آخوند رئیسی: می‌خواهند برجام را به حوزه‌ امنیت و دفاعی تعمیم دهند

آخوند ابراهیم رئیسی، در اظهارات هراس آلودی پس از لیست‌گذاری سپاه پاسداران گفت: آمریکا میخواهد برجام را به حوزه‌ امنیت و دفاعی تعمیم دهد.

وی گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی تعمیم دهند و با قدرت نظام را کاهش دهند.
وی با طعنه به آخوند روحانی گفت: «مشابه ادبیات ترامپ در دولت بوش به‌کار گرفته شد و او ملت ایران را محور شرارت خواند، آن‌هم در حالی‌که مانند امروز، دولت وقت از لبخند به آمریکا، مذاکره با آن و ذوب‌کردن یخ‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زد و بیشترین شعار تنش‌زدایی داده شد. هرگاه به آمریکا لبخند زدیم، ضربه خوردیم.
آخوند جلاد ابراهیم رئیسی افزود: اکنون که لحن آمریکا درشت شده، برخی می‌گویند باید به قدرت‌های اروپایی پناه ببریم، همانگونه که تا لبخند آمریکا را دیدند گفتند امریکا همه کاره است و باید کار را با کدخدا ببندیم.
برنامه آنها این است که امریکا به فشار و تهدید و توهین روی می‌آورد و اروپا با تکیه بر این تهدیدها، برای امتیازگیری و مذاکره جلو می‌آید، مشابه آنچه در آغاز پرونده هسته ای انجام شد. متأسفانه پس از برجام، به فشار علیه نظام حریص‌تر هم شده‌اند.امروز آمریکا و ۳ کشور اروپایی در پی محقق کردن این تهدید، علیه امنیت نظام هستند».