توقف فعالیتهای شرکت کشتیرانی آلمان و شرکت نفت هندی با رژیم آخوندی

به گزارش رویتر، شرکت کشتیرانی هاپاگ-لوید آلمان پنجمین شرکت بزرگ کانتینر در جهان، یکی از دو سری خدماتش را به مقصد ایران متوقف کرده و قبل از ضرب‌الاجل ۴ نوامبر برای اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، در رابطه با سری باقی‌مانده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

شرکت هاپاگ-لوید مستقر در هامبورگ طی پاسخی به سئوالات رویتر، گفت: «یکی از دو سری خدمات ما متوقف شده و دیگری تحت بازبینی قرار دارد».
رویتر خاطرنشان کرد: «پیش از این شرکت ام.اس.سی. دومین شرکت بزرگ کانتینری جهان نیز در ماه گذشته (میلادی) گفته بود، سفارشات جدید از جانب رژیم ایران را نخواهد پذیرفت. هم‌چنین پیشتاز جهانی این بازار، شرکت مرسک لاین نیز گفته است، فعالیت‌های خود در ایران را مورد بازبینی قرار می‌دهد».

از سوی دیگر شرکت هندی نایارا انرژی از بزرگ‌ترین خریداران نفت از رژیم آخوندی اعلام کرد، کاهش واردات نفت از ایران را شروع کرده است.
رویتر ضمن اعلام این خبر به نقل از منابع مطلع گزارش داد که پالایشگاه نایارا انرژی، به‌دنبال خروج آمریکا از برجام، طی ماه جاری میلادی، شروع به کاهش واردات نفت از ایران کرده است.
این شرکت به‌طور معمول، ماهانه بین ۵ تا ۵.۶ میلیون بشکه نفت از رژیم خریداری می‌کند.
رویتر به نقل یکی از منابع مذکور نوشت: «نایارا حدود ۴۰، ۵۰ درصد کم‌تر از حجم متوسط برداشت خواهد کرد و مصرف خود از نفت ایران را به میزان تقریباً ۳ تا ۴ میلیون بشکه در ماه محدود می‌کند».
این خبرگزاری افزود: «کاهش (واردات) ازسوی نایارا، تازه‌ترین علامت از توقف سفارشات خریداران آسیایی از رژیم ایران به‌دنبال خروج ایالات متحده... از توافق اتمی است».