خامنه‌ای بستنی طلای برج میلاد را حرام کرد

دفتر علی خامنه‌ای، ولی فقیه نظام آخوندی در پاسخ به استفتایی در مورد خوردن بستنی طلا، اعلام کرد که هرگونه خوردن بستنی حاوی عنصر طلا، «حرام» است.
به گزارش خبرگزاری فارس13 شهریور، در پی اعلام خبری مبنی بر عرضه نوعی بستنی با روکش و پودر طلای خوراکی، دفتر ولی فقیه دیکتاتوری آخوندی، این بستنی را حرام اعلام کرده و شهرداری تهران هم گفته جلوی عرضه این نوع بستنی‌ها را خواهد گرفت.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که رستوران برج میلاد اعلام کرده این بستنی‌های گران قیمت که تولید آن «یک روز طول می‌کشد» باید یک روز قبل ثبت سفارش شوند و روز بعد، محصول به خریداران عرضه خواهد شد. قیمت این بستنی، ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.
در همین حال شهرداری تهران برای فاصله گرفتن از این اقدام رستوران برج میلاد از شهرداری نوشت: «رستوران برج میلاد توسط یک پیمانکار اداره می‌شود و هیچ ارتباط تشکیلاتی میان این پیمانکار با شهرداری تهران نیست».
روابط عمومی برج میلاد تهران هم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن «غیرمسئولانه خواندن» این‌گونه اظهارات در مورد دست داشتن شهرداری تهران در اقدامات رستوران برج میلاد تأکید کرد‌ : «موضوعات مطرح شده از سوی پیمانکار رستوران گردان درباره سرو نوع خاصی از بستنی به هیچ‌وجه مورد تأیید شهرداری تهران نبوده و نیست و شهرداری تهران از انجام چنین اقداماتی به‌طور حتم جلوگیری خواهد کرد».
این بیانیه هم‌چنین گفته است: «عرضه نوع خاصی از بستنی در رستوران گردان برج میلاد ایده پیمانکار رستوران گردان بوده که در رسانه‌ها مطرح شده است و به هیچ عنوان تا به‌حال سرو چنین بستنی در برج میلاد انجام نشده است که با توجه به حرمت شرعی و اجتماعی چنین اقدامی، شهرداری تهران پس از اطلاع از این امر دستور توقف موضوع را صادر کرده و مانع از انجام چنین طرحی خواهد شد».
مسئول رستوران گردان برج میلاد پیشتر در گفتگو با خبرنگار فارس گفته بود که بهای این بستنی ۴۰۰  هزار تومان است و باید بخشی از ظروف این بستنی از خارج کشور وارد شود.
وی گفته بود که این نوع طلای خوراکی در کشور آلمان تولید می‌شود که برای عرضه این محصول، باید این نوع طلای خاص را از آلمان وارد کرد و این طلا به‌صورت پودر و برگه ارائه می‌شود.

برگرفته از سایت رادیو فردا 13 شهریور