تظاهرات نه به آخوند روحانی در نیویورک در رسانه های خبری جهان

تلویزیون اسکای نیوز: نیویورک شاهد تظاهراتی در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد بود که اپوزیسیون ایران آنرا همزمان با سخنرانی روحانی سازمان داده بود.

این تظاهرات توسط سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران برگزار شده بود. تظاهر کنندگان با بالا بردن پلاکادرهایی شرکت روحانی در مجمع عمومی ملل متحد را محکوم کرده و خواستار متوقف کردن جنایتهای رژیم ایران شدند.
رهبران پیشین از دولت ایالات متحده خواستند تا از معامله با رژیم ایران خارج شوند .

سایت العربیه(انگلیسی): رهبران سیاسی آمریکا روز چهارشنبه در جریان تظاهرات ایرانیان در نیویورک, بر خروج ایالات متحده از توافقنامه هسته ای ایران اصرار ورزیدند.
سناتور لیبرمن گفت: «من فکر می کنم موضوع اصلی این است که رژیم ایران بر خلاف امیدهای دولت اوباما, رفتار کلی خود را تغییر نداده است».

خبرگزاری فرانسه: جان بولتون: من فکر میکنم که ما بایست روی تهدیداتی که رژیم اخوندی در سراسر دنیا اعمال میکنند صحبت کنیم. تهدیدات تروریستی بانکدار مرکزی تروریسم جهانی که هم چنان در پی تهیه سلاح های هسته ای است و مردم ایران را سرکوب می کند, اینها همه نشانه های این رژیم هستند که تهدید صلح و امنیت جهانی است.
سناتور توریسلی: این اجتماع یکبار در سال است که همه رهبران جهان گرد هم می آیند و ما می توانیم به آنها یادآوری کنیم که چه چیزی در ایران در حال وقوع است. آنها در مورد درد و رنج مردم , در رواندا یا میانمار یا ونزوئلا بحث و گفتگو میکنند, اما در مورد ایران چطور؟ مردم ایران چطور؟ آیا آنها مستحق داشتن آزادی نیستند؟

واشینگتن پست: ایرانیان در مقابل سازمان ملل متحد تظاهرات کردند. چندین سیاستمدار آمریکا که به موضع گیریهای  جدی تر علیه رژیم ایران تمایل دارند، سخنرانی کردند، از جمله سناتور لیبرمن، نماینده دموکرات ایالات متحده آمریکا، الیوت انگل و جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد.


هافینگتون پست:‌ ‌«هزاران ایرانی از سراسر آمریکا در برابر سازمان ملل متحد جمع شدند تا تصویری واقعی  و متفاوت از ایران را نشان دهند: دموکراتیک، صلح آمیز و انسانی. همانطور که دونالد ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی گفت، قربانیان اصلی  رژیم جمهوری اسلامی مردم ایران هستند.

سی ان اس نیوز: سناتور لیبرمن, در این هفته در نیویورک به تظاهرکنندگان گفت: «تا جایی که به موضوع ایران مربوط می شود، تغییر از دولت پیشین (اوباما) به این دولت تغییری از شب به روز، از تاریکی به روشنایی و از توهم به واقعیت و واقعگرایی است.جان بولتون به این گردهمایی گفت که ایالات متحده باید سیاست رسمی تغییر رژیم را اعلام کند».
او گفت «من فکر می کنم جهان باید این را با وضوح بشنود و من فکر می کنم رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی یک زمینه کاری در این مورد قرار داد, هنگامی که تأکید کرد که قربانیان نخستین رژیم در تهران, خود مردم ایران هستند».

ای بی سی نیوز: ایرانیان در اعتراض به حضور حسن روحانی،  در مقابل سازمان ملل متحد دست به تظاهرات زدند.
تظاهرات با اجرای آکت های هنری و خواندن سرود ... همراه بود.

 
اسلو تایمز: هزاران ایرانی برای اعتراض به حضور روحانی در نیویورک در مقر سازمان ملل متحد گرد هم آمدند. آنها یک نمایش عالی هنری خیابانی که ۱۱ هزار حرکت اعتراضی در سراسر ایران, را سمبلیزه کرده بود انجام دادند. برپا کنندگان این تظاهرات نشان دادند که خواست مردم ایران تغییر رژیم است....
تظاهرکنندگان تصاویری از رهبران اپوزیسیون, مریم رجوی و مسعود رجوی را حمل میکردند....

تلویزیون اورینت:‌ اپوزیسیون ایران در نیویورک اقدام به برپایی تظاهرات از پیش برنامه ریزی شده کرد. اما آنچه برجسته بود تعداد تظاهرکنندگان بود. هزاران تظاهرکننده. تظاهرات به صورت خارق العادهای گسترده است. همچنین نمایندگانی از مردم ایران در این تظاهرات شرکت دارند.

روزنامه الریاض چاپ عربستان:‌ همزمان با حضور آخوند روحانی در سازمان ملل متحدتجمع بزرگ هزاران نفر از ایرانیان هوادار مقاومت ایران در برابر سازمان ملل متحد برگزار شد .تظاهر کنندگان در شعارهایشان سازمان ملل متحد را به اخراح آخوند روحانی و اعطای کرسی ایران به شورای ملی مقاومت فراخواندند
خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در پیامی به تظاهرات نیویورک گفت: حرف ما و مردم ستمدیده ما این است که رئیس‌جمهور نظام قتل‌عام را از ملل‌متحد اخراج کنید. اجازه ندهید که تریبون سازمان ملل, بلندگوی دفاع از دولت حامی تروریسم و استبداد وحشی آن باشد.

روزنامه الجزیره- عربستان: هزاران تن از ایرانیان مقیم خارج کشور و هواداران مقاومت ایران, همزمان با حضور حسن روحانی در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد, در مقابل مقر سازمان ملل تجمع کردند.
مریم رجوی, رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران پیامی به تظاهرات نیویورک فرستاد.

الوئام عربستان:‌ هزاران نفر از ایرانیان مقیم خارج (هواداران شورای ملی مقاومت) در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد تظاهرات کرده و حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران را محکوم کردند.تظاهر کنندگان خواستار اخراج روحانی از این ارگان بین المللی و دادن کرسی ایران به شورای ملی مقاومت شدند. در این تظاهرات اعراب مقیم خارج از کشور و بویژه سوریه و یمن شرکت کردند.

مجله مباشر(یمن):  خانم مریم رجوی پیامی به هواداران مقاومت ایران که در حال تظاهرات مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک بودند, گفت: اجتماع امروز شما, هم فریاد مردم ایران است هم صدای جامعه بشری است که به پذیرش رئیس‌جمهور یک رژیم ضدبشری در مجمع عمومی ملل‌متحد اعتراض می‌کنند.

الیوم السابع مصر: ایرانیان در آمریکا در اعتراض به سیاست رژیم ایران و حسن روحانی تظاهراتی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویوریک برگزار کردند. خبرگزاری رویترز با انتشار تصاویری نشان داد که تظاهر کنندگان آدمکهای مضحکی شبیه به حسن روحانی و علی خامنه ای را حمل می کردند و شعارهایی علیه آنها می‌دادند...

الفجر(مصر):‌ تظاهرات بزرگ با شرکت هزاران نفر از حامیان مقاومت و با شرکت بعضی از شهروندان عرب مقیم خارج از کشور در بیرون مقر سازمان ملل متحد. این تظاهرات همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در اعتراض به حضور حسن روحانی برگزار شد...

المدینه:‌خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در پیامی که به تظاهرات بزرگ حامیان مقاومت ایران و پشتیبان ایران آزاد فرستاد برای اخراج رژیم ایران از سازمان ملل متحد فراخوان داد. این تظاهرات همزمان با سخنرانی آخوند روحانی در سازمان ملل متحد در مقابل ساختمان این سازمان برگزار گردید.

الجزیره آنلاین: هزاران تن از ایرانیان مقیم خارج از کشور و هواداران مقاومت همزمان با حضور روحانی در سازمان ملل متحد تظاهرات کردند. تظاهر کنندگان با دادن شعارهایی خواستار اخراج روحانی از این ارگان بین المللی و دادن کرسی ایران به شورای ملی مقاومت شدند. در این تظاهرت شهروندان عرب مقیم خارج از کشور و بویژه سوریه و یمن شرکت وسیعی داشتند. آنها خواستار انتقال پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به شورای امنیت و قرار دادن سپاه پاسداران در لیستهای تروریستی و بیرون راندن نیروهای وابسته به رژیم ایران از کشورهای عربی شدند…

الوطن:‌ همزمان با سخنرانی حسن روحانی در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد  ایرانیان مقیم ایالات متحده در مقابل مقر ملل متحد در نیویورک دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان خواستار محکوم کردن نقض آشکار حقوق بشر در ایران از سوی جامعه بین المللی و توقف اعدام ها شدند, چرا که در دوران ریاست جمهوری روحانی بیش از ۳۱۰۰ نفر شامل مخالفین, زنان, نوجوانان و فعالان اقلیت های ملی و دینی در ایران اعدام شده اند .
تظاهرکنندگان همچنین خواستار لغو مصونیت  سران رژیم  ایران  و حسابرسی از مرتکبان اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ شدند و تلاش های تهران برای ایجاد بی ثباتی در منطقه و آزمایش های پیاپی موشک های بالستیک را محکوم کردند...».