایرانی به جهنم تبدیل نموده، بلکه اساسا چشم انداز هرگونه بازگشت به دوران قبل از سیل را نیز غیر ممکن ساخته است.

یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به این ابعاد وخیم این فاجعه ملی می‌نویسد: «بخش‌های عمده‌ای از شهر خرم‌آباد زیر آب رفته است. وضعیت شهر خرم‌آباد بحرانی است، البته مسئولان استان و شهرستان خرم‌آباد هم در اطلاع رساین به موقع و بیان واقعیت‌های سیل ضعیف عمل می‌کنند و هم از نظر امکانات با مشکل جدی مواجه هستند».( صدا وسیمای حکومتی ۱۲ فروردین ۱۳۹۸)

همچنین موضوع افزایش خسارات تنها به یک یا چند شهر در غرب و یا شمال کشور محدود نمی‌گردد، بلکه بحران اکنون در بیش از ۲۷ استان کشور به طرز غیرقابل وصفی در حال رشد و نمو می‌باشد.
برای نمونه و بر اساساس گزاراشات رسیده اکنون شهرهای «کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، اق قلا، همدان، کازرون، اهواز، سوسنگرد، سقز، روانسر، شازند، شاهرود، بخش‌های بزرگی از تاکستان، کوهدشت، شوش، دزفول، الیگودرز، بروجرد، نهاوند، پلدختر، اندیمشک، قروه، زنجان، گلپایگان، گمیشان، مرند، نجف آباد، شیراز، اصفهان و یا استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج‌فارس» به زیر آب رفته و یا بخش‌های بزرگی آن آنها با سیل دست و پنجه نرم می کنند.

همچنین ابعاد خسارات در بخش‌های شمالی کشور به حدی است که یک گزارش دیگر حکومتی از «تخریب ۲۵ هزار واحد مسکونی» سخن به میان آورده است.
بنابراین گزارش تنها: «میزان خسارت اولیه سیل و برف در مازندران یک هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان برآورد شده است.سیل علاوه بر تخریب حدود ۶۰۰ واحد مسکونی در مازندران، به ۶ هزار واحد دیگر هم تا ۶۰ درصد خسارت زد». ( سایت حکومتی انتخاب ۱۲ فروردین ۱۳۹۸)

به موازات این وضعیت بحرانی و در رابطه با یاری رساندن به مردم سیل زده میهن امان که اکنون با بی‌عملی و بی‌تفاوتی حکومت روبرو می‌باشند، خانم رجوی در پیامی مردم ایران را به همیاری مستقیم به سیل‌زدگان و خسارت دیدگان فراخوانده است.
در این اطلاعیه از جمله تاکید شده: «خانم مریم رجوی بار دیگر عموم مردم به‌ویژه جوانان را به تشکیل شوراهای مردمی و کمک‌رسانی مستقل به سیل‌زدگان به‌ویژه در خوزستان و لرستان و ایلام فراخواند و گفت در حالی‌که آخوندها کاری جز حفظ سلطه ننگین خود و چپاول مردم ندارند همیاری ملی تنها راه مقابله با این سیل ویرانگر است».