اعتصاب رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در سراسر کشور وارد دومین روز خود شد

روز چهارشنبه دوم خرداد، اعتصاب رانندگان کامیون و ماشینهای سنگین در سراسر ایران برای دومین روز ادامه یافت.

رانندگان کامیون و ماشینهای سنگین از صبح سه شنبه اول خرداد در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود، پایین بودن کرایه بار، بالا بودن هزینه‌های لجستیکی و قسط‌های خودرو دست به اعتصاب زده و از حرکت و بارگیری خودداری میکنند.

این اعتصاب در اولین روز خود ۹۳ شهر را در ۲۵ استان شامل استانهای آذربایجان غربی؛ آذربایجان شرقی؛ کرمانشاه؛ کردستان؛ اصفهان؛ ایلام؛ خراسان رضوی؛ خراسان شمالی؛ خراسان جنوبی؛ چهار محال و بختیاری؛ استان خوزستان؛ زنجان؛ سیستان و بلوچستان؛ سمنان؛ فارس؛ قزوین؛ کرمان؛ گیلان؛ مازندران؛ مرکزی؛ هرمزگان؛ همدان؛ یزد و بوشهر؛ را در برگرفت.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به کامیونداران و رانندگان زحمتکش خودروهای سنگین اعتصابی، عموم هموطنان را به حمایت و پشتیبانی از آنان فراخواند.
شهرهایی که رانندگان کامیون و ماشینهای سنگین درآنها دست به اعتصاب زده اند عبارتند از:
درچه؛ قهدریجان؛ قلعه ناظر؛ دهاقان؛ گرمه؛ فاروق؛ بشرویه؛ زیرآب؛ سوادکوه؛ کوهدشت؛ شادگان؛ بویین زهرا؛ تاکستان
مرودشت؛ اصفهان؛ شیراز، آباده، زرین شهر ؛ بم؛ ارسنجان؛ سبزوار، بندرانزلی؛ بوکان،
کاریز تایباد، گرمه، تربت جام، تربت حیدریه، زرند، نوشهر، شهرضا، گناباد، مبارکه؛ آبادان
دزفول؛ زنجان؛ مهاباد؛ تبریز؛ کنگاور؛ شهرکرد؛ مرند؛ جهرم؛ نجف‌آباد؛ شهربابک
لنجان؛ ایوان؛ نیشابور؛ خاش؛ قزوین؛ رفسنجان؛ ساری؛ بندرعباس؛ بندرلنگه؛ همدان؛ شاهرود؛
زابل؛ گنبدکاووس، اردکان، محمد آباد قهاب، کوار فارس، باغ ملک خوزستان، دهگلان، سفید دشت بروجن،

جاجرم، ضیاء آباد در استان قزوین، سنندج – یزد –اراک –کرمان – بجنورد –دشت فارس –بهبهان– کاشان – بیگدل فارس –محمد آباد یزد، سعادت شهر، ورزنه، اندیمشک، نایین، فسا، ساوه، ارومیه، سلماس، مشهد –بیرجند-بجستان –شیروان

همچنین رانندگان کامیون شرکت فولاد همدان در اعتراض به پایین بودن نرخ حمل و نقل بار و گرانی لوازم یدکی به اعتصاب سراسری پیوستند.
کامیونداران در دهاقان نیز با نصب بنری که روی آن نوشته بودند:«حق گرفتنی است دادنی نیست» پیوستن خود را به این اعتصاب اعلام کردند.
در دومین روز اعتصاب سراسری رانندگان حمل و نقل، کامیون‌داران شهر مهران در استان ایلام نیز به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند.

رانندگان راههای مواصلاتی کشور مخصوصا ورودی و خروجی شهرها را زیر کنترل خود گرفته اند تا چنانچه راننده ای اقدام به بارگیری و تخلف از فراخوان کرد، مانع او بشوند.
روز سه شنبه اول خرداد در اولین روز اعتصاب؛ اطلاعات رژیم از طریق مخابرات اقدام به فرستادن پیام تهدید بر روی تلفنهای دستی رانندگان کرد و از آنها خواست که وارد اعتصاب نشوند. اما با فراگیر شدن اعتصاب در دومین روز، همه ترفندها و تشبثات اطلاعات آخوندی نقش برآب شد.
کامیونداران کشور خواهان استعفای رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان کالای جاده ای شدند.

اعلام اعتصاب تاکسیداران سراسر کشور
در پی اعتصاب کامیون داران در سراسر کشور؛ اداره تاکسیرانی و تمام تاکسیداران سطح کشور اعلام کردند از روز ۳ خرداد تا ۵ خرداد برای همبستگی و همدردی با رانندگان کامیون؛ دست به اعتصاب خواهند زد.

تجمع اعتراضی غارت‌شدگان کاسپین در تهران
غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین متعلق به سپاه پاسداران، در مقابل شعبه این مؤسسه چپاول‌گر در دروازه دولت در تهران دست به تجمع زدند. این تجمع پس از سرکوب غارتشدگان در مقابل مجلس ارتجاع برگزار شد. غار‌ت‌شدگان شعارهایی علیه سردمداران دزد و غارت‌گر این رژیم به ویژه آخوند شیاد روحانی سر دادند.

سندیکای نیشکر هفت تپه خبر داد روز چهارشنبه ۲ خرداد کارگران نی بر برای تعیین تکلیف کاری خود در محل شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند.
لازم به یادآوریست که با پایان اردیبهشت، دستمزدهای سه ماهه اسفند ۹۶ و فروردین واردیهشت ۹۷ این کارگران محروم پرداخت نشده است .

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری و کارگران آتش نشانی آبادان
روز چهار‌شنبه کارگران بخش خدماتی و فضای سبز مناطق دو و سه شهرداری آبادان با همراهی کارگران آتش نشانی مقابل ساختمان شهرداری رژیم در این شهر در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان دست به تجمع زدند.

اعتصاب کارگران شهرداری شادگان
کارگران شهرداری شادگان در خوزستان روز چهارشنبه بعد از سه روز بی جوابی در اعتراض به پرداخت نشدن ۹ ماه حقوق و ۵ ماه حق بیمه شان بار دیگر تجمع کردند.