اظهارنظرهای متاقض مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی درباره پیامدهای برجام

تناقض گویی مقامات و مهره ها و رسانه های حکومتی تصویر روشنی از وضعیت نظام در بن بست برجام ارائه می دهد.

«خرازی در نشست شورای راهبردی روابط خارجی که باحضور وزیر خارجه پیشین فرانسه برگزار شد افزود مواضع کشورهای اروپایی در حمایت از برجام صریج بوده اما مسائل بانکی و بیمه یی هنوز حل نشده و امیدواریم این آزمایش به اثبات استقلال سیاست اروپا در برابر آمریکا منتهی شود» (تلویزیون رژیم- 21 شهریور).
در همین حال علی خرم از مشاوران ظریف رژیم را لاعلاج از اجرای دستورات آژانس و برجام دانست و گفت«نظام بدون توجه به بهانه‌جویی‌های امریکا و سنگ‌اندازی امریکا در مقابل برجام، باید به عنوان یک طرف برجام تعهدات و مسوولیت‌های خود را بر اساس این توافق بین‌المللی انجام دهد..
حیات برجام در گرو اجرای دقیق آن از سوی ایران خواهد بود، تا هیچ بهانه‌ای در اختیار آژانس به عنوان ناظر فنی اجرای برجام قرار نگیرد که امریکایی‌ها بتوانند آن را به عنوان بهانه حقوقی علیه برجام علم کنند»  (روزنامه اعتماد- 21 شهریور).
کیهان خامنه ای در پاسخ به این استدلالهای باند رقیب به نقل از پاسدار حسین شریعتمداری نوشت:”ترجمه این دیدگاه به زبان غیردیپلماتیک و همه‌فهم، آن است که در چالش هسته‌ای با شکم خود محکم به لگد آمریکا می‌کوبیم و حتماً به ملت نیز گزارش می‌دهند که ضربه محکمی به آمریکا زده‌ایم!»  (کیهان- 21 شهریور).
 تلویزیون رژیم این وضعیت سردرگم نظام در بن بست برجام را اینگونه گزارش داد:
برجام بالاخره با آمریکا یا بدون آمریکا؟
امریکا هفته دیگر موضع جدید خود را در باره برجام اعلام میکند.رئیس جمهور امریکا یا با تغییر هر چه بیشتر محتوای برجام تلاش خواهد کرد, این توافقنامه را بیشتر از گذشته و حال در چارچوب منافع امریکا تغییر دهد و یا به بهانه هایی از برجام خروج خواهد کرد.مسئولان اجرایی و هسته ای ایران در مقابل این عهدشکنی کامل چگونه از حقوق ملت دفاع خواهند کرد؟ منتظر میمانیم.  (تلویزیون رژیم- 20 شهریور)