اعتراف مهره گشتاپوی آخوندی به بحرانهای مرگبار و بی علاج دیکتاتوری آخوندی و مرحله سرنگونی

سعید حجاریان از پایه گذاران وزارت اطلاعات و از مهره های کهنه کار امنیتی نظام آخوندی طی مصاحبه یی به بحرانهای مرگبار و بی علاج دیکتاتوری آخوندی در مرحله سرنگونی اذعان کرد.

سعید حجاریان از سردژخیمان اولیه اطلاعات و ارگانهای سرکوبگر رژیم در دهه ۶۰ که در دهه ۷۰ ودر زمان ریاست جمهوری آخوند خاتمی، در چهره نظریه پراداز اصلاح طلبان قلابی ظاهرشد، در مصاحبه یی که روز ۲۹ اردیبهشت در روزنامه حکومتی اعتماد از باند روحانی درج شده، درباره شدت مخاصمات در راس نظام بحران زده ولایت فقیه، از سناریوهای مختلفی از جمله عزل روحانی و حذف پست ریاستجمهوری و برگزاری نمایش انتخاباتی زودهنگام برای برون رفت از این بحرانها سخن می گوید.
وی ضمن هشدار پیرامون عواقب چنین لرزه یی در ارکان نظام ولایت فقیه، درباره تشکیل کابینه یی از سپاه پاسداران تحت عنوان کابینه نظامی و هم چنین تشکیل یک کابینه ترکیبی برای برون رفت از بحرانها پرداخته ودر باره بیهودگی آن میگوید:
«کابینه «نظامی» یا «نیمه نظامی- نیمه روحانی» نمیتواند گشایشی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی به وجود بیاورد و حتی شاید وضعیت را حادتر از امروز کند. اما به نظر میرسد اقتصاد و سیاست خارجه دغدغه حامیان این دو مدل نباشد».

حجاریان هم چنین به فرضیه باز گشت به دوران نخست وزیری به جای ریاست جمهوری، برای خلاصی از بحران حاکمیت –که خود خامنه ای بعد از مراجه شدن با بحرانهای دوسرگی و سه سرگی رژیم، آن را تحت عنوان بازگشت به نظام پارلمانی مطرح کرده بود – پرداخته، و در این باره نیز هشدار میدهد و میگوید:«ما با نخستوزیر منصوب مواجه خواهیم شد. در این فرآیند پارلمان به حاشیه میرود و صرفا برای کابینه اظهارنظر خواهد کرد. ولی به نظر باز هم اوضاع بسامان نخواهد شد چرا که برخی مشکل را فراتر از آمدن یک نخست وزیر همسو میدانند».

وی که حفظ نظام به لرزه افتاده آخوندی را در گرو حفظ دولت روحانی میداند بانگرانی از پیامدهای قیام و خیزشهای مردم چند ماه بعداز نمایش انتخابات قلابی و سوختن مانورها و دعاوی آخوند شیاد، می گوید:«شاید مردم به نبود روحانی رضایت دهند چرا که جایگاه او نزد حامیان خود به دلیل تحقق نیافتن وعده های اقتصادی و همچنین عدم توانایی در رفع حصر و برخی دیگر از مسائل افول کرده است. (اما) هرکس بخواهد درون نظام بیاید و رییس جمهور شود، وضعیتی بهتر از روحانی نخواهد داشت و شاید وضعیتش بدتر شود».

حجاریان در مورد مذاکرات جواد ظریف با اروپا و در هراس از پیامدهای مرگبار تحریمها برای رژیم می گوید: «(نباید) از داخل علیه ظریف بیانیه صادر کرد. در مورد تحریم گفته ام «و ما ادراک ما تحریم»؛ در تحریمهای جدیدی که ترامپ و خزانه داری امریکا در نظر دارند، در بحث زنجیره مالی به تحریم ثانویه اکتفا نمیشود و این یعنی گرهها به دست بابک زنجانی ها گشوده نخواهد شد».

وی هم چنین برادران بسیجیی خود در مجلس آخوندی و دیگر سرکردگان نظام ولایت فقیه را نصیحت می کند و ضمن هشدار نسبت به خطر بالا گرفتن و زبانه کشیدن شعله ها و به آتش کشیده شدن فرش زیر پایشان، می گوید:«ببینید! مخالفان برجام، حتی برای آتش زدن پرچم امریکا برنامه نداشتند چه برسد به کارهای بزرگتر؛ آنهابرای سوزاندن پرچم فندک روشن میکنند.اینکار ابتدا دستخودشان را میسوزاند چون شعله به بالا زبانه میکشد. در نتیجه، پرچم از دستشان میافتد و آتش به موکتها سرایت میکند».