کشمکشهای درونی رژیم پس از نافرجام ماندن گفتگوهای برجام در وین

عراقچی، معاون وزیر خارجه رژیم پس از اتمام جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: با تعهد کشورهای اروپایی به تامین خواسته ظام، برای حفظ برجام اطمینان بیشتری حاصل شده است.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: تیم مذاکره‌کننده باید با طرف اروپایی اتمام حجت کند.

در حالیکه جواد ظریف درباره نتیجه مداکرات روز جمعه وین گفته که گرفتن ضمانت از اروپاییها ناممکن نیست و باند روحانی این مذاکرات را چراغ سبز ۱+۴ برای ماندن برجام توضیف می‌کنند. باند خامنه‌ای با تأکید ناتوانی اروپا، برجام را چک برگشتی می‌نامند.
کیهان خامنه‌ای می نویسد: اروپا در پی آن است تا با مذاکرات فرسایشی، برای آمریکا زمان بخرد. هدف اصلی و مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا، تعلیق و معطل نگه داشتن اقتصاد و تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مولفه‌های قدرت نظام است.دولت باید با توجه به این رفتار طرف مقابل، از تمدید ضرب الاجل ۷ روزه پرهیز کند.
ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر سابق رژیم در ایتالیا گفت: اروپا در راضی‌کردن شرکت‌های بزرگ اقتصادی برای تجارت با ما ناتوان است. دولت روحانی الان یک چک برگشتی را دست گرفته و راه افتاده کشور به کشور می‌گوید که کمک کنید بخشی از این چک برگشتی نقد شود. 
در این میان، یک روزنامه باند روحانی با ناامیدی از نتیجه دادن مذاکرات نوشت: در شرایطی که به نظر می‌رسد عزم اروپا برای حفظ برجام از فردای خروج آمریکا جزم شده است‌ اما شواهد نشان می‌دهد که تغییر در سیاست‌های برجامی اعضای اروپایی منتفی نیست. این تغییر بیشتر به جهت شکافی است که میان خواسته‌های نظام و اروپا در حال شکل گرفتن است. به نظر می‌رسد که این مسیر تنها گزینه پیش روی اروپا در حفظ برجام است. در غیر این صورت، چه بسا که با اعلام آمادگی نظام در از‌ سر‌گیری فعالیت غنی‌سازی اورانیوم و محتملا خروج از منع معاهده هسته‌ای، امیدها به بقای برجام از بین برود.
روزنامه آرمان وابسته به باند روحانی در باره شدت مخاصمات درونی رژیم نوشت: دولت خسته است (و) هجمه‌ها به این دولت بسیار بیشتر و شدیدتر از هجمه به دولت اصلاحات است. اگر رئیس دولت اصلاحات هر ۹ روز با یک بحران مواجه می‌شد اکنون روحانی را هر ۹ روز با دو یا سه بحران مواجه می‌کنند. بی‌تردید بیشتر فشار بر شخص روحانی است.
این روزنامه طرحهای باند رقیب از جمله «طرح عذرخواهی روحانی» و طرح «استعفای دولت روحانی» را شکست خورده توصیف کرده و می نویسد: در فاز جدید «پروژه‌های دلواپسان برای تضعیف دولت را می‌توان همراهی ناخواسته آنان با دشمنان خارجی ارزیابی کرد چرا که هدف آنها هم از تضعیف دولت افزایش نارضایتی جامعه است...اکنون باید منتظر فاز چهارم مخالفان علیه دولت بود»و

اعتماد، روزنامه دیگر باند روحانی نیز با اعتراف به افزایش تنفر از باند مغلوب رژیم هشدار داد که برنده وضعیت کنونی براندازان خواهند بود.
روزنامه حکومتی اعتماد نوشت: رادیکال‌ترین اصلاح‌طلبان هم در فضاهای مجازی از تیر توهین و استهزای کاربران بی‌نام‌ و نشان در امان نیستند. در فضای سیاسی امروز حتی آنهایی هم که برای اصلاحات هزینه داده‌اند ضربه‌گیر نظام خوانده می‌شوند که سندروم استکهلم دارند و به زندانبان خود دل باخته‌اند، روزنامه‌نگاری هم مدت‌هاست در فضای‌های مجازی به روز ماله نگاری تبدیل شده. در خارج از ایران هم گروهی نشسته‌اند که از هر طرف که کشته شود به سود آنهاست. گروهی که هم رسانه دارند و هم به موبایل و خانه همه هم نفوذ کرده است.
این روزنامه حکومتی افزود: در فضای فعلی آنچه خریدار دارد، آنچه لایک‌خورش زیاد است رادیکالیسمی است که هویتش را از مخالفت با تمامیت وضع موجود می‌گیرد. بدیل اصلاح‌طلبی، نه اصول‌گرایی که ویرانی خواهی است و این تراژدی دوران ما است.