توضیحات وزارت خزانه داری آمریکا؛ تحریمهای جدید دامنه فعالیتهای سپاه پاسداران را محدود می‌کند

بر اساس توضیحاتی که در سایت رسمی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده، سپاه پاسداران علاوه بر این‌که بر اساس سه فرمان اجرایی تحت تحریم قرار دارد، با اقدام جدید صورت گرفته از سوی آمریکا، فعالیتهای این ارگان حکومت آخوندی محدود می‌شود.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: سپاه براساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲(مربوط به تولید و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی)، فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ (مربوط به تخلفات حقوق بشری)، و ۱۳۶۰۶ (مربوط به تخلفات حقوق بشری در ایران و سوریه با استفاده از فناوری اطلاعات) نیز تحت تحریم قرار دارد و افرادی که در برخی فعالیت های خاص با مشارکت سپاه پاسداران حضور دارند هم ممکن است با تحریم های ثانویه مواجه شوند. اقدام اخیر در معرفی سپاه پاسداران تحت فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴و براساس اختیارات ما در حوزه مقابله با تروریسم، پیامدهای بیشتری را متوجه سپاه می کند و دامنه برخی فعالیت های آن را محدود می کند. افرادی که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ که اکنون شامل سپاه پاسداران است، معرفی شده اند، ممکن نیست بر اساس «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری»، بتوانند از معافیت های موسوم به «معافیت های برمَن» استفاده کنند.
منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد، قصد دارد تحریمهای جدیدی را عیله سپاه پاسداران به عنوان بخشی از تهاجم دیپلوماتیک آمریکا علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.