محکومیت پذیرش ظریف وزیر خارجه آخوندی به بروکسل

پذیرش وزیر خارجه رژیم ملایان همزمان با تظاهرات میلیونها ایرانی با شعار مرگ بر خامنه ای و در حالیکه تظاهرکنندگان دستگیر شده زیر شکنجه شهید میشوند مایه شرم است

روز پنجشنبه ۱۱ژانویه، در حالیکه قیام مردم ایران وارد سومین هفته خود شده است، قرار است جواد ظریف، وزیر خارجه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران در بروکسل با خانم موگرینی دیدار کنند. این در حالی است که در دو هفته گذشته برغم تدابیر سرکوبگرانه در ۱۴۰شهر با شعارهای مرگ بر خامنه ای مرگ بر روحانی به تظاهرات پرداخته اند.

بنا به اذعان مقامات رژیم در این تظاهراتها از ۳۷۰۰ نفر از تظاهرکنندگان بی‌دفاع دستگیر شده اند. شمار واقعی دستگیر شدگان به مراتب بیشتر است. آنها تحت شدیدترین فشارها و شکنجه‌ها قرار دارند و بنا بر گزارش عفو بین الملل حداقل پنج نفر از دستگیر شدگان در زندانهای رژیم کشته شده اند. در چنین شرایطی، پذیرفتن و ملاقات با فرستاده ملایان با هر بهانه‌یی صرفاً مایه شرم و ننگ آور است و به‌وضوح لگدمال کردن ارزشهای حقوق بشری است که اتحادیه اروپا مدعی سردمداری آن است.

هر گفتگویی با این رژیم که مردم ایران خواستار سرنگونی آن هستند، بدون محکوم کردن علنی و بی قید و شرط جنایات این رژیم و حمایت بی‌قید و شرط از حق مردم ایران برای آزادی بیان، آزادی تظاهرات و حق آنها برای تغییر رژیم به‌طور عملی به مفهوم همدستی با این رژیم در جنایتهایش است.

اگر خانم موگارینی و همکاران او کمترین ارزشی برای ارزشهای جهان شمول حقوق بشری قائل باشد، می‌بایست به‌طور علنی و به‌صراحت از خواست مشروع مردم ایران برای پایان دیکتاتوری دینی حمایت و سرکوب تظاهرات و کشتن زندانیان زیر شکنجه را محکوم کند.

جواد ظریف که هیچ رسالتی جز توجیه جنایتهای رژیم و جنگ افروزیهای منطقه‌یی رژیم نداشته است، به‌کرات به‌طور مشمئز کننده‌یی از تروریستهای سرشناس همچون حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، عماد مغنیه، فرمانده شاخه نظامی حزب الله که شخصا فرماندهی برخی از خونین‌ترین عملیات تروریستی حزب الله را به‌عهده داشته است و همچنین قاتل مردم سوریه، بشار اسد، تعریف و تمجید نموده و با آنها ملاقات کرده است.

مردم ایران در قیام خود با شعارهایی همچون «نه به اصلاح طلب، نه به اصولگرا، دیگر تمام است ماجرا» به‌خوبی نشان دادند که هیچ تفاوتی بین دو جناح این رژیم نبوده و خواستار سرنگونی تمامیت آن هستند.

کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱دی ۱۳۹۶ (۱۱ ژانویه ۲۰۱۸)