اعتصاب و اعتراضات در شهرهای میهن علیه ستم و چپاول حکومتی

 

اعتصاب و تجمع کارگران راه آهن تبریز
روز پنج شنبه کارگران راه آهن تبریز در اعتراض به نپرداختن حقوق فروردین و اردیبهشت سال جاری اعتصاب کرده و در مقابل ایستگاه راه آهن تبریز تجمع کردند.

تجمع و اعتصاب کارگران و رانندگان راه آهن
روز چهارشنبه۲۷ تیر۹۷ کارگران و رانندگان راه آهن تبریز و صوفیان و سلماس نیز در اعتراض به نپرداختن حقوق های معوقه سال ۹۶، اعتصاب کرده و دست به تجمع زدند.

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی های تلفنی و مسدود کردن خیابان در بانه
روز چهار‌شنبه۲۷تیرماه۹۷ رانندگان تاکسی‌های تلفنی بانه در اعتراض به جریمه شدن توسط راهنمایی و رانندگی به بهانه نداشتن برگه خروج، در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کرده و خیابان را مسدود کردند.

تجمع اعتراضی کارمندان شهرداری رامشیر
روز چهار‌شنبه ۲۷ تیر جمعی از کارمندان شهرداری رامشیر در اعتراض به پرداخت نشدن اضافه کاری سال جاری در دفتر شهردار رژیم در این شهر تجمع کردند.

تجمع اعتراضی معلمین شیروان
روز چهارشنبه۲۷تیر۹۷ جمعی از معلمین شیروان در استان خراسان شمالی در اعتراض به عدم همسان سازی حقوق خود با سایر کارمندان دولت تجمع کرده و با پاره کردن احکام جدید اعتراض خودرا نشان دادند.

تجمع اعتراضی مردم روستای ایوان طرق و مسدود کردن جاده
روز چهارشنبه ۲۷تیرماه۹۷ مردم روستای ایوان طرق واقع در جنوب شرقی مشهد در اعتراض به قطعی آب این روستا، در جاده اصلی بهشت رضا به مشهد تجمع اعتراضی برگزار کردند و جاده را با کامیون مسدود کردند.

از بین رفتن تنها بیمارستان شهرستان در اثر آتش سوزی در قلعه گنج
روز چهارشنبه ۲۷تیر ۹۷ تنها بیمارستان شهرستان قلعه گنج واقع در استان کرمان در آتش سوخت. این آتش سوزی که ناشی از عدم رعایت حداقل های استانداردهای ایمنی توسط کارگزاران رژیم بود، باعث شد که در اثر اتصال برق در کانکس محل استقرار مرکز جامع سلامت و آزمایشگاه مرکز درمانی شهرستان قلعه گنج، تمام بخش های این بیمارستان از بین برود.
توضیح: شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

اعدام یک زندانی در مشهد
روز دوشنبه ۲۵ تیر ماه؛ یک زندانی متهم به قتل در زندان مشهد اعدام شد.
به نقل از روزنامه خراسان؛ زندانی اعدام شده غلامعلی ۴۱ ساله متهم به قتل بود و از سال ۹۳ در زندان مشهد در انتظار اعدام بود.

تاراج اموال زندانیان سیاسی اردبیل و دروغگویی رییس زندان به خانواده ها
رئیس زندان مرکزی اردبیل در پاسخ به اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی به تاراج اموال زندانیان؛ این موضوع را انکار کرده است.
 به دنبال یورش نیروها و ماموران زندان در روز ۱۸ تیر ماه به بند ۷ زندان مرکزی اردبیل که محل زندانیان سیاسی تبعیدی است؛ مسئولین و گارد زندان اقدام به مصادره و تخریب اموال زندانیان سیاسی کردند. در این دزدی آشکار همه اموال زندانیان به تاراج برده شد. مامورین گارد که رئیس حفاظت و رئیس زندان آنها را همراهی می کردند؛ همه اموال زندانیان از جمله لباس؛ وسایل بهداشتی؛ مواد غذایی؛ صنایع دستی که زندانیان ساخته بودند؛ کارت تلفن؛ عینک؛ فلاسک و لوازم التحریر و ... را به غارت برده و تنها یک پتو برای آنها به جا گذاشته اند.
اما رئیس زندان مرکزی اردبیل؛ یعقوب سربازجدا؛ پاسخگوی خانواده زندانیان سیاسی تبعیدی نیست. یعقوب سربازجدا در تماسی که خانواده های زندانیان سیاسی با وی گرفتند؛ این موضوع را بکلی انکار کرده و گفته است زندانیان دروغ می گویند.
وی در پاسخ به خانواده دیگری این دزدی را به گردن رئیس حفاظت زندان پرویز صورآذر انداخته و او را مسئول این دزدیها دانسته است.