استرون استیونسون: حضور حشدالشعبی تحت فرماندهی قاسم سلیمانی در کردستان را محکوم می‌کنیم

استرون استیونسون، رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق، با صدور اطلاعیه‌ای مداخلات رژیم آخوندی در وقایع کرکوک را محکوم کرد.

وی اعلام کرد: ما حضور گروه تروریستی حشد الشعبی تحت فرماندهی نیروی قدس و فرمانده آنها، قاسم سلیمانی در عراق بخصوص در مناطقی که از نیروی داعش آزاد شده اند و همچنین در کردستان عراق را قویا محکوم میکنیم.

استرون استیونسون می افزاید: ما از دولت امریکا می خواهیم که فورا دخالت بکند. به اجرا در آوردن استراتژی نوین امریکا درباره رژیم ایران و سپاه پاسداران، باید بلادرنگ در عراق و سوریه آغاز گردد. حشد الشعبی بخشی از سپاه پاسداران است و حضورش در آن کشور باعث افزایش تنش، از دست رفتن جان انسانها، سرکوب بیشتر و کشتار اهل سنت و کرد ها می شود.
فرماندهی کل پیشمرگه‌ها اعلام کرده است که شبه نظامیان حشد الشعبی که توسط سپاه پاسداران تحت آموزش قرار گرفته و حمایت مالی می شوند، حملات اخیر و در جریان، علیه نیروهای کرد را سازمان داد. ما اخبار ناراحت کننده ای دریافت کرده ایم که تعدادی از پیشمرگان توسط شبه نظامیان حشد الشعبی، در حین درگیری ها برای تسخیر شهر کرکوک در روز دوشنبه، سرهای آنها قطع شده است.
در اطلاعیه رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق آمده است، استراتژی جدیدی که آمریکا و نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی توسط وزارت خزانه داری، در منطقه، به گرمی مورد استقبال قرار گرفته است. نیروی قدس که بخش ویژه عملیات برون مرزی سپاه پاسداران است، عامل اصلی صدور تروریزم درخاور میانه بخصوص در سوریه و عراق بوده است. ما خواهان اقدام قاطع علیه نیروی قدس سپاه پاسداران و اخراج فوری از این دو کشور هستیم.