قیام ایران-شماره ۱۶ - حمله به مراکز دولتی و به آتش کشیدن تصاویر خامنه ای و پاسدار سلیمانی جلاد

روز شنبه در سومین روز قیام سراسری، شعله های قیام علیه رژیم آخوندی هر لحظه فروزانتر شد و مردم به ویژه زنان و جوانان دلیرشهرهای مختلف با حملات نیروهای سرکوبگر مقابله کرده و به بسیاری از مراکز حکومتی تهاجم کردند.

در شیراز مردم خشمگین بنرهای پاسدار قاسم سلیمانی جلاد مردم خاورمیانه را به آتش کشیدند. آنها هنگام سر دادن شعارهای علیه خامنه ای مورد حمله پاسداران موتور سوار قرار گرفتند و درگیری سختی بین آنها در گرفت.

در تهران هنگام پایین کشیدن بنر منحوس خامنه ای در کنار پایگاه «مقداد» بسیج در خیابان آزادی درگیری سختی بین مزدوران و تظاهرکنندگان در گرفت .

در خیابان فردوسی نیز تظاهرکنندگان شماری از عکسها و بنرهای کارگزاران رژیم را به آتش کشیدند. آنها برای جلوگیری از عبور خودروهای نیروهای سرکوبگر اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

در چهارراه ولیعصر به هنگام غروب درگیری بین نیروهای سرکوبگر و تظاهرکنندگان چند مجروح بر جای گذاشت.

در میدان انقلاب مردم شعار مرگ براصل ولایت فقیه؛ سر دادند و بنرهای حکومتی را پاره کردند و شیشه یک خودرو یگان ضد شورش را شکستند. در خیابان انقلاب نیز جوانان فریاد می زدند؛ «آقا [خامنه ای] بیا جلو». مردم در پارک دانشجو شعار می‌دادند: «خامنه ای حیا کن؛ مملکتو رها کن».

در بلوار کشاورز نیز ساختمان شهرداری ناحیه ٢ منطقه۶ تهران مورد حمله تظاهرکنندگان قرار گرفت.

جوانان دلیر درود با شعار مرگ بر خامنه ای دست به اعتراض زدند . پاسداران و بسیجیان جنایتکار جوانان دلیر را به گلوله بستند که بر اثر آن حداقل دو تن شهید شدند. مردم خشمگین فرمانداری این شهر را به آتش کشیدند .

در کرج یک موتور یگان ویژه ضد شورش توسط مردم به آتش کشیده شد. آنها ساختمان دادگستری رژیم در این شهر را نیز مورد حمله قرار دادند.

در اراک مردم با شعارهای مرگ بر خامنه ای مرکز پلیس را مورد حمله قرار دادند. آنها یک ماشین نیروی انتظامی را درحین تظاهرات واژگون کردند.

با تاریک شدن هوا دهها هزار تن از مردم اهواز دست به تظاهرات زدند. درگیری معترضان با مزدوران یگان ویژه و نیروی انتظامی به تمام کوچه های منتهی به خیابون اصلی نادری کشیده شد. جوانان دلیر خود رو یگان ضد شورش را تسخیر کردند.

در میدان موسوم به خمینی نجف آباد مردم تابلوی خمینی جلاد را شکستند، و به تصویر خامنه ای نارنجک پرتاب کردند.

به دنبال تظاهرات مردم دلیر خرم آباد و حمله نیروهای سرکوبگر به آنها فرمانداری این شهر نیز به آتش کشیده شد.

جوانان دلیر کرمانشاه یک بسیجی را گوشمالی دادند . نیروهای انتظامی تعدادی از مردم را دستگیر کردند.

در بهبهان نیز جوانان تصاویر منحوس خامنه ای را پایین کشیدند.

جوانان دلیر ملایر ضمن سر دادن شعارهای ضد حکومتی دادگستری رژیم را مورد حمله قرار دادند.

مردم سبزوار برای دومین روز دست به تظاهرات زدند که با حمله نیروهای سرکوبگر به درگیری کشیده شد و مردم ساختمانهای دولتی را مورد حمله قرار دادند.

تظاهرات هزاران تن از مردم بندرعباس به درگیری با نیروهای سرکوبگر کشیده شد. جوانان خشمگین تصاویر خامنه ای ولی فقیه خونریز نظام را پایین کشیدند و مرکز سپاه پاسداران در این شهر را مورد حمله قرار دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹دی ۱۳۹۶ (۳۰ دسامبر ۲۰۱۷)