سخنرانی‌های گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

دکترسلمان الانصاری از عربستان

خانم مریم رجوی گرامی
حضار محترم و عالیقدر
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
از مهد وحی نزد شما آمده‌ام، سرزمین رسالت و صلح، قبله بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در تمامی نقاط جهان که به سوی آن نمازهایشان را در روز و شب پنج مرتبه به جا می‌آورند.
در ابتدا اجازه بدهید که به جهان تبریک بگویم نداهای آزادیخواهانه‌تان را که حامل پیامی است با مضمون امید و نیکی و دلسوزی تا آنکه چهره حقیقی ایران، به مهد تمدنهای بشری عظیم مثل گذشته، برگردد. طی تاریخچه مبارزاتی شما که هم چنان طی ۵۳سال از فدا و از خودگذشتی ادامه داشت حتی پیش از آنکه این سخنران که در برابر شما ایستاده متولد شود.
مردم بزرگوار ایران در معرض ظلمی بزرگ و بی سابقه قرار دارند. من تصور نمیکردم که روزی ظلم یک انسان به نقطه‌یی برسد که یک مادر باردار یا دختر بچه‌ زیر ۱۱ یا ۱۲ ساله و یا مردی با ۷۰ یا ۸۰ سال سن اعدام شود. به‌صراحت میتوان گفت که آن ننگی است برای هر انسان که سکوت کند در برابر این ظلم. رژیم ایران رژیمی است مبتنی بر توطئة ونقض حقوق کشورهایی که در امنیت و آرامش خاطر به‌سر می‌برند مانند مردم یمن یا سوریه یا لبنان یا عراق و حتی ”بلد الله الحرام“ مکة مکرمه نیز از توطئه‌های رژیم خمینی در تهران در امان نماند. همان طور که میدانید آشوب و سیاسی کردن احساسات مقدس که در سال ۱۹۷۸ به وقوع پیوست از سوی رژیم ایران بود.
ما امروز اینجا هستیم در گردهمایی که یک پیروزی است برای ایران تمدن و بشریت، ایران دانش و فرهنگ، ایران بردباری و برادری و نه ایران خمینی و نه ایران خامنه‌ای و نه ایران سلیمانی و نه ایران روحانی.
با امید به آن‌که با شما شاهد شکوفایی باغهای زعفران باشیم، به جای آن‌که ویرانی و ستم در منطقه‌مان و جهان را نظاره کنیم از سوی این رژیم فاشیستی و نازیستی و گروگانگیر کنونی در تهران.
پیام من به رژیم بنیادگرای ایران همان پیامی است که خداوند عزتمند در کتاب خود آنرا ذکره کرده است: وإذا قیل لهم لاَ تُفْسدُواْ فی الأَرْض قَالُواْ إنَّمَا نَحْنُ مُصْلحُونَ * أَلا إنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسدُونَ وَلَکن لاَّ یشْعُرُونَ.
(اگر به آنها گفته شود که در زمین فساد نکنید. می گویند که ما اصلاح کنندگانیم. همانا که آنها فساد کننده هستند، اما درک نمی کنند)
خانمها و آقایان گرانقدر، من به عنوان یک شهروند از عربستان سعودی و یک عرب و مسلمان همبستگی و تأیید خودمان را نسبت به شما مجددا اعلام می کنم هر جا که باشیم و چون ترکیبی سخت و پولادین همواره در کنار شما خواهیم ماند، با یک حرف و موضع خلل ناپذیر، تا آنکه ایران از فرقه دروغگویان چپاولگر آزاد شود.

اد ملکرت- نماینده ویژه دبیرکل ورئیس پیشین یونامی،رهبر پیشین حزب کارگر هلند
سلام برشما
 دوستان عزیز از افتخار سخنرانی در این جلوه گاه امید، عزم و اراده تشکر میکنم. این روزی است که ما عزم مشترکمان را جشن میگیریم و بر آن تاکید مجدد میکنیم. این جشن سالانه پایان وحشتی است که بسیاری از برادران و خواهران شما را در محاصره در اشرف و لیبرتی نگهداشته بود. من درود میفرستم به جنبشی که هرگز ناامید نشد،‌ هرگز تسلیم نشد و به دفاع از آرمان تغییر دموکراتیک ادامه داد. آزادی واقعی نصیب شجاعان گشت نه بعنوان انتهای راه طی شده بلکه بعنوان آغاز بازگشت به سرزمین آزادی.
همراه با بسیاری دیگر از افراد، با پیشینه های مختلف ملی و سیاسی، من به شما میپیوندم در تاکید مجدد بر امید و عزم مشترکمان که فناتیزم و توسعه طلبی خاتمه خواهد یافت و اینکه نهایتا ظلم بدست ضد خودش نابود میشود، و اینکه افکار آزاد هرگز از خواست حق آزادی بیان و اینکه شهروندان از یک زندگی خوب و اشتیاقشان برای صلح بجای جنگ دست برنخواهند داشت. بله من به شما در امید و عزم مشترکمان میپیوندم که تغییر در ایران در دسترس است .
آرمان شما فقط آرمان آینده ایران و آینده شهروندان آزاد ایرانی نیست، نهضت شما پاسخ یک نگرانی جهانی در باره رقابت برای تسلط منطقهای و مذهبی است، نگرانی در باره نابود کردن جوامع مسالمت آمیز، در باره صدور تروریسم و بالاتر از همه در باره محروم کردن مردان و زنان بیشمار از یک زندگی مناسب در آرامش و شکوفایی. طنین نهضت شما، بسا فراتر از مرزهای سرزمینهای شما، بعنوان ندایی برای عدالت، دموکراسی و احترام به حقوق بشر است، یک آرمان جهانی است، بخشی از یک تمایل جهانی است برای اینکه ندای شهروندان را غالب کند بر جنگ افزارهای نظامی و همه کسانی که میخواهند خودشان را پشت آنها پنهان کنند. چقدر چشمگیر است چنین جایگاهی از امید. تاریخ به ما میگوید که مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا عدالت محقق شود. تاریخ همچنین بارها نشان داده است که اصل عدالت قوی تر و بی شکست در عملکردها به نسبت اجرای سرکوب است که میتواند در هم بشکند. متشکرم که به من اجازه دادید که سهمی داشته باشم که از این سکوی شور و اشتیاق برای دوستی با همه شما بعنوان دست اندرکاران تغییر، احساسم را بیان کنم. آن روز که تغییر محقق شود نزدیک تر می شود. آن روز جهان را مکان بهتری خواهد ساخت. متشکرم.

زینت میرهاشمی سردبیرنشریه نبرد خلق،عضو کمیته مرکزی سازمان چریکهای فدائیان خلق
خانمها، آقایان، دوستان، رفقا؛ درود بر شما که طی چهار دهه گذشته در جنبش مقاومت ایران تلاش کردید و با مبارزه خود مقاومت را تا اینجا پیش بردید. امروز در شهرهای بزرگ و کوچک و در روستاهای ایران دستاورد تلاش، مبارزه و مقاومت چند نسل به بار نشسته و اکثریت قاطع مردم ایران با مبارزه خود به جمهوری اسلامی نه می‌گویند. مرسی. در صف اول این مبارزه کارگران، کارمندان، معلمان، پرستاران، کشاورزان، جوانان و به‌ویژه زنان قرار دارند. شعارهای، شعارهای مردم به‌پا‌خاسته نشان میدهد که آنان دیگر به هیچ وجه تحمل تحقیر، ظلم و بی‌عدالتی را ندارند. واقعیت این است که رویارویی مردم ایران با رژٰیم حاکم از دی‌ماه سال ۱۳۹۶ وارد مرحله جدیدی شده است. مردم برای تغییر رژیم حاکم و مشارکت در سرنوشت خودشان بیش از هر زمان باورمند به خودشان شده‌اند. با قاطعیت می‌توان گفت که مردم تغییر را نه از درون حکومت و یا به‌وسیله لشکرکشی کشورهای خارجی، بلکه از طریق مبارزه و مقاومت خودشان می‌خواهند. کسانی که، کسانی که به بهانه‌های مختلف مردم را از سوریه‌ای شدن می‌ترسانند واقعیتهای پیکار زنان و مردان ایران‌زمین را یا نا‌آگاهانه نادیده می‌گیرند و یا در حفظ وضع موجود منافع مشخص دارند. نتیجهء حفظ وضع موجود و طولانی‌شدن عمر رژیم، رژیم ولایت فقیه، سقوط زندگی مردم، ظلم و ستمگری و نابودی محیط زیست، بی‌آبی، خشکسالی، فقر و فلاکت، نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای مردم خاورمیانه خواهد بود. مردم محروم و ستم‌دیدهء ایران با مبارزه روزمره خودشان و باخیزشهای خودشان، پیامشان را با قاطعیت به تمام جهان رسانده‌اند. مردم تهی‌دست و غارت‌شده برای برانداختن نظام جهل و جنایت حاکم بر کشور ما هزینه‌های کلانی پرداخت کرده‌اند. در سالگرد سی خرداد، روز شهدا و زندانیان یاد همه شهدای راه آزادی که با فدای جانشان بذر مقاومت را و پایداری را کاشتند و آبیاری کردند، گرامی می‌داریم. تصور، تصور روزی که یاد و خاطره شهدای جنبش خلق را در ایران بدون استبداد مذهبی و رژیم ولایت فقیه گرامی بداریم، چه زیبا و باشکوه است. ما سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، به عنوان یکی از اجزای مقاومت ایران، آرزمندیم که سال آینده این گردهمایی را در ایرانی آباد، آزاد و دمکراتیک برگزار کنیم. همانطور که خانم مریم رجوی گفتند: پیروزی می‌آید و می‌آید و می‌آید. ما بی‌شمارانیم، ما بی‌شمارانیم و برای سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه متحد و متشکل می‌شویم. مرگ بر دیکتاتوری، مرگ بر خامنه‌ای، زنده باد آزادی، سپاسگزارم.