اعتراف وزیر نیروی رژیم به بحران آب در ایران

وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی با اعتراف به بحران آب اعلام کرد: ۳۳۴ شهر با جمعیت ۳۵ میلیونی در معرض تنش آبی قرار دارند.

رضا اردکانیان که روز شنبه اول اردیبهشت ماه در جمع کارگزاران رژیم سخنرانی می کرد افزود: «براساس بررسی ها، ۱۶۵ شهر با جمعیت ۱۰ و نیم میلیون نفر در وضعیت زرد، ۶۲ شهر با جمعیت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در وضعیت نارنجی و ۱۰۷ شهر با جمعیت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در وضعیت قرمز و مجموعا این ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت».
محسن مهرعلیزاده، استاندار رژیم در اصفهان نیز بیست و چهارم فروردین به کمبود آب اعتراف کرد و گفت: «وضعیت کمبود آب در استان فلج‌کننده است و تأمین آب آشامیدنی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان در فصل گرم امسال به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است».
خبرگزاری رویتر در فروردین ماه طی گزارشی در باره خشکسالی در ایران نوشت:‌ یک خبرنگار در ورزنه که خواست، ناشناس بماند گفت آنچه تحت عنوان خشکسالی مطرح می شود اغلب سو‌ءمدیریت آب است. وی گفت فقدان آب بخشی از معاش مردم را آسیب زده است. کشاورزان می گویند مقامهای محلی رژیم جریان آب موجود را برای نواحی خودشان به ازای دادن رشوه منحرف کرده اند.

بیشتر بخوانید:‌
بحران بی سابقه آب در حاکمیت آخوندی، زندگی میلیونها ایرانی را در معرض خطر قرار داده است. مطابق تازه ترین داده ها توسط کارگزاران رژیم، تابستان ۹۷، ایران روی لبه پرتگاه خشکسالی قدم خواهد زد.
وزیر نیروی رژیم می گوید که وضعیت آب شرب در برخی مناطق کشور حاد است. (انتخاب ۱۹ فروردین-پخش از سیما: ۲۰ فروردین)
در چنین شرایطی و در حالیکه سپاه پاسداران خامنه ای و باندهای مافیایی آب بی محابا مشغول بکارند رژیم اعلام کرده است: «در حال حاضر آب مفید پشت سدهای خوزستان ۲۰ درصد ظرفیت این سدها است و در واقع ۸۰ درصد ظرفیت آن‌ها خالی است».
براساس آمار حکومتی «ظرفیت سد دز به میزان ۱۰ درصد، کرخه ۳۰ درصد، مارون۳۱ درصد و جره ۳۰ درصد پر شده اند. در حال حاضر حوضه آبریز کارون بزرگ (سدهای کارون ۳و ۴-دز- عباسپور-گتوند علیا ) تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب دارد که تنها به اندازه سد کرخه است.
«براساس آمار سازمان محیط زیست، سالانه بیش از ۹۰درصد از منابع آبی کشور مصرف می‌شود که از این میزان تنها ۴۰درصد جایگزین خواهد شد». (سایت حکومتی انتخاب خبر ۲۰ فروردین ۱۳۹۷)

بحران آب در حاکمیت آخوندها بقدری جدی است که اعضای مجلس ارتجاع نیز نسبت به سرازیر شدن مردم بجان آمده به خیابانها اعلام خطر می کنند.
حاجی:پنج میلیون نفردر اصفهان از مردادماه آب خوردن ندارند
الان پنج میلیون نفر جمعیت... از مرداد ماه به بعد آب خوردن تو استان اصفهان ندارند... همین امروز خدا شاهده ازشهرهای ما تماس داشتند دولت آباد, شابروباد, دستگرد و بقیه شهرها که آب خوردن کم شده آب چاه بی کیفیت رو رو شبکه دارند میگذارند... با پنج میلیون نفر تشنه چگونه بایستی براشون اقدام کرد یک وضعیت اضطراری هست

کامران:اخطار می‌دهم با آب شوخی نکنید کشته میدهیم
در رابطه با آب یک دهه هست حقآبه دار رو حقش رو میخورند وقتی تجمع میکنند چشمشون رو کور میکنند همین دفعه هم ما یک چشم کور شده و کلی هم ما در واقع ترکش تو بدنشون است خب حالا چه کار باید کرد؟...
من اینجا اخطار بدهم با آب شوخی نکنند مسئولین, ما بعد کشته میدهیم .

احمد حمزه:بحران آب آشامیدنی در کرمان حل نشود مردم به خیابانها می‌ریزند
الان کشاورزان جنوب کرمان به خاک سیاه نشسته
همینطور اگر از الان به فکر فصل گرما در جنوب کرمان نباشید بحران آب آشامیدنی امسال مردم رو به خیابانها خواهد کشاند و دردسر جدیدی رو برای شما درست خواهد کرد.

دهمرده:یک فاجعه در سیستان به خاطر خشکسالی در حال رخ دادن است
آقای رئیس جمهور با توجه به خشکسالی ویرانگر سیستان که حقیقتا مردم دار و ندار خودشون رو از دست دادند و یک فاجعه در حال رخ دادن هست...
بحران در استان اصفهان بحدی وخیم است که هر روز شاهد اعتراضات کشاورزان محروم در این خطه هستیم.
«حقه آب» اکنون به یک واقعیت در میان اقشار زحمت کش و محروم تبدیل شده است.
اکنون بسیاری از کشاورزان بدلیل نبود آب با فروش تتمه ملک و زندگی خود به حاشیه شهرهای بزرگ هجوم آورده اند.
اما پاسخ رژیم به چنین وضعیتی، سرکوب و دستگیری مردم به جان آمده است. اما همه اینها زمینه ساز انفجار بزرگ خشم فروخورده مردم به جان آمده است.