شدت گرفتن بحران درونی نظام آخوندی – نامه احمدی نژاد و مهندسی انتخابات

بدنبال نامه احمدی نژاد به خامنه ای و درخواست وی مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس رژیم بدون مهندسی شورای نگهبان، سخنگوی شورای نگهبان، ضمن اعتراف به نمونه یی از مهندسی نمایشهای انتخاباتی در حکومت آخوندی، تلاش کرد احمدی نژاد را مقصر آن قلمداد کند.

عباسعلی کدخدایی با ذکر اینکه بعدازظهر دوشنبه ۲۵ خرداد ۸۸ به درخواست احمدی نژاد به محل کار او رفته نوشت: بعد از تعارفات (احمدی نژاد)گفت چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمی کنید؟ _منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود_ حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی.

سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع، خواستار سکوت احمدی نژاد درخصوص این گونه مسایل پشت پرده نظام شد و با ترس و نگرانی افزود: ضرورت ایران امروز همت همه دلسوزان در برخورد با نفاق، انحراف و بر هم زنندگان آرامش و امنیت کشور و شهروندان است.

در ادامه شدت گرفتن بحران راس نظام پس از قیام سراسری احمدی نژاد طی نامه ای به خامنه ای، ضمن اشاره به عذر تقصیر وی در سخنرانی روز ۲۹ بهمن، روی اختیارات بی حد ومرز خامنه ای انگشت گذاشت و برای خروج نظام آخوندی ار بحرانهای کنونی، خواستار اصلاحات در قوای سه‌گانه و نهادها و ارگانهای رژیم و به طورخاص اصلاحات در دفتر خامنه ای شد.
احمدی نژاد هم چنین خطاب به خامنه ای نوشت که اقدامات پیشنهادی او «مستلزم تغییراتی در قانون اساسی نیز هست».

رئیس جمهور قبلی رژیم که خودش و معاونش در نمایش انتخاباتی اردیبهشت ۹۶ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند- در پیشنهادات خود به ولی فقیه ارتجاع تاکید کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس رژیم، بدون مهندسی شورای نگهبان و بدون دخالت نهادهای نظامی و امنیتی، ضرورت فوری دارد.

یک مهره باند روحانی به نام صادق زیباکلام با اشاره به انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران خواستار درس گرفتن نظام آخوندی از آن انقلاب شد و گفت: «من معتقدم نظام شاه هم می‌توانست اصلاح پذیر باشد؛ اما بدبختی بزرگ رژیم شاه این بود که قبول نداشت مشکلی وجود دارد».