روزنامه کیهان باند خامنه ای: کلاهی فوق عمامه بر سر مذاکره‌ کنندگان

روز ۱۵ اکتبر(۲۳مهر) روز گزارش ترامپ به کنگره در مورد چگونگی پایبندی رژیم به برجام است.

هر چه به این روز نزدیک تر می شویم بن بست رژیم در گرداب برجام هرچه نمایانتر میشود و ابراز وحشت از چشم انداز پیش رو در باندهای حکومتی بالا می گیرد.

حبیبی سرکرده باند موتلفه از متحدان خامنه ای در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: «آمریکایی‌ها پیشنهاد مذاکره جدید می‌کنند اما چه تضمینی دارد که نتایج مذاکره جدید مشمول بدعهدی و نقض عهد نشود؟». این مهرّ باند خامنه ای سپس مواضع روحانی و ظریف در ملل متحد را مورد تایید قرارداده و می گوید: «ما مواضع فعلی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه را در برابر بدعهدی آمریکا مثبت ارزیابی می‌کنیم... اینکه رئیس‌جمهور به این نتیجه برسد مذاکره با آمریکا اتلاف وقت است و وزیر خارجه محترم هم بگوید مذاکره با آمریکا بی فایده است دستاورد بزرگ سفر اخیر به نیویورک محسوب می‌شود». (تسنیم- ۲مهر)
همزمان کیهان خامنه ای با حمله به مواضع روحانی و ظریف نوشته است: «آمریکایی‌ها بعد از گذاشتن کلاهی فوق عمامه بر سر مذاکره‌کنندگان و گذشتن خرشان از پل، بدون هیچ‌گونه پایبندی به تعهداتشان به ریش مذاکره کنندگان می‌خندند... سؤال این است آقای روحانی چگونه در سخنان متعدد خود در نیویورک از «زنده بودن برجام در تاریخ سیاسی منطقه و جهان» و «لزوم اعتماد برای حفظ برجام و مذاکرات آینده»!!! سخن می‌گوید و هزینه سنگین خروج از برجام را «بی‌اعتمادی و غیرممکن بودن مذاکرات در آینده»!!! بر‌می‌شمرد؟! آیا این سخنان به معنی ارسال «پالس مثبت»! برای تن دادن به مذاکرات «برجام۲» است؟» (کیهان- ۲ مهر ۹۶)
ارگان خامنه ای در مطلب دیگری ادعای ایجاد شکاف در ۱+۵ را به سخره گرفته و نوشته است:”اظهارات اخیر مقامات غربی نشان دهنده این است که برخلاف ادعای مضحک «ایجاد شکاف میان اروپا و آمریکا به واسطه برجام» آمریکا و اعضای اروپایی ۱+۵ در پی دائمی کردن توافق هسته‌ای و اضافه کردن توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران به مفاد برجام هستند».
در مقابل رسانه ها و مهره های باند روحانی و شرکا ضمن وخیم خواندن شرایط به باند روحانی توصیه می کنند که باید نسبت به خواسته های رقیب تمکین کنند. (کیهان- ۲ مهر ۹۶)
یک روزنامه باند روحانی می نویسد: «در تقابل تازه‌ای که اکنون میان دولت جدید آمریکا و نظام برپا شده است، نباید منتظر انعطاف از سوی آمریکایی‌ها باشیم. دونالد ترامپ نشان داده است که می‌خواهد سخنان و خواسته‌هایش را به هر قیمت لباس عمل بپوشاند و این برای نظام یک تهدید واقعی است. اگر قرار است با آمریکا ناسازگاری را به اوج برسانیم، باید مواظب کسب‌وکار مردم و اقتصاد کلان در فضای مطمئنی باشیم. باید با دادن امتیازهای خاص کاری کنیم که اتحادیه اروپا منافع ملموس اقتصادی در ایران داشته باشدتا دست از همبستگی با آمریکا بردارد». (جهان صنعت-۲مهر۹۶)
همزمان یک کارشناس دیگر باند روحانی می گوید: «آن گونه که مواضع سیاستمداران امریکایی نشان می‌دهد بسیار مشتاق هستند که تخطی از سوی نظام سر بزند و به بهانه دستمالی قیصریه را به آتش بکشند و به اهداف سیاسی خودشان برای ادامه فشارهای دوران تحریم بین‌المللی علیه نظام برگردند. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه با شیطنت‌هایی که امریکایی‌ها می‌کنند، سازگاری پیدا کنیم... در شرایط کنونی اگر امریکایی‌ها بخواهند یک‌جانبه اقداماتی بکنند، ما ترجیح می‌دهیم که به این پیمان وفادار بمانیم». (اعتماد- ۲ مهر ۹۶)