جنایت جنگی بشار اسد با هم دستی رژیم آخوندی در غوطه شرقی

رژیم جنایتکار بشار اسد حملات وحشیانه خود را با هم‌دستی رژیم آخوندی به مردم منطقه تحت محاصره غوطه شرقی تشدید کرده است.

 

در یک جنایت فجیع در حملات روز شنبه، ۳۰ تن از مردم در زملکا که برای ترک این منطقه تجمع کرده بودند، کشته شدند.
بنا به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی در حملات روز جمعه به شهرهای کفربطنا و سقبا، ۷۶ تن از مردم بیگناه کشته شدند. شبکه حقوق بشر سوریه آمار کشته‌شدگان روز جمعه در غوطه را ۸۱ تن ذکر کرد.
هم‌زمان با بمباران‌های وحشیانه و استمرار حملات زمینی و اشغال مناطق بیشتری از غوطه، مهاجرت اجباری هزاران تن از مردم در غوطه شرقی ادامه دارد. سخنگوی ارتش روسیه گفت که روز شنبه حداقل ۱۱ هزار تن از مردم منطقه تحت محاصره غوطه شرقی را ترک کرده‌اند.



درهمین حال، در باره مهاجرت گسترده در عفرین در شمال سوریه نیز، خبرگزاری فرانسه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد: طی سه روز، ۲۰۰ هزار تن از شهروندان غیر نظامی از شهر عفرین در شمال سوریه فرار کرده‌اند.

رسانه‌های بین‌المللی و خبرنگاران غوطه شرقی، هم‌چنان تصاویر دردناک و تکان‌دهنده‌یی را از اجساد کودکان معصوم و سایر قربانیان حملات بی‌وقفه دیکتاتور سوریه منتشر می‌کنند.
نور و الا دو دختر بچه‌یی که پیام‌هایشان از غوطه شرقی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جهان مورد توجه گسترده قرار گرفته است، روز جمعه از میان خرابه‌های شهرشان پیام جدیدی را منتشر کردند و گفتند: شب گذشته نتوانستیم بخوابیم؛ چون جنگنده‌ها ساختمان ما را بمباران کردند... به تمامی این خرابی‌ها نگاه کنید! این منطقه ماست. ما خیلی ترسیده بودیم، لطفاً به ما کمک کنید.

نصر حریری رئیس هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه اعلام کرد: برکناری اسد، یک بخش ضروری روند انتقال سیاسی در سوریه است...
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض ضمن محکوم‌کردن جنایات اسد و هم‌دستی رژیم آخوندی در این جنایات، گفت: رژیم با انواع سلاح‌ها را در حمله به غوطه شرقی به کار گرفته است... محاصره‌شدگان در غوطه در معرض یک کشتار جمعی هستند... ما ملل متحد، شورای امنیت و جامعه جهانی را... به‌خاطر سکوتشان در برابر جنایت‌های (اسد) و عدم اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از این جنایات، مسئول می‌دانیم... مسئول اصلی این جنایت‌ها رژیم اسد و کشورهایی هستند که در کنار آن قرار دارند...
نصر حریری هم‌چنین گفت: در هفت سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون سوری مجبور به مهاجرت شده‌اند.... رژیم اسد تمام تلاش‌ها برای راه حل سیاسی را به شکست کشاند و همه توافقات را زیر پا گذاشت... عملیات سیاسی کنونی کار بیهوده‌یی است و به اسد این امکان را می‌دهد تا به جنایت‌هایش ادامه بدهد.