قیام ایران، شماره ۱۶۱ - اعتصاب رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در بیش از ۷۰ شهر در ۲۴ استان

رانندگان کامیون و ماشینهای سنگین در بیش از ۷۰شهر در ۲۴ استان کشور در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود، پایین بودن کرایه بار، بالا بودن هزینه‌های لجستیکی و قسط‌های خودرو از صبح سه شنبه اول خرداد دست به اعتصاب زدند و از حرکت و بارگیری خودداری کردند. آنها اعلام کردند تا رسیدن به خواستهایشان این اعتصاب را ادامه خواهند داد. اعتصاب در حال گسترش به شهرها و استانهای دیگر است.

شهرهایی که رانندگان خودروهای سنگین و کامیونداران در آنها دست به اعتصاب زده اند و تا ساعت شش بعد از ظهر گزارش‌های آن دریافت یا منتشر شده اند، عبارتند از:
مهاباد، بوکان و ارومیه و سلماس در استان آذربایجان غربی؛ تبریز و مرند در استان آذربایجان شرقی؛ کنگاور در استان کرمانشاه؛ دهگلان و سنندج در استان کردستان؛ اصفهان، شهرضا، مبارکه، زرین شهر، لنجان، محمد آباد قهاباد و نوگوران، نجف آباد، کاشان، ورزنه، نائین، در استان اصفهان؛ ایوان در استان ایلام؛ مشهد، سبزوار، تربت جام، تربت حیدریه، فریمان، گناباد، کاریز تایباد، نیشابور، بجستان در استان خراسان رضوی؛ بجنورد، جاجرم، گرمه و شیروان در استان خراسان شمالی؛ بیرجند در استان خراسان جنوبی؛ شهر کرد و سفید دشت بروجن در استان چهار محال و بختیاری؛ باغملک، دزفول، آبادان، بهبهان، اندیمشک در استان خوزستان؛ زنجان در استان زنجان؛ خاش و زابل در استان سیستان و بلوچستان؛ شاهرود در استان سمنان؛ شیراز، آباده، ارسنجان، مرودشت، کوار، جهرم، سعادت شهر، زرین دشت، فسا و بیکدل در استان فارس؛ قزوین و ضیاء آباد در استان قزوین؛ زرند، بم، رفسنجان، سیرجان، کرمان و شهر بابک در استان کرمان؛ گنبد کاووس در استان گلستان؛ بندر انزلی در استان گیلان؛ ساری و نوشهر در استان مازندران؛ اراک و ساوه در استان مرکزی؛ بندر لنگه و بندرعباس در استان هرمزگان؛ شهر همدان در استان همدان؛ اردکان و محمد آباد در استان یزد؛
کارگزاران رژیم برای ایجاد تفرقه در بین رانندگان به ترفندهای مختلفی متوسل شدند. در برخی از شهرها از جمله اصفهان اقدام به بالا بردن قیمت کرایه بار کردند که مورد قبول رانندگان قرار نگرفت. در بندرانزلی اطلاعیه یی را با امضای مدیریت انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکتها به دیوار نصب کردند که کرایه حمل کالا از بندرانزلی به تمامی نقاط تا ۱۲درصد و کرایه حمل محموله های فله تا ۱۷درصد افزایش یافته است. اما اعتصابگران بی اعتنا به این ترفندهای رژیم به اعتصاب خود ادامه می دهند.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به کامیونداران و رانندگان زحمتکش خودروهای سنگین اعتصابی عموم هموطنان را به حمایت و پشتیبانی از آنان فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول خرداد ۱۳۹۷ (۲۲ مه ۲۰۱۸)