قیام ایران-شماره ۱۴۶- اذعان سرکردگان رژیم به بحران فاجعه بار اقتصادی کشور و هراس از انفجار خشم مردم

نگرانی از شدت بحرانهای مرگبار اقتصادی و هراس از توفانی که تمامیت رژیم را درهم خواهد پیچید، در این روزها در اظهارات سرکردگان ریز و درشت رژیم و نمایندگان مجلس آخوندی و رسانه های حکومتی موج می‌زند. آنها ضمن افشای خیانتها و چپاولهای باند رقیب تقصیر را به گردن دیگری می اندازند و برای هم خط و نشان می‌‌کشند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور رژیم در این باره گفت: موضوع کازرون باید حل شود، نمی‌شود مردم هر روز به خیابان بیایند و عده‌یی هم بر این موج سوار شده و شعارهای خود را سر دهند. مسئله یزد، زاینده رود و خوزستان هم مثل مسئله تک نرخی شدن ارز است و نباید این مسائل بحران و تبدیل به جریانی شود .... ما نباید اجازه بدهیم مشکلات به چالش‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی تبدیل شود.(خبرگزاری حکومتی ایسنا- اول اردیبهشت)
امیر خجسته نماینده مجلس رژیم از همدان در روز ۲ اردیبهشت خطاب به مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد رژیم ضمن تشریح وضع بحرانی اقتصادی و تشتت در تیم اقتصادی دولت و تأکید بر اینکه به‌خاطر جلوگیری از التهاب در جامعه بسیاری از اطلاعات را نمی تواند مطرح کند هشدار داد: اگر تعیین تکلیف نکنید والله مردم ما رو تعیین تکلیف می‌کنند... مردم نفرین می‌کنند ما را که این چه نظارتی است که در مجلس داریم.
وی افزود «۳۰ میلیارد دلار در بحران ارزی اخیر از کشور خارج شده.... ارزش پول ملی به حداقل رسیده این یک فاجعه است... قیمت حقوق کارمند، معلم، کارگر نصف شده... آنها می‌گویند زیر فشار اقتصادی کمرمان خرد می‌شود. قیمتها سرسام آور بالا می‌رود... بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از سپرده های مردم به هدر رفته...بعضی از بانکها ۸۰ درصد سپرده های مردم را در ساختمان‌سازی در برج سازی در فعالیتهای غیر بانکی به‌کار گرفتند... و مردمی که ۴۰ - ۵۰ میلیون تومان سپرده گذاری کردند که زندگی شان را ارتزاق کنند امروز پولشان به غارت رفته.... قاچاق همه جا را در بر گرفته...مافیای قاچاق دارد همه را مدیریت می‌کند...
خجسته تأکید کرد در حالیکه نقدینگی به۱۵۰۰تریلیون تومان افزایش پیدا کرده برای کنترل این نقدینگی هیچ تدبیری وجود ندارد و بانک مرکزی به‌جای به کار گرفتن آدمهای تخصصی و نخبه، آدمهایی که از خودشان هستند را به کار می‌گیرد.
ناهید تاج الدین یک عضو دیگر مجلس رژیم در روز ۲ اردیبهشت گفت: نظام اداری ما دچار تبعیض نهادینه است که به شکل قانون درآمده و نیروی انسانی را دچار فرسایش کرده است. از  ۲۴ میلیون شاغل ۱۷درصد و به روایتی ۱۱درصد رضایت شغلی دارند... دریافتی نیروهای رسمی بخش‌های دولتی به بیش از چهار برابر نیروهای قراردادی تابع دولت می رسد... و از ۱۳میلیون کارگر کشور بیش از ۱۱میلیون قرارداد موقت هستند.
در همین حال مرعشی سخنگوی باند کارگزاران گفت: این نارضایتی مهم است... فقط شورای نگهبان، سپاه، بسیج و اصولگرایان افراطی اشتباه نکرده‌اند، ما نیز اشتباه کرده‌ایم. (نظام) توان اشتباهات پی‌درپی ما و آنها را ندارد... یک اتفاق کوچک در مشهد (در دیماه)، ۸۴ شهر ایران را دچار ناآرامی کرد. اگر این ضایعه حداکثری صورت گیرد، چه کسی خواهد توانست این جریان را جمع کند؟ ( روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی –اول اردیبهشت)
چهار دهه حاکمیت آخوندهای فاسد و تبهکار، اقتصاد ایران را به نابودی کشانده و تنها راه خروج از این بحران سرنگونی این رژیم قرون وسطایی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۲۶ آوریل ۲۰۱۸)