دستور ریاست جمهوری آمریکا برای محدود کردن صادرات نفتی رژیم

رئیس‌جمهور آمریکا با یک دستور ریاست‌جمهوری خطاب به وزیران خارجه، خزانه‌داری و انرژی این کشور اعلام کرد، تولید جهانی نفت به اندازه‌یی است که می‌تواند جایگزین کاهش چشم‌گیر خرید نفت از رژیم آخوندی بشود.

خبرگزاری رویتر در این خصوص گزارش داد: این دستور راه را برای تلاش‌های ایالات متحده به‌منظور محدود کردن صادرات نفتی رژیم ایران بعد از تصمیم واشینگتن برای خروج از توافق اتمی... هموار می‌کند...».
در یادداشت رسمی ریاست جمهوری ایالات متحده به تاریخ ۱۴ می ۲۰۱۸(۲۴اردیبهشت۹۷) آمده است: بعد از بررسی دقیق گزارش‌های ارائه شده به کنگره توسط مدیریت اطلاعات انرژی، از جمله گزارش آوریل ۲۰۱۸، و هم چنین بعد از بررسی دیگر عوامل مرتبط مانند شرایط اقتصادی جهانی، افزایش تولید نفت توسط کشورهای مشخص، سطح جهانی نفت ذخیره، و در دسترس بودن ذخایر استراتژیک؛ عرضه نفت و محصولات نفتی از کشورهایی غیر از ایران به قدر کافی وجود دارد و میتواند اجازه کاهش چشمگیر در خرید نفت و محصولات نفتی از رژیم ایران توسط مؤسسات مالی خارجی را بدهد.
رئیس جمهور آمریکا تأکید کرده است که به نظارت بر وضعیت از نزدیک ادامه میدهد و وزیر خارجه موظف به انتشار این تصمیم در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی) این کشور است.

رویتر در گزارش خود درباره دستور رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان میکند: «در حالی که دولت ترامپ خود را آماده برقرار کردن مجدد تحریم‌ها علیه رژیم ایران می‌کند، در دستور صادر شده توسط کاخ سفید در روز دوشنبه گفته شد که تولید جهانی نفت برای دوام‌آوردن در برابر «کاهش چشم‌گیر» صادرات نفتی رژیم ایران کافی است.
هدف تحریم‌ها وادار کردن شرکت‌ها و کشورها در سراسر جهان به کاهش واردات نفتی از جمهوری اسلامی است».
رویتر می‌افزاید: تحریم‌ها علیه صادرات نفتی رژیم ایران از ۴ نوامبر اجرایی میشود تا شرکت‌ها بتوانند (تا آن زمان)، خریدهای خود را کاهش بدهند.
طبق قانون تحریم‌های تصویب شده در سال ۲۰۱۱، اداره اطلاعات انرژی در آمریکا... باید هر دو ماه یک‌بار، به کنگره گزارشهایی درباره تولید جهانی نفت در کشورهایی غیر از ایران ارائه کند.