موضعگیریهای آمریکا، فرانسه و انگلستان علیه آزمایش موشکی رژیم آخوندی

کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلستان علیه آزمایش موشکی اخیر رژیم آخوندی موضعگیری کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در یک پیام توئیتری تأکید کرد: رژیم ایران، یک موشک بالستیک را به‌طور آزمایشی پرتاب کرد. این آزمایش موشکی نشانه ضعف توافق اتمی با رژیم ایران است. این توافقی نیست که ما باید داشته باشیم.

وزارت خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به پرتاب موشک بالستیک جدید توسط رژیم ایران، از آنتونیو گوترز، دبیر کل سازمان ملل متحد خواست تا گزارش کاملی درباره این اقدام رژیم تهیه کند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه از رژیم ایران می خواهد که تمام فعالیت های بی‌ثبات کننده خود در منطقه را متوقف کند. فرانسه همچنین همراه با متحدان خود، بویژه متحدان اروپایی‌اش، خواهان پایان گرفتن فعالیتهای موشکی و اقدامات بی‌ثبات کننده ایران خواهد شد.»

بوریس جانسون وزیرخارجه انگلستان نیز اعلام کرد، انگلستان از این اقدام رژیم ایران به‌شدت نگران است و آن را با قطعنامه‌های سازمان ملل ناهمخوان می‌داند و از رژیم ایران می‌خواهد به اعتمال تحریک‌آمیز خود خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ بوریس جانسون به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل اشاره کرد که توسط شورای امنیت در ۲۰ژوییه ۲۰۱۵ اجرایی شد. این قطعنامه بر اهمیت یافتن راه‌حلهای دیپلوماتیک برای اطمینان از این‌که برنامه اتمی رژیم ایران انحصاراٌ با اهداف صلح‌آمیز پیش می‌رود تأکید کرده است.

حکومت آخوندی روز شنبه ادعا کردند موشک زمین به زمین خرمشهر با برد دو هزار کیلومتر را با 'موفقیت' آزمایش کرده‌ است.