تجارت خون در کمیته خارجی پارلمان اروپا توسط کوبلر - اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

مسابقه با گوبلز در شیطان سازی از قربانیان سه حمام خون قبلی و دعوت از حکومت عراق برای کشتار چهار

• پیگرد قضایی کوبلر از جانب مقاومت ایران و خانواده قربانیان به‌خاطر نقش مجرمانه اش در خونریزی ادامه می یابد
• مقاومت ایران قبل از حمام خون بعدی، مصرانه از پارلمان اروپا خواهان اعزام یک هیأت حقیقت یاب انساندوستانه به لیبرتی و اشرف و انتشار نتایج تحقیقات آنهاست

سناریوی دعوت از کوبلر در کمیته خارجی پارلمان اروپا و سریال دروغپردازیهای او علیه پناهندگان بیدفاع در بعداز ظهر چهارشنبه 29 مه بوی خون می داد. او آمده بود تا قبل از پایان تحمیلی مأموریتش در عراق، مسأله مبرم امنیت در کمپ لیبرتی را دور بزند، همدستی خود با حکومت عراق و فاشیسم دینی حاکم بر ایران را مسکوت بگذارد، تقصیرات را بر دوش قربانیان و رهبری کمپ بگذارد و به مهوعترین صورت دستهای خونین مالکی را ببوسد و بشوید. این مسابقه یی با گوبلز در دروغگویی و شیطان سازی از قربانیان و در عین حال انتقام‌گیری از مدافعان حقوق بشر و حقوق پناهندگان در اشرف و لیبرتی در پارلمان اروپا، به‌ویژه رئیس هیأت رابطه با عراق، رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت (ISJ) و دوستان ایران آزاد در این پارلمان بود.
مارتین کوبلر که همسرش سفیر آلمان در عراق است از این پیشتر به نحوی حیرت انگیز در مقام نماینده ویژه دبیرکل نیازمندی صنایع آلمان برای سرمایه گذاری در عراق را مورد تأکید قرار داده و گفته بود: «تجار آلمانی به‌خوبی توصیه می‌شوند که عراق را در نظر داشته باشند» (نشریه دیالوگ عراقی- آلمانی شماره 3 سپتامبر 2012).
در روز 7فروردین92 (27مارس2013) طاهر بومدرا، مشاور ویژه دبیرکل در مورد اشرف و رئیس حقوق بشر یونامی در یک اجلاس در پارلمان اروپا در بروکسل فاش کرد اهداف واقعی از روند جابه‌جایی ساکنان اشرف به لیبرتی که توسط کوبلر انجام گرفت «بسیار شریرانه بود ...هر دوی ما می‌دانستیم که هدف واقعی این جابه‌جایی- قرار دادن آدمها در کمپ زندانگونه لیبرتی بود و همچنین دستکاری پروندهها و عکسها که ما در یونامی آنها را تولید کردیم». بومدرا از این پیشتر در روز 23شهریور91 (13سپتامبر 2012) تحت سوگند در استماع کنگره آمریکا در همین باره با جزییات شهادت داد.
درهمین اجلاس جیم هیگینز گفت: «آیا این حرف مبالغه است که بگوییم جرم وی خیانت است؟ کسی که با مقامات رژیم ایران مشورت یا گفتگو کند، کسی است که دستور کار دیگری دارد و ما می‌دانیم که این دستورکار چیست».
سپس تونه کلام اضافه کرد: آنچه طاهر بومدرا و وسلی مارتین افشا کردند «یک رسوایی برای ملل متحد و اصول عالیهیی است که نمایندگی می‌کند. اعتبار ملل متحد به‌شدت آسیب دیده است. طبق معمول ما با سیاستهای اپورتونیستی مواجهیم که محاسبات سیاسی بر سرنوشت انسانها و ارزشهای انسانی ارجحیت دارد... ما با اپورتونیسم سیاسی مواجهیم که برخی افراد و برخی کشورها را برانگیخته که برای سهیم شدن در نفت و گاز عراق تراژدی را نادیده بگیرند. و نمی‌خواهند مشکلی با رژیم عراق که با رژیم ایران مرتبط است، پیدا کنند».
گروه کار بازداشتهای خودسرانه ملل متحد در یک سال گذشته در دو نظریه اعلام کرد که لیبرتی یک زندان است. ژنرال جیمز جونز مشاور پیشین امنیت ملی پرزیدنت اوباما در روز 22اسفند91 (12مارس2013) پس از حمله موشکی به لیبرتی که هشت کشته و بیش از 100مجروح بر جای گذاشت به صراحت به تلویزیون سی.ان.ان گفت: «من این را قبلاً گفته‌ام و پایش هم هستم که ساکنان کمپ لیبرتی وضعیتی بدتر از کسانی داشته‌اند که در گوانتانامو بوده‌اند».
هدف از رگبار دروغپردازیهای کوبلر در کمیته خارجی پارلمان اروپا علیه ساکنان لیبرتی و رهبری کمپ، پوشاندن همین حقیقت است. یک فرار به جلوی حقیرانه و «بسیار منافقانه» آنچنانکه هشت تن از نمایندگان پارلمان اروپا به او گفتند. آنها خواستار اخراج کوبلر شدند.
 در سناریوی لجن پراکنی و شیطان سازی جایی برای پاسخگویی نماینده ساکنان و هیچیک از وکلا و مشاوران حقوقی آنها پیش بینی نشده بود تا میدان برای تاخت و تاز یک جانبه کوبلر هر چه بازتر باشد. دروغهای کوبلر البته تازگی نداشت و تا به‌حال در دهها اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران با جزییات برملا شده است. از جمله اطلاعیه 25فروردین92 (14 آوریل 2013) دربارة «هفت دروغ عمده از سوی کوبلر و ضرورت همراهی نمایندگان آمریکا و کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد با مأموران کوبلر در لیبرتی».
آنچه جدید و به غایت وقیحانه است دعوت از حکومت عراق برای کشتار چهارم در اشرف است. کوبلر در این رابطه گفت: «یک حکم دادگاه در روزهای آتی وجود خواهد داشت که 100نفر باقیمانده را بیرون کند چرا که این درگیری بیش از حد طول کشیده است و همچنین یک کمیته تشکیل خواهد شد که ارزش اموال را مشخص کند و از آنها لیست برداری کند و البته از ساکنان اشرف هم خواسته شده که وکلایشان را معرفی کنند و آنها را به این کمیته بفرستند».
این در حالیست که کوبلر به خوبی از نامه سناتور توریسلی نماینده قانونی ساکنان به تاریخ 28اردیبهشت92 (18مه2013) خطاب به 100نفر حافظان اموال مطلع است. این نامه که رونوشت آن برای جفری فلتمن، معاون دبیرکل ملل متحد، سفیر رابرت بیکرافت، سفیر برت مک گرگ، والکر تورک، مسئول حفاظت بین المللی کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و جورج باکوس، مشاور مالکی و مسئول پرونده لیبرتی و اشرف فرستاده شده است، می‌نویسد:
«من روز 11 مه از طریق سفیر کوبلر مطلع شدم که ”دولت عراق یک دستور تخلیه که توسط دادگاه صادر شده را در اختیار دارد”. به شما بدینوسیله توصیه می شود هر زمانی در معرض آن قرار گرفتید که بخواهند چنین چیزی را به شما ابلاغ کنند، آن را به من به‌عنوان وکیل حقوقی داراییهای اشرف ارجاع دهید.
دولت عراق و یونامی در ژانویه2013 مطلع شدند که استیون اشنیبام و من به منظور نمایندگی قانونی ساکنان اشرف و لیبرتی مشغول به کار شده ایم. آنها همچنین مطلع شده اند که وکلای محلی برای کمک به ما به کار گرفته شده اند و من منتظر تأییدیه مکتوب دولت عراق در مورد شرایط مذاکره هستم.
به عنوان حافظان اموال، شما مجاز نیستید ابلاغیه یی را قبول کنید یا از جانب صاحبان اصلی اموال کمپ اشرف درگیر مذاکره بشوید. پروفسور اشنیبام و من به عنوان وکلا، پیشنهاد ملاقات و صحبت با دولت عراق برای حل همه اموال منقول و غیرمنقول را داده ایم. ولی پیشنهاد ما همچنان بی جواب مانده است. داراییها در یَد اختیار وکلاست».
سفسطه و دروغ و بلوف همراه با تقلب و مقصر جلوه دادن قربانی و به جیب خود ریختن حاصل کار دیگران (از جمله گفتگوهای سکرتری کلینتون و خانم باربارا لیف و کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد و نمایندگان مقاومت ایران با دولت آلبانی) شیوة شناخته شده مارتین کوبلر است. او به خوبی آموخته است که دروغ را باید هر چه بزرگتر بگوید، اما مشکل در این است که کسی باور نمی کند! از قبیل اینکه ساکنان انگشتان خود را سمباده می کشند، آشغالها را در کمپ پهن می کنند، منابع فاضلاب را می ترکانند، تی وال ها را خرد می‌کنند و .....
مقاومت ایران تا زمان حمله موشکی 21بهمن91 (9فوریه 2013) ضمن یک سال در بیش از 1000 نامه و ایمیل و اطلاعیه و گزارش روزانه از اشرف و لیبرتی، که به هر دادگاهی قابل ارائه است، دروغهای کوبلر را یکایک برملا کرده است.
پیگرد قضایی مارتین کوبلر به‌خاطر نقش مجرمانه اش در خونریزی از جانب مقاومت ایران و خانواده قربانیان ادامه می یابد. نقش بسیار مشکوک این شخص در سلب مالکیت از ساکنان اشرف حاکی از همدستی در سرقت اموال است .
مقاومت ایران در بیانیه 26اردیبهشت ماه (16مه2013) «توجه سخنگویان وزارتخارجه را به نامه مورخ 15 اردیبهشت (5 مه) نماینده ساکنان اشرف و لیبرتی به وزیر کری را که درباره جزییات مربوط به باز‌اسکان، همکاریهای مجاهدین خلق و مسأله مبرم امنیت در لیبرتی همراه با دروغگوییهای کوبلر و نقش مأموران ویژه او در اذیت و آزار ساکنان است، جلب می کند و از سکرتری کری می‌خواهد یک هیأت حقیقت یاب را با شرکت شخصیتها و ژنرالهای آمریکایی،که از این پیشتر درخواست داده اند که از لیبرتی بازدید کنند، به لیبرتی بفرستد و گزارش کار آنها برای اطلاع افکار عمومی منتشر شود».
همچنین در روز 6خرداد (27مه) 18شخصیت سیاسی اروپایی و آمریکایی که در سالهای گذشته به اشرف رفته اند، اعلام کردند: «اقدامات انجام شده توسط آقای کوبلر و کارکنان وی در لیبرتی جنایتکارانه هستند و باید در یک دادگاه صالح مورد بررسی قرار گیرد به طوری که این گونه جنایتها، در لیبرتی، اشرف یا هر جای دیگر تحت نام سازمان ملل متحد تکرار نگردد. با توجه به شناخت ما از مجاهدین خلق، ساکنان اشرف و لیبرتی، اعمال آقای کوبلر و وضعیت دولتهای عراق و ایران، ما آماده ایم تا در مقابل هر دادگاه بین المللی شهادت دهیم...
ما خواهان هیأت تحقیق بین المللی برای بازنگری در اقدامهای آقای مارتین کوبلر و کارکنان وی علیه ساکنان اشرف و لیبرتی هستیم. تحقیقات آنها باید در اختیار عموم قرار گیرد».
مقاومت ایران مصرانه از هیأت رئیسه پارلمان اروپا و رئیس هیأت رابطه با عراق می‌خواهد یک هیأت حقیقت یاب انساندوستانه از این پارلمان را همراه با نماینده ساکنان و دو تن از وکلای آنها قبل از حمام خون بعدی به لیبرتی و اشرف بفرستند و نتایج تحقیقات آنها را برای اطلاع افکار عمومی منتشر سازند. مجاهدین خلق متعهد به حداکثر همکاری با این هیأت حقیقت یاب هستند. اما اگر کسی مانع این سفر است و می‌خواهد حقایق را بپوشاند تا رگبار دروغهای کوبلر علیه ساکنان بیدفاع کماکان ادامه پیدا کند، پارلمان اروپا باید بدون هرگونه ملاحظه سیاسی اعلام کند چه کسی و چرا با این مأموریت انساندوستانه مخالفت می ورزد؟

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
 (9 خرداد 1392) 30 مه 2013