مایک پنس: رژیم ایران اصلی ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اردن در برابر نیروهای آمریکایی در منطقه دیکتاتوری آخوندی را اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان خواند.

وی تأکید کرد: «هم‌چنان‌که پرزیدنت ترامپ به‌روشنی گفته است، ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد (رژیم) ایران به تسلیحات اتمی دست یابد».
مایک پنس، افزود: «ما در عزممان برای مقابله با حکومت اصلی حامی تروریسم یعنی دیکتاتوری (حاکم بر) ایران، تزلزلی به خود راه نخواهیم داد. (رژیم) ایران امیدوار است که با گسترش نفوذش در مناطقی که... پیشتر تحت کنترل داعش بوده، به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل شود. آخوندها در تهران امیدوارند که سرانجام بتوانند متحدان آمریکا را در سراسر منطقه تهدید کنند».
مایک پسن در ادامه، گفت: «پرزیدنت ترامپ (رژیم) ایران را در مدار اخطار قرار داده است. ایالات متحده، دیگر تلاش‌های (رژیم) ایران را برای گسترش نفوذ شرورانه‌اش و یا تقویت تروریست‌ها در سراسر این منطقه، تحمل نخواهد کرد. هم‌چنان‌که پرزیدنت ترامپ به‌روشنی گفته است، ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد (رژیم) ایران به تسلیحات اتمی دست یابد؛ این وعده ما به متحدانمان و به جهان است».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر خود به اردن با ملک عبدالله دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش رویتر، ملک عبدالله در این دیدار گفت که بیت‌المقدس باید پایتخت در آینده پایتخت کشور فلسطین باشد و تنها راه حل بحران خاورمیانه، راه حل دو کشوری است.
رویتر افزود: «مایک پنس به ملک عبدالله گفت که واشینگتن به حفظ وضعیت کنونی درباره اماکن مقدس بیت‌المقدس متعهد است.
وی گفت: «ما تصمیمی درباره مرزها و وضعیت نهایی اتخاذ نمی‌کنیم؛ اینها موضوع مذاکره هستند».

پنس پیش از این در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در قاهره نیز گفت:‌ ایالات متحده از یک راه حل دو کشوری در مورد اسراییل و فلسطینیان در صورتی که طرفین موافق باشند حمایت می‌کند.