اعدام پنج جوان زندانی و قطع دست جوانی دیگر در سه روز

همزمان با قیام سراسری مردم ایران علیه نظام منفور ولایت فقیه، قضاییه رژیم در فاصله روز های ۲۵ تا ۲۷ دی ماه (۱۵تا ۱۷ژانویه) پنج جوان زندانی را اعدام کرد. در روز ۲۷دی ماه نیز حکم سبعانه قطع دست یک جوان به جرم سرقت چند گوسفند در زندان مشهد به اجرا در آمد.

دو زندانی ۳۰ و ۳۳ساله در روز ۲۷دیماه در زندان مرکزی کرج به دار‌آویخته شدند. روز پیش از آن دو جوان دیگر که در زمان دستگیری ۱۹و۲۰ساله بودند در زندان مشهد اعدام شدند. روز دوشنبه ۲۵دی یک زندانی ۲۷ساله در محوطه زندان بابل به دار آویخته شد.

در همین حال ابوالفضل چزانی، که در سن ۱۵سالگی بازداشت شده بود، پس از تحمل چهار سال حبس اکنون در زندان قم در آستانه اعدام قرار دارد.
هدف از این اعدامها تشدید جو ارعاب و زهر چشم گرفتن از جوانان به‌ستوه آمده از سرکوب و تنگدستی و بیکاری است که طی هفته‌های اخیر با خیزش خود ارکان نظام آخوندی را به لرزه انداخته‌اند. پاسخ مردم به ویژه جوانان برومند ایران به این توحش، ادامه قیام تا سرنگونی نظام فاسد و سرکوبگر آخوندی است.

مقاومت ایران عموم مراجع و ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر را به اقدامی فوری و مؤثر برای مقابله با اعدامهای خودسرانه و مجازاتهای سبعانه فرا می خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹دی ۱۳۹۶ (۱۹ژانویه ۲۰۱۸)