رابطه با اروپا، رویایی که کابوس تلخ شد

نمایش جمعه در شهرهای مختلف نمایشگاه کابوس تلخ نظام از رویای بر باد رفته رابطه با اروپا بود.

آخوند سعیدی - نمایش جمعه قم: امروز عده ای در داخل کشور از سخنان رئیس جمهور آمریکا نترسند و نگویند چیزی به او بدهیم تا دست از سر ما بردارد؛ مسئولان باید هوشیار باشند و وجود دست چدنی آمریکا را در دستکش مخملی اروپا ببینند (خبرگزاری مهر- ۲۸ مهر)

آخوند عابدینی - نمایش جمعه قزوین گفت: امروز عده ای در حال ترویج این فکر هستند که حالا امریکا در حال بداخلاقی با ماست اما کشورهای اروپایی نگاه متفاوتی با آمریکا در برجام دارند؛ در صورتی که این نگاه غلطی است که ما پرونده امریکا را از اروپا جدا کنیم. کشورهای اروپایی همچون گله گرگی هستند که هر زمانی که به مطامع خود دست پیدا کرده اند، به صورت تهاجمی و هماهنگ به منافع ملت ها هجوم آوردند. (خبرگزاری فارس- ۲۸ مهر)

آخوند معلمی- نمایش جمعه قائمشهر: دشمن برای به دست آوردن امتیاز از راه تهدید وارد شده است
منفعت آنان در برجام وجود دارد و تاکید اروپا بر پایبندی به آن در جهت منفعت خودشان بوده اما از سویی دیگر آزمایش‌های موشکی ایران را زیر سوال برده و در این راستا رهبر انقلاب بر هوشیاری مردم تاکید کرد. (سایت مصلا قائم- ۲۸ مهر)

آخوند نکونام- نمایش جمعه شهرکرد: مبادا باز هم مسئولان کشور فریب اروپا را بخورند و چند سال مردم و کشور به برجام اروپایی وصل دل بسته اروپا شوند. (خبرگزاری رسا- ۲۹ مهر)

آخوند حسینی همدانی -نمایش جمعه کرج:آنها نمی خواهند به تعهدات خود عمل کنند و قصد دارند تحریم های جدید و جدی تری را علیه ایران اعمال کنند و البته جمهوری اسلامی باید دقت داشته باشد که در دام اروپایی ها نیفتد. (ایرنا- ۲۸ مهر)

آخوند قاضی دزفولی - نمایش جمعه دزفول: اروپایی‌ها نیز همواره بحث نفوذ ایران و بحث موشکی ایران را مطرح می‌کنند؛ بنابراین دولتمردان باید در این ماجرا هوشیار باشند تا با طناب اروپایی‌ها به چاه نیفتند. (خبرگزاری مهر- ۲۸ مهر)

آخوند جزایری - نمایش جمعه اهواز:در بحث برجام به دنبال آن هستیم تا ببینیم کشورهای اتحادیه اروپا در مواجهه با ایران فقط تعارف زبانی می‌کنند یا در زمانی که آمریکا دست به تحریم و وارد کردن فشار می‌زند، آیا اقدامی عملی برای مقابله با آن انجام خواهند داد یا خیر؟ (خبزگزاری بین المللی قرآن-۲۸ مهر)