تظاهرات اعتراضی بازنشستگان در مقابل مجلس ارتجاع

مقاومت با درود به معترضان عموم مردم و مجامع بین المللی را به حمایت از آنان فراخواند

از صبح امروز سه شنبه ۳۱ مرداد؛ نزدیک به سه هزار تن از بازنشستگان از تهران و استانهای مختلف ایران مانند البرز؛‌ مرکزی؛ اصفهان؛‌ خراسان جنوبی؛‌ خراسان شمالی؛ خراسان رضوی؛ گیلان؛ ‌مازندران؛ سمنان و کرمانشاه، در مقابل مجلس ارتجاع دست به تجمع زدند. آنها خواستار افزایش حقوق و تأمین بیمه های اجتماعی و آزادی معلمان دستگیر شده بودند.

تظاهرات بازنشستگان در حالی است که تظاهرات و اعتراضات هزاران تن از مردمی که اموالشان توسط مؤسسات مالی وابسته به سپاه پاسداران و دیکر ارگانهای دولتی چپاول شده است نیز در تهران و مشهد و دیگر شهرهای کشور ادامه دارد.

بازنشستگان در تظاهرات امروز خود شعار می دادند ”ما بازنشستگانیم، از یاد رفتگانیم”، ”این همه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی” ”کارگر، دانشجو، معلم اتحاد اتحاد”، ”زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، ”معلم زندانی آزاد باید گردد”، ”می زنم فریاد هر چه باداباد”، ”سفره ما خالیه، پز شما عالیه”، ”معیشت، منزلت، سلامت، حق مسلم ماست”، ”یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”،:خط فقر چهار میلیون، حقوق ما یه میلیون”.

تظاهرکنندگان در پلاکاردهایی که با خود حمل می کردند، نوشته بودند: ”ما خواستار افزایش حقوق به میزان ۴میلیون تومان خط فقر می باشیم”، ”ما خواهان بیمه کامل و جامع که حق قانونی ماست هستیم”، ”تا زمانی که زیر خط فقریم؛ مطالبه گر خواهیم ماند”، ”نه به هرگونه مذاکره، رسیدن به حقوق واقعی”.

مقاومت ایران با درود به بازنشستگان و غارت شدگان و معلمان و کارگران و پرستاران و دانشجویان و... معترض که در حاکمیت رژیم آخوندی از حقوق اولیه خود محروم شده اند، از عموم مردم به ویژه جوانان می خواهد به حمایت از معترضان قیام کنند. همچنین اتحادیه های کارگری، معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان در کشورهای مختلف و مجامع بین المللی ذیربط را به همبستگی با تظاهرات اعتراضی در ایران و محکوم کردن سیاستهای سرکوبگرانه و ظالمانه رژیم آخوندی فرا می خواند.

فقر، تورم، بیکاری و اقتصاد ویران شده ایران نتیجه ۳۸سال حاکمیت فاشیسم دینی حاکم است که سرمایه های ملی و اموال مردم در آن یا صرف سرکوب، صدور تروریسم و پروژه های ضد ملی اتمی می شود یا توسط سرمداران آن چپاول می شود. تا این رژیم هست، این بحران عمیق تر و شدیدتر خواهد شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶(۲۲ اوت ۲۰۱۷)