استمرار درد و رنج هموطنان زلزله زده در غرب کشور

به اعتراف برخی از رسانه‌های حکومتی، آمارها و اخبار واقعی در مورد زلزله‌زدگان به اطلاع مردم نمی‌رسد و در این زمینه از جمله نوشتند: نظام در پنهان کردن نتیجه خشم طبیعت نیز به همان روشی عمل می‌کنیم که در منحرف کردن افکار عمومی از نارسایی‌های سیاسی».

یک روزنامه حکومتی با اشاره به آمارهای دروغ ارائه شده در جریان زلزله بم و برخی دیگر از حوادث نوشت: «از آمادگی برای مقابله با توفان فاجعهای که پس از زلزله ها مناطق درگیر را درمینوردد، اخبار خوبی نمیرسد. روستاهایی دور از دسترس، با جادههایی بسته، امکانات ارتباطی قطع شده و بازماندگان و یا داغدیدگان پیر و کودکان حیرتزده...
کمبود امکانات، فقدان مدیریت کاردان، کمیتههای کاغذی مقابله با وضعیت بحرانی، و روابطعمومیهایی که کاهش درجه بحران در اطلاعرسانی خط اول دستورالعملهای آنان است. اخبار غیررسمی و تلفنهای آشنایان از نقاط دورافتاده نشان از شروع یک فاجعه میدهند. فاجعة بعد از پایان زلزله.».

یک روزنامه حکومتی به جامعه فردا به نقل از یک شاهد عینی در روستاهای ثلاث باباجانی نوشت: «بیشتر این روستاها ۱۰۰درصد تخریب شده‌اند، در روستایی ۳۵خانواری ۱۸ نفر جان‌ باخته‌اند و در روستاهای دیگر از ۵۰ خانوار، تنها ۲ خانوار باقی‌ مانده‌اند. او از بی‌سرپناهی اهالی این روستاها گفت، از نبود چادر و پتو، از فقدان مواد غذایی گفت و از ۵ شیرخواری که مادرانشان جان باخته بودند و نیاز به شیرخشک داشتند.
یک شاهد عینی در سرپل ذهاب گفت: «صحنههایی که اینجا دیدم شبیه عکسهایی است که پیشتر از حلب و ادلب دیده بودیم... همه دیوارههای خارجی ساختمانهای مسکن مهر در محله فولادی این شهر فروریختهاند. برق هم در این منطقه از شهر قطع است... سه تیپ ارتش اکنون اینجا مستقرند. با این همه، مدیریت عملیات امداد بسیار ضعیف است... این در حالی است که هر آن ممکن است این ساختمانها با یک پسلرزه به طور کامل فرو بریزند... لودر تیرآهنها و آوار را بلند میکند و بعد یک نفر با چراغ گوشی موبایلش زیر آن را بررسی میکند».

جدال باندهای درونی رژیم با استفاده از فرصت زلزله و خانه خرابی مردم محروم بمنظور تسویه حساب و فرار از عواقب فروریزی اکثر ساختمانهای پروژه مسکن مهر در مناطق زلزله زده کرمانشاه بالا گرفته است. این در شرایطی است که مردم مصیبت زده از دریافت حداقل امکانات و رسیدگیهای لازم از سوی ارگانهای حکومتی محروم مانده اند.

جهانگیری معاون اول آخوند روحانی وقوع زلزله و بی خانمانی مردم را فرصتی برای تسویه حساب با باند رقیب دانست و روز بعد از وقوع زلزله اعلام کرد: بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گفت: «زلزله ۳/۷ ریشتری بیش از ۹۰ درصد خانههای مسکن مهر در این استان را تخریب کرده است».

در مقابل، کیهان متعلق خامنه‌ای نوشت: اگر ادعای جهانگیری درست هم باشد، افتتاح ۵۳۷۱ واحد مسکن مهر دراستان کرمانشاه در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ توسط مسئولان دولت یازدهم صورت گرفته و طبیعتا آنها باید پاسخگوی تضمین و تایید سلامت ساختمانها باشند.

یک روزنامه دیگر باند خامنه ای، تحت عنوان «زلزله دروغگویی» نوشت: جهانگیری خسارتهای زمین لرزه کرمانشاه را گردن مسکن مهر انداخت!
این روزنامه افزود: به صرف آسیبدیدن جداره چند ساختمان از آپارتمانهای مسکن مهر، بنا کرد به زدن اصل و اساس پروژهای که حقیقتا مصیبتی بدتر از زلزله است.

یک روزنامه حکومتی به نام شهروند نوشت: از آپارتمان‌های آجری‌رنگ مسکن مهر سر پل ذهاب خرابه به‌جا ماند. همان خانه‌هایی که مدیران وزارت راه و شهرسازی بارها جلوی دوربین‌ها و ریکوردر خبرنگارها ایستاده و گفتند با کیفیت عالی ساخته شده و در مقابل زلزله مقاوم است. حالا ... (در) سرپل ذهاب از مسکن مهر این منطقه تلی از خاک و غبار باقی مانده است و تمام ساکنان، آن آپارتمان های آجری رنگ «بی مهر» را تخلیه کرده اند. مسکن مهر سر پل ذهاب فرو ریخت و مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اعلام کرد که مسکن مهر سر پل ذهاب روی گسل زلزله بوده است!
اما رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌گوید که واحدهای مسکن مهر کرمانشاه روی گسل قرار نداشته و علت تخریب جدی پایین بودن مقاومت این ساختمان است.

هم‌چنین روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد نوشت: انتشار برخی تصاویر نشان می‌دهد که در یک خیابان به فاصله چند ده متر- به ویژه در سرپل ذهاب- برخی ساختمان های حتی قدیمی شخصی ساز در کنار ساختمان های تازه احداث شده مسکن مهر کاملا سالم مانده و حتی شیشه هایشان نیز نشکسته در حالی که دیوارهای چهار طرف ساختمان های مسکن مهر به طور کامل فروریخته و این ساختمان ها با فرو ریختن کامل فاصله چندانی ندارند.

یک روزنامه حکومتی چشم‌انداز وحشتناکی از آثار زلزله احتمالی با ساختارهای موجود را ارائه کرد و نوشت: قطعا باید گفت با وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری (مانند زلزله استان کرمانشاه) در تهران نه تنها تمامی خانهها و برجهای ساخته شده در مناطق شمالی تهران را تخریب میکند بلکه به جرات میتوان گفت میزان تغییرات و آوار به اندازهای خواهد بود که موجب تغییر تاریخ ایران خواهد شد.