قیام کازرون و رویارویی قهرمانانه مردم و جوانان با نیروهای سرکوبگر رژیم

برغم بسیج سرکوبگرانه رژیم و اعزام نیروهای یگان ویژه ضدشورش از شهرهای اطراف به کازرون، قیام مردم کازرون روز جمعه نیز ادامه یافت.

 

مردم دلیر این شهر در حین سخنرانی استاندار رژیم در مسجد النبی علیه او شعار داده و با پشت کردن به نماینده رژیم، اعتراض خود را ابراز داشتند.

بدنبال این اقدام، درگیری در نمایش جمعه رژیم در کازرون شروع شد و نخستین نمایش جمعه رژیم در در ماه رمضان در دراین شهر بهم خورد.
گزارشها حاکیست مردم و جوانان دلیر کازرون سپس در میدان شهدا در مرکز شهر و همچنین در میدان خیرات با ماموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند.

بر اساس گزارشهای دریافتی درگیریهای روز پنجشنبه کازرون تا ساعت دو و نیم بامداد روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۹۷ ادامه یافت. جوانان دلیر کازرون از ساعت۱۰ پنجشنبه شب به نیروهای سرکوبگر حمله کرده و آنان را گوشمالی داده و وادار به فرار کردند. جوانان مبارز بصورت تیم های دو نفره سوار بر موتور، حملات بی امان خود را علیه مزدوران رژیم آخوندی تا ساعت دو و نیم بامداد ادامه دادند .دو بانک حکومتی مهر و اقتصاد در آتش خشم جوانان شجاع کازرون در آتش سوختند.

مردم خشمگین همچنین بانک شعبه شهدای جنوبی را به آتش کشیدند.

عصر پنجشنبه نیروهای سرکوبگر ضد شورش رژیم در تمام خیابانهای منتهی به میدان شهدا مستقر شده بودند. و اجازه فیلمبرداری به کسی را نمی دادند.

جمعی از جوانان شیراز برای پیوستن به جوانان قیام کننده، به سمت کازرون حرکت کردند که عوامل رژیم مانع ورود آنها به شهر شدند. 
رژیم آخوندی در وحشت از گسترش دامنه قیام کازرون نیروهای سرکوبگر زیادی را از شهرهای کاشان؛ اصفهان؛ تهران؛ و شیراز به کازرون گسیل کرده است. 

محکومیت بین المللی  اقدامات سرکوبگرانه رژیم درکازرون
روز جمعه ۲۸ اردیبهشت مایک پامپئو وزیر خارجة آمریکا طی پیامی در حمایت از اعتراضات مردم ایران علیه حکومت آخوندی، کشتار تظاهرکنندگان و ایجاد اخلال در اینترنت توسط رژیم را محکوم کرد.
وزیر خارجة آمریکا گفت: «ما از مردم ایران که علیه یک حکومت سرکوبگر تظاهرات می‌کنند حمایت می‌کنیم. کشته‌شدن سه نفر و اخلال در اینترنت، ماهیت واقعی این رژیم را نشان می‌دهد».
استیو بلوک  وزیر خارجه هلند که در حال دیدار کوتاهی از ایالات متحده است درباره تظاهرات مردم کازرون گفت: به فاکس نیوز گفت او از حق «تظاهرات علیه هر دولتی» حمایت میکند «آنها باید برای انجام اینکار آزاد باشند و نباید با آنها با خشونت رفتار شود.»,
سخنگوی آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل نیز به فاکس نیوز گفت سازمان ملل از گزارشات اعتراضات در کازرون ] مطلع است و ما میخواهیم مطمئن شویم که حقوق مردم برای تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز توسط همه از جمله نیروهای امنیتی مورد احترام قرار گیرد ».


گزارش فاکس نیوز از قیام مردم کازرون
فاکس نیوز در گزارشی از دومین روز تظاهرات و درگیریهای مردم کازرون با نیروهای سرکوبگر رژیم اعلام کرد
بدنبال کشته شدن دو نفر از تظاهرکنندگان در روز چهارشنبه تظاهرات برای روز دوم در شهر کازرون در جنوب ایران ادامه پیدا کرد. «خیابانها شبیه وضعیت جنگ زده است»
بدنبال تصمیم برای تقسیم شهر حدودا ۱۵۰ هزار نفره بدو قسمت تظاهرکنندگان خشم عمیق خود را متوجه رژیم ایران کردند.
بیانیه مطبوعاتی از جانب شورای ملی مقاومت ایران(National Council of Resistance of Iran NCRI) گفت «‌بعد از اینکه نیروهای ضد شورش از شیراز به کازرون گسیل شدند مردم علیه آنها برشوریدند و با آنها درگیر شدند.
این بیانیه گفت تظاهرکنندگان کانکس متعلق به نیروهای امنیتی رژیم ایران را آتش زدند، همچنین چهار خودرو پلیس نیز آتش زده شده است.
بنا به گزارشات آنها شعار میدادند «وای بروزی که مسلح شویم».

وحشت و سراسیمگی رژیم آخوندی

رسانه های سپاه پاسداران و دیگر کارگزاران حکومت آخوندی در پی قیام مردم کازرون به ناگزیر به بازتاب همراه با دجالبازی و تهدید و تحریف خبرهای آن پرداختند و البته طی همین واکنشها ترس و سراسیمگی نظام ولایت فقیه را از خطر بالا گرفتن قیام و مجاهدین را برملا کردند.
وزارت کشور رژیم نیزدروحشت از گسترش اعتراضات و همبستگی مردم دیگر شهرها با کازرون، در یک اقدام ترسان وشیادانه و اعلام کرد طرح تقسیمات کشوری در کازرون متوقف است.
اطلاعیه وزارت کشور رژیم همچنین با تهدید قیامکنندگان اعلام کرد: با عناصری که با اهداف دیگری سعی در برهم زدن نظم و امنیت عمومی داشته اند برخورد قاطع قانونی انجام خواهد شد
اطلاعیه وزارت کشور آخوند روحانی با تهدید مردم می افزاید: وزارت کشور از مردم کازرون می خواهد با حفظ آرامش و هوشیاری خود مراقب دسیسه های معاندان و اهداف شوم دشمنان باشند و با عناصری که سعی در برهم زدن نظم و امنیت داشته اند برخورد قاطع خواهد شد.