مایک پمپئو: دونالد ترامپ و اغلب اعضای کابینه او برای برجام ارزشی قائل نیستند

 رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت:‌ رژیم ایران با کره شمالی و شبه‌نظامیان القاعده همکاری می‌کند.

مایک پمپئو، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، درباره پایبندی رژیم آخوندی به توافق هسته‌ای گفت: «ترامپ همواره به‌طور شفاف اعلام کرده که ارزشی برای برجام قائل نیست و من فکر می‌کنم که اغلب اعضای کابینه او نیز همین نظر را داشته باشند».
مایک پمپئو افزود: «علاوه بر این و فراتر از توافق هسته‌ای آزمایشهای موشکی، فعالیت شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق، همکاری با حزب‌الله لبنان در سوریه و لبنان و اقدامات سوء این رژیم در سراسر جهان از زمانی که برجام حاصل شد به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است».
پمپیو هم‌چنین گفت: «رژیم ایران و القاعده به‌طور مداوم با یکدیگر همکاری داشته‌اند البته مشکلاتی نیز بین خود آنها وجود دارد و در برخی موارد با یکدیگر مقابله نیز کرده‌اند اما رژیم ایران همواره به نوعی به القاعده باج داده به‌طوری که در ازای حمایت از این گروه تروریستی القاعده به تهران حمله نکند».
وی افزود: موضوع پیچیده‌تر رابطه رژیم ایران و رژیم کره شمالی است. در حالی که کره شمالی تلاش می‌کند تا به توانایی ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما و مجهز کردن آن به کلاهک اتمی دست یابد، این موضوع محتمل است که در صورت دستیابی به این فن‌آوری توسط کره شمالی، این دانش در اختیار رژیم ایران نیز قرار گیرد.