فراخوان نمایندگان کنگره به‌حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷

در جلسه روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان، نمایندگان ارشد هر دو حزب ضمن استقبال از ارائه لایحه ۴۷۴۴، آن‌را برای حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر جنایات فاحشش علیه مردم ایران ضروری دانستند.

در این جلسه اد رویس رئیس کمیته خارجی، الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در این کمیته و قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم، قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را به‌عنوان یکی از جنایات بزرگ رژیم آخوندی، محکوم کردند.
اد رویس در سخنان خود اعمال سرکوبگرانه رژیم آخوندی علیه قیام‌کنندگان، موج اعدام‌ها و سایر جنایات رژیم آخوندی را محکوم کرد و درباره قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷، گفت: «بسیاری از ما اعدام‌های جمعی بی‌رحمانه‌یی را به یاد داریم که طی یک مدت ۴ ماهه در سال ۱۹۸۸ صورت گرفت. اضافه می‌کنم که اگر شما کسی ایرانیانی را بشناسید که از ایران گریخته‌اند، اشراف دارید که طی آن مدت که به سال ۱۹۸۸ رسید، بیش از ۳۰ هزار دانشجو و جوانان حرفه‌یی جان خود را در نتیجه (آن اعدام‌ها) از دست دادند. می‌دانیم که زندانیان سیاسی در آنجا تجربه دردناکی را پشت سر گذاشتند، در زندان اوین و زندان‌های دیگر، بسیاری از طریق حلق‌آویز و بسیاری با تیرباران اعدام شدند. آنها حاضر نشدند از وابستگی سیاسی خودشان کوتاه بیایند و این سرنوشتی بود که نصیبشان شد».

رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان در سخنان خود به قیام سراسری مردم ایران در دی‌ماه سال ۹۶ اشاره کرد، و گفت: «در ماه ژانویه مجلس نمایندگان تقریباً باتفاق آرا از مردم ایران در اعتراضات مشروعشان علیه رژیم بسیار سرکوبگر (حاکم) حمایت کرد... در آن زمان شاهد آن بودیم که ده‌ها هزار ایرانی به خیابان‌ها آمدند... همان‌طور که انتظار می‌رفت، رژیم ایران به‌سرعت برای سرکوب تظاهرات دست به اقدام زد و شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد... قطعنامه ۶۷۶ این خشونت بی‌رحمانه را محکوم کرد... و به تحریم‌های هدفمند برای حسابرسی از رژیم فراخوان داد. حال امروز ما برای محقق‌کردن این فراخوان، اقدام کنیم».
اد رویس افزود: «سالیان است که رژیم (حاکم بر) تهران به‌طور سیستماتیک هرگونه مخالفتی را در داخل ایران سرکوب کرده است. (این رژیم) به‌طور مستمر از تاکتیک‌های بی‌رحمانه از جمله شکنجه و اعدام‌های جمعی استفاده می‌کند و تلاش دارد خشونت و ایدئولوژی افراطی (خود را) به خارج نیز صادر کند».
اد رویس در ادامه سخنانش بی‌عملی دولت اوباما را مورد انتقاد قرار داد و در پایان گفت: «خوشحالم که ما از حمایت قوی دو حزبی برای (لایحه تحریم‌ها) برخورداریم... زمان آن از خیلی وقت پیش گذشته است که رژیم ایران به‌خاطر حملاتش به مردم ایران و نیز (شهروندان) آمریکایی، با عواقب آن مواجه شود».