ممنوعیت نرم‌افزار جاسوسی رژیم آخوندی توسط گوگل

به‌دنبال افشاگری هفته گذشته دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن درباره اقدامات سایبری رژیم آخوندی علیه قیام‌کنندگان و انتشار کتاب «ایران: سرکوب سایبری، چگونه سپاه پاسداران جنگ سایبری را برای حفظ استبداد مذهبی بکار می گیرد؟»، شرکت گوگل یکی از نرم‌افزارهای جاسوسی رژیم به نام «تلگرام سیاه» را ممنوع و از سایت‌های خود حذف کرد.

فاکس نیوز روز دوم اسفند ۹۶ در این رابطه گزارش داد: فاکس‌نیوز به‌طور اختصاصی تأیید می‌کند که گوگل یکی از نرم‌افزارهای مورد حمایت (رژیم) ایران به‌نام «تلگرام سیاه» را بسته و سازنده آن‌را از پلاتفرم‌های گوگل منع کرده است. مقام‌های آمریکایی نسبت به جنگ سایبری (رژیم) ایران علیه ایالات متحده هشدار می‌دهند.

گزارشگر فاکس نیوز: این تازه‌ترین اقدام در حالی صورت گرفت که دولت و شرکت‌های آمریکایی به این تهدید در حال ظهور از سوی جمهوری اسلامی پاسخ می‌دهند. همین دیروز دادستان کل (آمریکا)، یک نیروی اقدام سایبری جدید را به‌راه انداخت که دشمنان خارجی جنایی را تعقیب خواهد کرد. گوگل، نرم‌افزار جاسوسی حکومت ایران را پس از آن ممنوع کرد که شورای ملی مقاومت ایران یک گزارش جدید هشداردهنده را منتشر ساخت. (این گزارش) فاش می‌کند که چه‌طور نیروهای نظامی (رژیم) ایران نرم‌افزارهای موبایل را دست‌کاری کرده تا هزاران تن از شهروندان این کشور را مورد مراقبت قرار دهند. آنها واحدی به‌نام سازمان اطلاعات و یک بخش ویژه برای جنگ سایبری دارند؛ این بخشی است که به جنگ سایبری علیه کشورهای غربی، و همچنین اخیراً علیه مردم (ایران) می‌پردازد.

فاکس نیوز در ادامه افزود: در ماه دسامبر اعتراضات گسترده مردمی در( ایران) شروع شد و به سرعت به بسیاری از شهرهای اصلی ایران گسترش یافت. در روزهای بعد از آن، جامعه اطلاعاتی آمریکا به این موضوع مظنون شد که (رژیم) ایران از نرم‌افزار جاسوسی برای تعیین موقعیت و دستگیری معترضان استفاده می‌کند.

گزارشگر: در حالی که اغلب آمریکایی‌ها روی تهدید اتمی (رژیم) ایران متمرکز بوده‌اند، دولت ترامپ در پشت صحنه در مورد تهدید جنگ سایبری آن تحقیق کرده است. این تهدید جدید یک عامل جدید مد نظر رئیس‌جمهور است در حالی که او طی همین هفته‌های آتی تصمیم می‌گیرد، آیا توافق اتمی را بازتأیید کند یا خیر؟