بیانیه مطبوعاتی گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا تکمیل موفقیت آمیز خروج مجاهدین از عراق

ایران: تکمیل موفقیت آمیز خروج اعضاء اپوزیسیون ایران - سازمان مجاهدین خلق ایران - از عراق

همین الان مطلع شدیم که آخرین گروه ساکنان کمپ لیبرتی - اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران - عراق را ترک و به سلامت به آلبانی رسیده اند.
این البته یک خبر عالیست چرا که در ۱۳ سال گذشته موضوع اعضاء اپوزیسیون ایران در عراق که در کمپ اشرف بودند و بعد به کمپ لیبرتی در نزدیک فرودگاه بغداد منتقل شدند، موضوع چندین قطعنامه و بیانیه کتبی در پارلمان اروپا بود. بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا از گروه های مختلف سیاسی بسیار نگران درد و رنج این مخالفین ایرانی بوده اند.
رژیم ایران بسیار مصر بود که تک به تک آنها تا آخرین مرد و زن را بکشد و نابود کند. همین هفته پیش قضاییه (رژیم) ایران نیروهای شبهه نظامی عراق را فراخواند و گفت “لااقل حتی یک نفر از آنها را هم که شده بکشید».
این پناهندگان ایرانی نه تنها در معرض تهدیدات مستمر تروریستی (رژیم) ایران بودند، بلکه توسط دولت عراق بخصوص در دوران نوری المالکی هم بطور وحشیانه ای سرکوب شدند،. طبق دستورات تهران، مالکی کمپ اشرف را به محاصره کامل در آورده و حتی از بازدید اعضاء خانواده، وکلا، سازمان های بین المللی و سیاستمداران هم جلوگیری میکرد. او سپس خود بر چند حمله هماهنگ شده علیه این ساکنان غیر نظامی بی دفاع که منجر به کشته و مجروح شدن بسیاری شد نظارت کرد. محاصره دائم پزشکی و تحریم دارو و کمک های حیاتی پزشکی نیز منجر به مرگ بسیاری شد.
حتی بعد از اینکه ساکنان به لیبرتی منتقل شدند، آنجا توسط خمپاره و موشک های رژیم ایران و شبهه نظامی های آنها در عراق مورد حمله قرار گرفتند.
حال بعد از سالها مقاومت و پایداری، با خروج امن و سلامت آخرین گروه اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران، مایل هستیم به رهبر اپوزیسیون ایران خانم مریم رجوی و تمامی اعضاء و حامیان مقاومت ایران تبریک بگوییم. ما صادقانه امیدواریم که این یک گام جدی در راستای ایجاد تغییر دمکراتیک در ایران باشد.

ژرارد دوپره
رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا (فوفی)
گروه دوستان ایران آزاد یک گروه غیر رسمی در پارلمان اروپا است که در سال ۲۰۰۳ تشکیل شد و از حمایت بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا از گروه های مختلف سیاسی برخوردار می باشد.