مریم رجوی: استبداد مذهبی در حداکثر شکنندگی است و آینده‌یی ندارد

روز شنبه ۱۹اردیبهشت ۱۳۹۷، خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، در جلسه یی به مناسبت ماه رمضان، نظام ولایت فقیه را که به نام خدا و اسلام بدترین ظلم و بیداد را بر مردم روا می‌دارد بدترین دشمنان خدا و خلق خواند که تاریخ اسلام، فاسدتر و جنایتکارتر از آنها به خود ندیده است. وی آرزو کرد که این ماه، ماه رهایی، صلح و همبستگی برای تمام جهان باشد. و مردم خاورمیانه به‌ویژه ملت برادر سوریه از جنگ و کشتار و ویرانی و از سلطه شوم ولایت فقیه رها شود.

مریم رجوی افزود: امروز نخستین قدم حل مسأله سوریه، اخراج سپاه پاسداران از این کشور است، خلاصی از خطر اتمی و تروریسم این رژیم در خلاصی از تمامیت آن است. لازمه صلح و دموکراسی و امنیت و ثبات در منطقه، پایان دیکتاتوری و فاشیسم دینی در ایران است.
در این جلسه که با شرکت شماری از شخصیت‌های مسلمان از کشورهای مختلف برگزار شد، خانم رجوی بر اهمیت جنبش اعتراضی گسترده و ادامه‌دار در ایران تأکید کرد و گفت:‌ امواج قیام دیماه در اعتصاب‌ها و تظاهرات کارگران، کشاورزان، معلمان، غارت‌شدگان و مردم شهرهای مختلف هم‌چنان ادامه دارد. اهمیت‌ اساسی این قیام در این است که سرنگونی رژیم را هدف قرار داده است. وی گفت: استبداد مذهبی در حداکثر شکنندگی است و آینده‌یی ندارد.
خانم رجوی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:‌ برای مقابله با جنگ افروزی و صدور بنیادگرایی و تروریسم توسط این رژیم، باید از قیام مردم ایران حمایت کرد. چشم پوشیدن بر سرکوب و کشتار مردم ایران، فاشیسم دینی را در جنایتهایش جری‌تر می‌کند. شورای امنیت ملل متحد باید پرونده سران رژیم ایران را به‌خاطر تروریسم و نقض حقوق بشر به‌ویژه قتل عام زندانیان سیاسی به دادگاه بین‌المللی ارجاع دهد.
خانم رجوی گفت در مقابل اصل ارتجاعی ولایت فقیه، ما از حقیقت اسلام دفاع می‌کنیم که در آن حق حاکمیت بالاترین حقی است که برای مردم به رسمیت می‌شناسد. دین اجباری و اجبار دینی را نفی می‌کند و بر اساس آزادی، حاکمیت مردم، نفی بهره‌کشی اقتصادی، و برابری زن و مرد است. دین برادری همة مذاهب است که در آن جنگ مذهبی و تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی جایی ندارد.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان جایگزین دموکراتیک نظام ولایت فقیه را، یک گام ضروری برای خلاصی از این رژیم خواند و گفت: این، لازمة جبران سیاست‌ مماشات در چند دهه اخیر است که باعث طولانی شدن عمر حکومت آخوندها شده است. بی تردید آزادی و دموکراسی و صلح و برادری با همت مردم ایران و همه ملت‌های خاورمیانه بر جنایتکاران پیروز خواهد شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۱۹مه ۲۰۱۸)