تأکید نیکی هیلی بر لزوم بازرسی از سایتهای اتمی و حسابرسی از رژیم آخوندی

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد در مصاحبه با تلویزیون ای.بی.سی. بر لزوم بازرسی از تمامی سایت‌های رژیم آخوندی تأکید کرد، و گفت: ما باید (این رژیم) را مورد حسابرسی قرار بدهیم.

آنها نمی‌توانند به حمایت از تروریسم در سراسر جهان ادامه بدهند. نمی‌توانند به آزمایش موشک‌های بالیستیک که به اتمی‌شدنشان خواهد انجامید، ادامه بدهند. نمی‌توانند به قاچاق تسلیحات ادامه دهند.
نیکی هیلی هم‌چنین در مصاحبه با ان.بی.سی. نیوز، دربارة تصمیم ترامپ برای عدم تأیید توافق اتمی، گفت: «هدف این است که بتوان از (رژیم) ایران حسابرسی کرد... تا تمامی نقض‌های کنونی را متوقف کند. ما می‌گوییم: این توافق امتیازی به شما بود که اقدامات مشخصی را متوقف کنید. اما آنها را متوقف نکرده‌اید. حال باید دید، برای حسابرسی بیشتر (از رژیم) ایران چه کار باید کرد...».
سفیر آمریکا در ملل متحد، اضافه کرد: «وقتی دربارة تبعیت صحبت می‌کنید، بحث (فقط) بر سر توافق اتمی است. ولی ما دربارة همة عواملی صحبت می‌کنیم که به قانون آمریکا مربوط می‌شود که از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد هر ۹۰ روز تصمیم بگیرد، آیا (این توافق) هم‌چنان در قبال تهدید (موجود) کافی است؟ آن‌گاه به تهدیدات و واقعیت‌های حکومت شمارة یک حامی تروریسم در جهان، استمرار آزمایش‌های موشک بالیستیک، فروش تسلیحات و همة مشکل‌آفرینی‌های آنها در سراسر جهان نگاه می‌کنید؛ و رئیس‌جمهور می‌گوید این کافی نیست...».
نیکی هیل، تأکید کرد: «وقتی جامعة جهانی مسیری را برای (رژیم) ایران فراهم می‌کند که دست به تمامی این اقدامات بزند، مثل آزمایش موشک‌های بالیستیک، فروش تسلیحات و حمایت از تروریسم و وقتی تحت عنوان حفظ توافق این اقدامات را نادیده می‌گیرد، آن‌گاه این طور به‌نظر می‌رسد که (برجام) بیش از حد مهم است که بتواند از بین برود؛ اما مشکل در همین‌جاست. ولی ما می‌گوییم: صرف این‌که این توافق در گذشته انجام شده، به این معنی نیست که به عقب بر نگردیم و سئوال نکنیم که آیا هم‌چنان کارایی دارد و آیا هم‌چنان به نفع ما هست یا خیر؟...».