وزیر خزانه داری آمریکا: برنامه ریزی برای تحریمهای بیشتر علیه سپاه پاسداران

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، رژیم ایران در حال نقض تحریمهای سازمان ملل، خارج از توافق اتمی است.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز هم‌چنین گفت: دونالد ترامپ در مورد تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سپاه پاسداران، گفت: وزارت خزانه‌داری قصد دارد تحریمهای جدیدی را عیله سپاه پاسداران به عنوان بخشی از تهاجم دیپلوماتیک آمریکا علیه رژیم ایران اعمال کند و در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی اعمال این تحریمها هستیم.
وی تأکید کرد: «من به طور کامل از طرح رئیس‌جمهور ترامپ حمایت می‌کنم. این مسئله بسیار مهمی است. در سه روز گذشته من در نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن با همتایان خود دیدار کرده و مستقیما با آن‌ها در مورد طرح‌های خود در مورد ایران صحبت کرده‌ام.»
وی گفت: تحریم تأمین‌کنندگان مالی تروریسم بخش مهمی از فعالیت وزارت خزانه‌داری آمریکاست.
وزیر خزانه‌داری آمریکا خاطرنشان کرد: پیش از این بسیاری از فرماندهان سپاه پاسداران و شرکتها و نهادهای وابسته به آن نظیر سپاه قدس در فهرست تحریمهای خزانه‌داری آمریکا بوده‌اند اما تمامیت سپاه پاسداران در تحریمها نبود.
وی افزود: سپاه پاسداران نقش محوری را در این که رژیم ایران در پیشایش حمایت از تروریسم قرار گیرد، ایفا کرده است. سپاه پاسداران هم‌چنین بخش عمده‌ای از اقتصاد ایران را در چنگال خود دارد و بر روی تروریسم در خارج از مرزها سرمایه‌گذاری می‌کند.