اعدام یک زندانی سیاسی اهل سنت در زندان گوهر دشت

فراخوان به محکومیت بین المللی آخوندها و مشروط کردن رابطه با رژیم به توقف اعدام و شکنجه

دژخیمان رژیم آخوندی، در یک جنایت سبعانه دیگر، روز چهارشنبه اول شهریور، در اولین روزهای تشکیل دولت جدید آخوند روحانی، جمال سید موسوی زندانی سیاسی اهل سنت و از هموطنان کرد را به اتهام آخوند ساخته محاربه، پس از تحمل ۹ سال زندان در گوهردشت کرج حلق آویز کردند.

دژخیمان جمال سید موسوی را در روز ۲۵ مرداد به بهانه اعزام به بیمارستان از سالن ۲۱ بند هفت زندان گوهردشت خارج ساختند و او را طی یک هفته در حالی که دست و پایش در زنجیر بود در سلول انفرادی نگه داشتند. او را تهدید کرده بودند که در صورت درز دادن اطلاعات داخل زندان حکم اعدامش زودتر اجرا خواهد شد.
جمال سید موسوی ساعاتی قبل از اعدام در حالی که دستان و پاهایش از آثار زنجیر خونین و مجروح بود برای زهر چشم گرفتن از سایر زندانیان به بند عمومی بازگردانده شد و سپس برای اجرای حکم اعدام بار دیگر به سلول انفرادی منتقل و در سحرگاه امروز حلق آویز شد.

همزمان ۲۱ زندانی سیاسی دیگر که به سالن ۱۰ بند ۴ زندان گوهردشت تبعید شده اند چهارمین هفته اعتصاب غذای خود را سپری می کنند. آنها به انتقال خود به این محل و فشارها و محدودیتهای روز افزون و تخریب و مصادره اموالشان معترضند.

مقاومت ایران با تسلیت به خانواده و دوستان جمال سید موسوی و به مردم سنندج و کردستان، عموم جوانان را به اعتراض علیه اعدام و حمایت از زندانیان سیاسی و خانواده اعدام شدگان فرا می خواند و خواستار محکومیت رژیم آخوندی از سوی جامعه جهانی به ویژه دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر، شورای حقوق بشر و شورای امنیت ملل متحد است. رابطه با این رژیم باید به توقف اعدام و شکنجه مشروط شود. نقض وحشیانه حقوق بشر آن روی سکه صدور ترورسم و جنگ افروزی و تلاشهای این رژیم برای دستیابی به بمب اتمی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول شهریور ۱۳۹۶ (۲۳ اوت ۲۰۱۷)