سخنرانی شخصیت های برجسته سیاسی در کنفرانس در سنای آمریکا - سیاست جدید آمریکا در رابطه با ایران

نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره امریکا در سخنانش براین نکته تاکید کرد که فاشیسم مذهبی حاکم برایران نه تنها سرکوب کننده مردم ایران بلکه تهدیدی برای منطقه و جهان است، نمی توان با آن همزیستی داشت و باید با آن درهمه جبهه ها مقابله کرد.

نیوت گینگریچ-رئیس پیشین کنگره امریکا
اکنون هیچ بحثی در این نیست که دیکتاتوری ایران تهدیدی در همه جبهه هاست.
اول از همه، این تهدیدی برای مردم ایران است؛ زیرا شما همه شاهد اثبات مطلق آن بوده اید و شگفت آور است که مردم ایران توسط دیکتاتوری سرکوب می شوند.
تهدیدی برای همه کشورهای خلیج فارس است که متحدان آمریکا هستند و تهدیدی مستقیم و فوری است. هر یک از آنها را که بتواند تضعیف می کند. در هر لحظه، آنها را با دولتهای دست نشانده جایگزین خواهد کرد.
چهارم، یک رقیب مستقیم با غرب برای کنترل عراق است.
حالا چالش برای ایالات متحده بسیار ساده و درعین حال سخت است. آیا ما در مورد تعادل دوباره خاورمیانه جدی هستیم؟ غیرممکن است که به یک خاورمیانه پایدار و امن با دیکتاتوری که در ایران بر سر کار است دست پیدا کنیم. و من استدلال می کنم در درازمدت، ما نمی توانیم با دیکتاتوری حاکم بر ایران همزیستی داشته باشیم. آنها بطور سیستماتیک ستیزه جو هستند. آنها از سال ۱۹۷۹ متخاصم بوده اند. زمانی که خامنه ای قدرت را در دست گرفت، آنها آن را در قانون اساسی نوشتند. آنها این نظر را دارند. هنگامی که او گفت "همه آنها را بکشید" آنها ۳۰۰۰۰ نفر را کشتند، این نشان دهنده بی رحمی و سخت سری این دیکتاتوری بود. و میانه رو نشده است. افرادی که این قتلها را انجام دادند حالا در کابینه هستند. منظورم این است که از سوی رسانه های خبری آمریکایی و نخبگان آمریکایی تلاش های زیادی برای پرهیز از این واقعیت انجام می شود.
بنابراین من به طور مداوم – بر می گردد به آن زمانی که رئیس مجلس بودم - نامه نوشتم و خواستار آن شدم که وزارت خارجه تعبیرش از مجاهدین خلق را عوض کند، زیرا این امر به وضوح یک پیشکش غیرقانونی به دیکتاتوری بود. و بنابراین من به طور مداوم در نظر داشتم که از سال ۱۹۷۹، رژیمی که حقوق بین الملل را می شکند، رژیمی که آمریکایی ها را گروگان می گیرد، رژیمی که آشکارا خواستار نابود کردن ماست، به ما چیزی می گوید.


نیوت گینگریچ سپس با یادآوری نمونه ای از ملاقات برژینسکی با هیئتی از رژیم در الجزایر بدنبال گروگانگیری در سفارت امریکا، و با تاکید بر این حقیقت که میانه رویی در این رژیم سرابی بیش نیست افزود: بنابراین امروز آمدم بگویم که فکر میکنم فقط حرف زدن لازم نیست، یک تلاش استراتژیک درازمدت ضروری است. ما باید بفهمیم چکار داریم می کنیم. ما باید دیکتاتوری را در همه جبهه ها جمع کنیم. ما باید آنها را در لبنان جمع کنیم. ما باید آنها را در سوریه جمع کنیم. ما باید آنها را در یمن جمع کنیم. ما باید آنها را در خلیج فارس جمع کنیم. ما باید راهبردهای اقتصادی و مالی را برای تضعیف آنها اتخاذ کنیم. ما باید به طور چشمگیری ارتباطاتمان را با مردم ایران گسترش دهیم و درک در بین ایرانیان معمولی را حد اکثر کنیم که آینده بهتری وجود دارد، جایگزینی وجود دارد که متحد دارند و در واقع ایالات متحده خواهان یک ایران مستقل و آزاد به نمایندگی از مردم خود، نه از طرف دیکتاتوری است. من فکر می کنم آنچه شما انجام می دهید بسیار مهم است. امیدوارم همه شما این ایده را گسترش دهید.و من فقط به شما می گویم: "اگر شما سخنرانی رئیس جمهور‌ در سازمان ملل را نخوانده اید، بخوانید، ارزش خواندن دارد" زیرا فکر می کنم، به تدریج یاد می گیریم این کسی است که واقعا در نظر دارد و آماده است تا از آنچه که انجام می دهد پیروی کند و من در تیمی که با ژنرال ماتیس و ژنرال کلی، با ژنرال مک مستر گرد هم آورده، فکر می کنم، افرادی هستند که واقعا برنامه ریزی های جدی را درک می کنند و می دانند که مأموریت آنها چیست. آنها به کمک در کنگره نیاز دارند، اما به راستی، کنگره در این مورد بسیار خوب بوده است. فکر می کنم در کنگره بسیار خوب درک می کنیم که این افراد، این دیکتاتوری دشمن ماست و باید آمادگی انجام کاری که لازم است را داشته باشیم.
در دراز مدت، تنها با تلاش برای ایجاد یک جامعه آزاد ایرانی روی پای خود، می توانیم به صلح و ثبات در منطقه دست پیدا کنیم، و این باید هدفی باشد که به آن متعهد هستیم. خیلی خیلی سپاسگزارم.

سفیر لینکلن بلومفیلد در سخنرانی خود در کنفرانس سنای آمریکا، به مماشات دولت‌های قبلی آمریکا در قبال رژیم از شروع روی حکومت آخوندی در سال ۱۳۵۷ و اعمال تروریستی رژیم و عواملش هم‌چون بمب‌گذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت پرداخت و سپس با یادآوری لیست‌گذاری مجاهدین برای استمالت از رژیم سخنان خود را ادامه داد؛

لینکلن بلومفیلد - مدیرکل پیشین وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی - نظامی
 نام این اپوزیسیون ۱۵ سال در لیست تروریستی قرار داشت. در عوض، رژیم ایران برنامة مخفی اتمی خود را آغاز کرد و در عین حال سرکوب را در داخل ایران افزایش داد. در سال ۱۹۹۹ (۱۳۷۸) دانشجویان ایران قیام بزرگی کردند. بنا بر گزارشات وزارت خارجة آمریکا، رژیم اساساً آن‌را به‌طور وحشیانه سرکوب کرد. آنها دانشجویان را از طبقات بالای خوابگاه به پایین انداختند.
از سال ۲۰۱۱، وقتی رژیم ایران پیامی به واشینگتن فرستاد که آمادة مذاکره در رابطه با موضوع اتمی است، رژیم سعی کرد با لبخند روحانی و ظریف بسیاری از افراد در واشینگتن و بسیاری از شهرهای اروپای غربی را قانع کند که رژیم ایران ممکن است به‌سمت مدره‌شدن برود. در عوض، ما اکنون می‌دانیم که آنها تنها مذاکرات را طول دادند و شما بسیاری از آن نمونه‌های تأخیر را به یاد دارید. آنها با خنده بیرون می‌آمدند، شش ماه بعد و سپس می‌گفتند باز هم مذاکره. ما هیچ‌وقت نمی‌دانستیم موضوع عدم توافق چیست. آنها داشتند برای سپاه پاسداران و نیروی قدس زمان می‌خریدند تا به دیکتاتور سوریه کمک کنند تا بر مسند قدرت باقی بماند و همة شهرهای سوریه را بمباران کنند تا خواسته‌های مردم سوریه برای آزادی، حقوق بشر و عدالت سرکوب شود. پانصد هزار تن از مردم سوریه کشته شدند. ده میلیون تن از مردم سوریه از خانه‌های خود رانده شدند. چهار میلیون تن اکنون در خارج از سوریه پناهنده شده‌اند. اینها نمونه‌هایی از جنایات بزرگ جنگی است و رژیم ایران بخش بزرگی از مسئولیت را برعهده دارد.
 امسال، ما تخمین می‌زنیم که احتمالاً حدود ۱۵۰ هزار مزدور تحت امر رژیم ایران به شهروندان سوری و عراقی حمله کرده‌اند و می‌توان آن را نسل‌کشی جوامع سنی نامید.
این عملیات‌های نظامی و حمایت رژیم از حزب‌الله در لبنان و حمایت آنها از حوثی‌ها در یمن هزینه‌های گزافی برای رژیم ایران داشته است. آیا سران رژیم همه پول های آزاد شده پس از مذاکرات اتمی را به نفع ۷۹ میلیون شهروند عادی ایرانی که تحت حاکمیت این دیکتاتوری فاسد زندگی می‌کنند خرج کردند؟ خیر. به‌وضوح آنها میلیون‌ها دلار را هر ماه، خرج عملیات در سراسر خاورمیانه می‌کنند. هدف رژیم ایران در سوریه این است که رژیم بشار اسد را به هر قیمت بر سر قدرت نگه دارد. به‌یاد داشته باشید که این اسد بود که کمک کرد تا داعش ایجاد شود. او نیاز داشت که توجهات را از انتقال قدرت تحت روند طرح‌شده توسط سازمان ملل در ژنو منحرف کند و او از داعش نفت می‌خرید. بنابراین داعش دشمن اسد نبود و حالا ما بر اساس مدارک کامپیوتری ضبط‌شدة اسامه بن لادن می‌دانیم که رژیم ایران از همة گروه‌های افراطی حمایت می‌کرد. این فقط منحصر به گروه‌های شیعی نمی‌شد.

سفیر بلومفیلد سپس با اشاره به عدم تأیید توافق اتمی توسط رئیس‌جمهور آمریکا و ارجاع آن به کنگره برای تصمیم‌گیری بر سر سرنوشت برجام، توصیه‌های خود را در این رابطه تشریح کرد، و گفت: حقایق را در رابطه با شورای ملی مقاومت ایران کشف کنید. در مورد آنها مطالعه کنید. شما سخنان خانم رجوی را شنیدید. تعداد شگفت‌انگیزی از حامیان مقاومت، از جمله سازمان مجاهدین خلق ایران، کسانی هستند که اعضای خانواده‌هایشان به‌خاطر دفاع از دموکراسی زندانی شده‌اند و ده‌ها هزار تن شکنجه و شهید شده‌اند آنها مدافعان شجاع حقوق بشر، حقوق شهروندان ایران و حقوق سیاسی هستند و فداکاری کرده‌اند و هم‌چنان هم در راه آرمان آزادی ایران فدا می‌کنند. من به این مسائل اشراف دارم. چهار سال پیش، کتابی نوشتم که حقایق را در رابطه با تک‌تک اتهامات علیه آنها روشن می‌کند.

سفیر بلومفیلد سپس اشاره به این واقعیت که در حاکمیت آخوندها، قدرت در دستان ولی فقیه متمرکز است و افرادی مثل آخوند روحانی و ظریف، نماهای بیرونی این رژیم هستند، بر لزوم تحقیقات دربارة مزدوران اطلاعاتی رژیم در آمریکا تأکید کرد، و گفت:  نهایتاً همان‌طور که خانم رجوی گفتند، از رژیم ایران به‌خاطر اعمال آن حسابرسی کنید. کشتار بزرگ شهروندان غیر نظامی بی‌گناه در سوریه، قاچاق غیر قانونی تسلحیات و مواد انفجاری به شبه نظامیان افراطی در سراسر خاورمیانه و ضمناً قاچاق انسان در سطح بین‌المللی، از جمله کودکان افغان که برای جنگ به سوریه منتقل می‌شوند. و هم‌چنین قاچاق مواد مخدر. شما همواره در مورد اعدام‌ها در ایران خبر می‌شنوید و این‌که می‌گویند فلان فرد در بلوچستان درگیر مواد مخدر بود. خب، پس چرا دو کامیون ۱۸چرخ پر از هروئین که متعلق به سپاه پاسداران بود ماه ژانویه در آلمان توقیف شد؟ ۱۵۰ کیلو هروئین. آنها در قاچاق مواد مخدر دست دارند. آنها از قاچاق مواد مخدر سود مالی می‌برند. ما باید این حقایق را بدانیم.

پرونده‌های حاوی جزئیات در دسترس قرار گرفته‌اند که در آنها جنایات مقامات ارشد رژیم ایران در داخل و خارج از ایران طی سالیان طولانی، شرح داده شده است. شماری از سران ارشد فعلی این رژیم مستقیماً در کشتار ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران در اواخر تابستان و پاییز سال ۶۷ دست داشته‌اند. این جنایت اخیراً با جزئیات فاش شده است و اکنون سازمان ملل، آمریکا و سایرین باید تحقیقات کاملی دربارة آن به‌راه بیندازند. زمان حسابرسی از این رژیم فرا رسیده است. رئیس‌جمهور ترامپ مسئولیت بسیار مهمی را به کنگره داده است و آن، بازنگری سیاست در قبال رژیم ایران است. این کار را با رجوع به فاکت‌ها شروع کنید. متشکرم که به حرف‌های من گوش فرا دادید.

در کنفرانس در سنای آمریکا، سفیر بلومفیلد در سخنان اختتامیة خود با اشاره به پیام رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت، گفت: شما امروز سخنان یک زن مسلمان را شنیدید که یک سازمان بزرگ برابری‌طلب در سطح جهانی را رهبری می‌کند. رژیم ایران در برخورد با زنان، عقب‌مانده‌ترین است. روزی باید به آن‌چه خانم رجوی در رابطه با انکار حقوق زنان در شغل، ازدواج، طلاق، پوشش، طرز رفتار با آنها در عموم گفته و نوشته است، گوش فرا دهید. این یک موضوع جدی است و موضوعی است که در مقابل تمدن ۵۰۰۰ سالة مردم ایران، غیر قابل قبول است.