سخنرانی ها در گردهمایی سالانه مقاومت در پاریس

فرانسیس تاونزند - مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت و تروریسم ۲۰۰۸-۲۰۰۴

متشکرم. می دانید، نگاه می کنم و اینجا همه این زنان فوق‌العاده را می‌بینم که بخشی از جنبش هستند و توسط خانم رجوی که بسیار الهام بخش هستند رهبری می‌شوند.
زنان به رهبری این جنبش ادامه خواهند داد و این یکی از بزرگترین تهدیدات برای این رژیم است.
یک لحظه به من اجازه بدهید یک نکته را به زنان جوان بگویم. خانم رجوی در اظهارات خودشان درباره گلهای سرخ صحبت کردند. ای زنان جوانی که امروز در اینجا حاضرید، مادران و مادربزرگ‌های شما این مبارزه را هدایت کرده‌اند. شما گلهای سرخ آینده هستید که ما را به یک ایران آزاد رهبری خواهید کرد.
من واقعا تحت تأثیر قرار گرفته‌ام از دیدن سه زن اشرفی که روی سن امروز با ما از آنجا صحبت کردند. به آنها می گوییم ما به شجاعت شما افتخار می کنیم. ما از شجاعت شما الهام می‌گیریم و زنان همچنان به رهبری این مسیر ادامه می‌دهند و برای شما و برای زنان در تهران مبارزه می کنند.
متشکرم.

بن‌اونی آردلان – نایب‌رئیس پارلمان رومانی
ما مشتاق بودیم که اینجا با شما باشیم. چندین سال است که پشت سرهم ما به اینجا آمده ایم ما با تعدادی از برادرانمان از مولداوی اینجا روی سن هستیم ما اینجا هستیم تا بگوییم که آنچه را که اکنون در ایران میگذرد به خوبی درک میکنیم و از شما بعنوان اپوزیسیون، قویاً حمایت میکنیم. اگر چه ما از کشورهای مختلفی هستیم، همه ما باید از آزادی برخوردار باشیم همه ما دموکراسی میخواهیم. همه ما میخواهیم از حقوق بشر حمایت کنیم و همه ما میخواهیم از آنچه که اینجا میگذرد حمایت کنیم زیرا معتقدیم که باید در یک جامعه آزاد باشیم و در آزادی زندگی کنیم. میخواهم اینجا به سخنانم خاتمه بدهم و یکی از همکارانم را دعوت میکنم که سخنرانی را ادامه بدهد.

کریستینا-یونلا یوریشنیتسی – رئیس کمیسیون برابری پارلمان رومانی
میهمانان و برگزارکنندگان گرامی دوستان عزیز ایرانی یکی ازمهمترین نگرانی های جامعه بشری،هم اکنون صلح ودموکراسی
است. روز ۳۰ ژوئن، امروز در کنار شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی، ما همگی همراه با هم در گردهمایی بزرگ مردم
ایران شرکت می‌کنیم تا صدای متفاوتی را نسبت به رژیم حاکم بر ایران بشنویم. یعنی صدای صلح و آزادی و صدای دموکراسی
 وحقوق برابر و صدای یک ایران غیر اتمی اینها بخشی از برنامة ۱۰ ماده‌یی رئیس‌جمهور مریم رجوی برای آیندة ایران است که از حمایت گسترده‌یی در سطح بین‌المللی برخوردار است. امروز جامعة جهانی و مردم ایران با هم متحد شده‌اند، آن هم برای
یک هدف:سرنگونی فاشیسم مذهبی در ایران و این مسئلة مهم قطعاً محقق خواهد شد با حمایت ما و تلاش‌های مردم ایران.
نباید در برابر حکومت‌های دیکتاتوری عقب نشست. نبرد برای آزادی خلق‌ها مستمر است.
زنده باد آزادی و احترام به حقوق بشر و صلح
زنده باد مردم ایران آزاد.

کاک بابا
خانم مریم رجوی، دوستان عزیز؛ از جانب سازمان خبات کردستان ایران سلام و درودها را به شما می‌رسانم. سلام و درود بر پیشمرگان سازمان خبات، سلام و درود بر مردم قهرمان کردستان که در طول تاریخ علیه رژیمهای مستبد در مبارزه بوده‌اند. در مبارزه علیه رژیم شاه و مبارزه علیه رژیم دیکتاتوری آخوندی پیشتاز و پیشگام مبارزه هستند و تا آزادی به مبارزه ادامه خواهند داد. سازمان خبات کردستان ایران هم‌پیمان شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایارن؛ شورای ملی مقاومت آلترناتیو دمکراتیک و سازمان‌یافته که هیچ جریان و هیچ جریانی نمی‌تواند آلترناتیو شورا باشد. از بعضی‌ها می‌شنویم که از نوچه‌های شاه به اسم آلترناتیو صحبت می‌کنند. هیچ‌گاه مردم کردستان از هیچ دیکتاتوری استقبال نخواهد کرد. شهر بانه، شهر بانه میعادگاه و زادگاه ماموستا سید جلال حسینی بنیانگذار سازمان خبات کردستان ایران هیچ‌گاه، هیچ‌گاه از هیچ ستمگری استقبال نخواهد کرد به‌جز از آزادیخواهان ایران و کردستان. هیچ جریان و حزبی نمی‌تواند از جانب مردم کردستان و به نمایندگی از مردم کردستان از شخصی که علیه مردم کردستان ظلم روا داشته در برابر مردم ایران ظلم روا داشته هیچ‌وقت استقبال نخواهد کرد. ما به عنوان سازمان خبات کردستان ایران و به نمایندگی از بخش وسیعی از مردم کردستان ایران بار دیگر تأکید می‌کنیم که شورای ملی مقاومت ایران تنها آلترناتیو دمکراتیک‌خواه در برابر رژیم آخوندی خواهد بود و بی‌شک روزی خواهد رسید به این زودی‌ها که رژیم آخوندی سرنگون خواهد شد و همه ما به ایرانی آزاد برخواهیم گشت. درود بر همه آزادیخواهان، درود بر پیشمرگان، درود بر همه شما.

پریا کهندل
سلام به همه ایرانیان برانداز در ایران و سراسر جهان، سلام به یاران مقاومت و هر کس که تا امروز در اندرونش غوغای آزادی ایران بوده و هست. سلام به خواهر مریم عزیز و برادر مسعود، اولین پرچمداران ایران آزاد. سلام و درود به کانون‌های شورشی که لحظه لحظة تک به تک ما امروز و هر روز با آنهاست. هر یک از ما مدت کوتاهی است که از ایران خارج شده، بعد از ۳۹ سال شیطان‌سازی از کتاب‌های تاریخ تا در مدرسه تا بسیج دانش‌آموزی و در و دیوارهای شهر و دروغ‌پراکنی علیه قوی‌ترین اپوزسیون ملاها، ولی ما هستیم، ما هستیم و بیشتر از همیشه، و امروز اینجا جمع شده‌ایم تا به خامنه‌ای ضحاک بگوییم: ببین ما به کجا رسیده‌ایم؟ ببین که نتوانستی مجاهدین را از خلق قهرمانشان جدا کنی. امروز در روزهای پایانی عمر ولی وقیح به خوبی می‌بینیم که رژیم با چنگ‌زدن به تمامی مهره‌های سوخته و خاکستر شده‌اش تمام تلاشش را می‌کند که یک روز بیشتر بر مسند قدرت بماند. اما چه زیبا گفت برادر مسعود، همة این‌ها کف روی آبه! انقلاب قیمت می‌خواهد، انقلاب نیروهای حاضر به فدا و مجاهدین و کانون‌های شورشی و تک به تک ما را می‌خواهد. انقلاب رهبری ذی‌صلاح و فداکار می‌خواهد. امروز روز روزش است، دوستان. اگر روزی حتی لحظه‌یی درنگ و شک کرده‌ایم، اگر به خودمان فکر کرده‌ایم و ترس داشته‌ایم، امروز روزش است که تک تک ما تعیین‌کننده‌ایم و خواهر مریم راه مبارزه را برای تک به تک ما در ایران و سراسر جهان باز کرده است.
هر یک از ما و تک تک شما چه دردهایی که دیده‌ایم در این ۳۹ سال جنایت. ولی نسل ما هیچ چیز برای از دست‌دادن ندارد، ما با شکنجه‌ها و زخم‌هایمان پیمان بسته‌ایم، با کشتن ستارها و حجت زمانی‌ها و صباها پیمان بسته‌ایم، با زخم‌های اسید به روی خواهرانمان، با کودکان کارتن‌خواب و ایرانیان گورخواب و با خودکشی‌شدگان زندان‌ها و هم‌کلاسی‌های دربندمان پیمان بسته‌ایم که تا آخرش ایستاده‌ایم برای ایرانی آزاد، بدون دیکتاتوری شاه و شیخ. و سرمان با داشتن خواهر مریم به‌عنوان یک زن در مسند رهبری این آلترناتیو بالاست، کسی که این سالیان کابوس آخوندهای ضد بشر بوده است.
خواهر مریم عزیز، ما بی‌قراریم و آماده و حاضر به فرمان، در کنار مجاهدین اشرفی و کانون‌های شورشی.
و به فرمانده ارتش آزادی‌بخش برادر مسعود، شیر همیشه بیدار: ما برای سرنگون‌کردن ملاها و بردن مهرتابان به ایران‌زمین حاضر و آماده‌ایم. برادر همان‌طور که خودت گفتی، با جنگ صد برابر و شورش‌گری حداکثر، آن‌قدر می‌جنگیم که بند از بند رژیم بگسلیم. حاضر، حاضر، حاضر....