نامه زندانیان سیاسی زاهدان به کمیساریای عالی حقوق بشر: در حال مرگ تدریجی هستیم.

زندانیان سیاسی که در شکنجه گاه قرون وسطایی رژیم در زاهدان در اسارت بسر می برند، در نامه یی از کمساریای عالی حقوق بشر خواستند از این زندان بازدید کند.

در نامه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان که به تاریخ 7 بهمن نوشته شده، رویکرد ضد انسانی رژیم با زندانیان که آنها از حقوق شان محروم کرده افشا شده است( فعالین حقوق بشر و دمکراسی، 9 بهمن)

متن کامل نامه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان به این شرح است:

به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل

به دنبال انتشار خبر بازدید ۶ ساعته کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بند ۲۰۹ و  ۳۵۰ زندان اوین و اعلام گزارش کمیته فوق مبنی بر رضایت بخش بودن وضعیت زندانها و حتی فراتر از همه اینها یکی از نمایندگان به نام صفر نعمتی اعلام داشته که زندانها مثل یک هتل می باشند؟!

اینجانبان زندانیان سیاسی محبوس در زندان زاهدان اعلام می نماییم که وضعیت مان در زندان زاهدان خیلی بغرنج و عذاب آور بوده ودارای مشکلات عدیده ای بهداشتی، درمانی ، تغذیه و از همه مهمتر مشکلات غذایی و حقوقی می باشیم و هیچگونه دسترسی به روزنامه های دولتی و کتاب را نداشته و متاسفانه همه ما در یک بند نگهداری نشده و بصورت جدا از هم و در بندهای مختلف نگهداری می شویم و نوع رفتار زندانبانان با ما انسانی و قانونی نبوده و با عنایت به اینکه کشور ایران یکی از امضاء کنندگان معاهده حقوق بشر می باشد. ولی با اینجانبان طبق قرار داد های بین المللی رفتار نمی شود و حقوق ما به عنوان یک زندانی تضییع می گردد.

لذا از مقامات محترم کمیسریای حقوق بشر تقاضامندیم با توجه به تجارب ارزنده ای که در امر بازدید از زندانها دارید از وضعیت ما در این زندان بازدید نموده تا همه دنیا بداند که ما در حال مرگ تدریجی در این زندان می باشیم و متاسفانه هیچ بازرسی از وضعیت ما توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران صورت نمی گیرد .

ودر پاسخ به گزارش کمیته امنیت ملی مجلس و اظهارات آن نماینده  که وضعیت زندان ها را به هتل تشبیه نموده بود اعلام می داریم که شما واقعیت را گفته اید چون در جایی که  آقا زاده ها و کلاهبرداران میلیاردی و مافیای مواد مخدر نگهداری می شوند باید شبیه هتل باشد.ولی اگر واقعا به خاطر خدمت و انجام وظیفه از زندانها بازدید می کنید شما را به بازرسی بازداشتگاههای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در شهرستانها و مراکز استان ها بخصوص زندان زاهدان دعوت می نماییم.

و در پایان آرزومندیم که چنین هتلی نصیب شما آقایان هم بشود تا بیشتر از وضعیت ما آگاه شویم.

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان

۷ بهمن  ۹۱

امضا گنندگان: زندانیان سیاسی عبدالوهاب ریگی ، عبدالغنی گنگوزه ای،حبیب ریگی ، امیر طالبی، احمد پولادخانی ، ایرج محمدی ، محمد امین آگوشی ، ناظر ملازهی، حامد وکالت ، عبدالخالق جفادار، ایوب بهرام زهی ، سلمان میایی ، مهر الله ریگی ، عماد ملازهی ،عابد میر بلوچ زهی

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل