امضای قرارداد رژیم آخوندی با دیکتاتوری بشار اسد برای تأسیس کارخانجات تسلیحاتی و گسترش حضور پاسداران در سوریه

بنا بر گزارشات رسیده از درون رژیم آخوندی، پاسدار- سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم آخوندی در سفر ناگهانی خود به سوریه در روز ۲۵ مهر ۱۳۹۶ (۱۷ اکتبر ۲۰۱۷) اهداف عاجلی را برای نظام ولایت‌فقیه دنبال کرده است.

برخی جزییات آن به شرح زیر است:‌
۱. برنامه‌ریزی این سفر که در جریان آن پاسدار باقری با بشار اسد دیکتاتور سوریه و وزیر دفاع و رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم اسد ملاقات کرد، فقط چند روز قبل انجام شده و در یک روال غیر معمول و به طور ویژه صورت گرفته بود.
۲. در این سفر که به دستور خامنه‌ای و تحت نظر مستقیم وی صورت گرفت قرارداد رسمی نظامی با دولت بشار اسد برای استمرار و گسترش حضور پاسداران در سوریه و ایجاد یک توجیه حقوقی و بین‌المللی برای این حضور به امضا رسید.
۳. توافق دیگری که طی این سفر صورت گرفت تأسیس کارخانجات تسلیحاتی جدید و بازسازی برخی کارخانجات تسلیحاتی بشار اسد توسط سپاه در داخل خاک سوریه بود. علاوه بر این پاسدار باقری از طرف رژیم قول داد که رساندن تسلیحات مورد نیاز ارتش اسد را تسریع خواهد کرد.
۴. یکی دیگر از توافقنامه‌هایی که در این سفر بین باقری و دولت سوریه امضا شده، برنامه‌ریزی برای بازگرداندن هزینه‌های نظامی رژیم ایران در جنگ سوریه است.

پاسدار باقری، که اسم اصلی او محمدحسین افشردی است، در تیر ۱۳۹۵ توسط خامنه‌ای به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح رژیم منصوب شد. او عضو دانشجویان موسوم به خط امام بود که سفارت آمریکا در تهران را اشغال و دیپلوماتها را به گروگان گرفتند. در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و از همان ابتدا در کشتار مردم کردستان شرکت داشت. از سال ۱۳۶۲ به سمت رئیس اطلاعات عملیات نیروی زمینی سپاه و بعد از پایان جنگ ایران و عراق به سمت اطلاعات عملیات سپاه منصوب شد. یکی از اقدامات جنایتکارانه وی در این سمت، طراحی عملیات تروریستی علیه گروههای مخالف کرد ایران در داخل خاک عراق در سال ۱۳۷۵ بود. باقری در سال ۱۳۸۷ توسط خامنه‌ای درجه سرلشگری دریافت کرد. وی قبل از منصوب شدن به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح در مقام معاونت این ستاد بود.

شدت یافتن مداخله رژیم در سوریه در شرایطی است که کمیته سوم ملل متحد در ۲۵ آبان ۱۳۹۶ قطعنامه‌یی را به تصویب رساند و خواهان خروج «نیروی قدس، سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان نظیر حزب‌الله از سوریه شد».

همچنانکه مقاومت ایران پیش از این بارها اعلام کرده است، تنها راه دستیابی به صلح و آرامش در منطقه و پایان دادن به بحران سوریه، خلع ید از رژیم آخوندی در منطقه و اخراج پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور از عراق و سوریه و یمن و جلوگیری از انتقال نیرو و تسلیحات توسط رژیم آخوندی به این کشورهاست.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹ آبان ۱۳۹۶ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۷)