کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، افشای شبکه تروریسم و جاسوسی رژیم در اروپا

 

روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه، یک کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانه در بروکسل درباره توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت و شبکه جاسوسی و تروریسم رژیم در اروپا، با حضور حقوقدانان برجسته و وکلای مقاومت ایران ویلیام بوردون و ریک وانرویسل، سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر، سرژ دو پاتول نماینده پارلمان بروکسل و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت برگزار شد.

وکلای مقاومت ایران در این کنفرانس اعلام کردند که چندین تن شخصیت‌های برجسته بین‌المللی که از شرکت‌کنندگان در گردهمایی عظیم ۳۰ ژوئن در پاریس بوده‌اند، به‌عنوان شاکیان خصوصی وارد پرونده علیه توطئه تروریستی دیکتاتوری آخوندی شده‌اند.

در شروع این کنفرانس ویلیام بوردون حقوقدان برجسته فرانسوی و از وکلای شورای ملی مقاومت گزارشی درباره پیشرفت و وضعیت پرونده عاملان توطئه تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت از جمله دیپلمات‌تروریست دستگیرشده رژیم در آلمان ارائه کرد و ضمن اشاره به دیدار خودش و وکیل ریک وانرویسل با قاضی تحقیق پرونده توطئه تروریستی در آنورس بلژیک از جمله گفت، مظنونی که در فرانسه دستگیر شد سه هفته پیش به بلژیک منتقل شده است و لذا سیستم قضایی بلژیک اکنون سه نفر را تحت پیگرد دارد... اسدالله اسدی مسئولیت‌های مهمی در زمینه فعالیت‌های سرویس‌های مخفی رژیم ایران و اقدامات آن علیه مخالفان این رژیم داشته است. او در آلمان دستگیر شده و لذا از هیچ‌گونه مصونیتی نمی‌تواند برخوردار باشد.
ویلیام بوردون تأکید کرد که این پرونده شایسته توجه بسیار زیادی است؛ شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد این سوءقصد در بالاترین سطح رژیم ایران تصمیم‌گیری شده است... همه‌چیز به‌صورت تماماً حرفه‌یی صورت گرفته است.

پس از آن وکیل ریک وانرویسل که وکالت شاکیان خصوصی در این پرونده را برعهده دارد به سخنرانی پرداخت و از جمله گفت، ما امروز یک ماه و ده روز بعد از حمله خنثی‌شده علیه گردهمایی پاریس در اینجا هستیم... امروز لحظه مهمی است که دوباره همه را (نسبت به این سوءقصد) بیدار کنیم... ما روی دو اتهام متمرکز شده‌ایم: تلاش برای قتل تروریستی و تلاش برای حمله تروریستی.

ریک وانرویسل افزود، ما فقط شورای ملی مقاومت را نمایندگی نمی‌کنیم، بلکه چند شاکی خصوصی شامل نمایندگان پارلمان اروپا و اعضای سنا و مجلس آمریکا و پارلمانترهای بلژیکی و ایتالیایی را نیز نمایندگی می‌کنیم... این پرونده بسیار مهم است.

سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر در سخنان خود در کنفرانس بروکسل گفت،. مبارزه مقاومت ایران نه تنها در خدمت مردم ایران، بلکه در خدمت تمامی خلق‌هاست. من در گردهمایی پاریس شرکت داشتم و یکی از چند صد شخصیت از کشورهای متعدد عربی و بین‌المللی بودم که می‌توانستند قربانیان بالقوه این حمله باشند... من هم یکی از شاکیان خصوصی در این پرونده توطئه تروریستی هستم و افتخار آن‌را دارم که با یکی از مدافعان قدیمی حقوق بشر یعنی ویلیام بوردون این کار را انجام بدهم.
سید احمد غزالی اضافه کرد، نگرانی اصلی ما بحث تروریسم است که مستقیماً کشورهای عربی و مسلمان خودمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ ولی اکنون همه دنیا می‌فهمد که تروریسم هم‌چون سرطانی است که همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.... سازمان مجاهدین خلق ایران اولین قربانی تروریسم حکومتی رژیم ایران است.... ده‌ها هزار تن از مجاهدین (توسط این رژیم) به قتل رسیده‌اند... ما خواهان آن هستیم که (با پیگیری) این پرونده... یک گام بزرگ در برابر تروریسم (رژیم ایران) برداشته شود و بالاترین عاملان تروریسم در جهان شناخته بشوند.

پس از آن سرژ دو پاتول patoul نماینده پارلمان بروکسل در سخنانش گفت، آن‌چه تکان‌دهنده است وجود این تروریسم حکومتی علیه یک گردهمایی بزرگ با حضور انبوهی افراد و نیز شخصیت‌های خارجی است... این تروریسم حکومتی باید محکوم شود و دولت‌های اروپایی و به‌طور خاص بلژیک باید دست به اقدام قضایی فشرده‌یی بزنند تا این تروریسم حکومتی افشاء شود... باید اقدام مناسبی علیه حکومتی در پیش گرفته شود که چنین اقدامی را انجام داده است.
این نماینده پارلمان بروکسل تأکید کرد، این امر به کل جامعه جهانی مربوط می‌شود... و باید چنین حکومت‌هایی محکوم شوند؛ این کاملاً غیر قابل قبول است... اپوزیسیون ایران اولین قربانی این رژیم است...

در ادامه کنفرانس بروکسل، محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت: امروز مقاومت ایران یافته‌های خود را درباره تحقیقات پیرامون ساختار دستگاه تروریسم و اطلاعاتی رژیم به‌ویژه وزارت اطلاعات آن در اروپا و سرکردگان کلیدی توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی پاریس فاش می‌کند. اطلاعات مقاومت نشان می‌دهد که اسدی دیپلمات‌تروریست دستگیر شده رژیم از ژوئن ۲۰۱۴ مسئول پایگاه وزارت اطلاعات در اتریش بوده است. به‌مدت چندین سال، او از همان‌جا فعالیت‌های پایگاه‌های وزارت اطلاعات در اروپا را هماهنگ کرده است... از این‌رو اسدی مهم‌ترین پست را دروزارت اطلاعات در اروپا برعهده داشته است.
وی با اشاره به سوابق تروریستی اسدالله اسدی و اقداماتش علیه مجاهدین و مخالفان رژیم در داخل کشور و هم‌چنین در عراق به‌عنوان دبیر سوم پیشین سفارت آخوندها، افزود: پایگاه‌های وزارت اطلاعات در سفارت‌خانه‌های رژیم تحت فرماندهی «سازمان اطلاعات و جنبش‌های خارجی» است... که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های وزارت اطلاعات و در پی عملیات تروریستی و جاسوسی در خارج از ایران است... مسئولیت این نهاد بر عهده رضا امیری مقدم از وزارت اطلاعات رژیم آخوندی است... که مستقیماً با وزیر اطلاعات و امنیت این رژیم محمود علوی در ارتباط است... امیری مقدم هم‌چنین فرماندهی توطئه تروریستی رژیم علیه مجاهدین در آلبانی را برعهده داشت.

محمد محدثین با تاکید براین که: تصمیم توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در ژانویه ۲۰۱۸ در شورای عالی امنیت رژیم و بعد از تصویب آن توسط خامنه‌ای اتخاذ شد؛ به تلاش‌های گسترده رژیم از طریق «فشار و مذاکره» برای جلوگیری از استرداد اسدالله اسدی دیپلمات تروریست دستگیرشده رژیم از آلمان به بلژیک و برای بازگرداندن او به اتریش با هدف انتقالش به تهران اشاره کرد وی سپس خواسته‌های مقاومت ایران رااز جمله چنین ذکر کرد:
عاملان این توطئه تروریستی، از جمله کسانی که در آلمان و بلژیک دستگیر شدند، باید در برابر عدالت قرار گیرند و به‌خاطر جنایاتشان، بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی، مجازات شوند.
عوامل و جاسوسان وزارت اطلاعات در کشورهای اروپایی باید دستگیر، محاکمه و اخراج شوند.
سفارت‌ها و دفاتر نمایندگی رژیم آخوندی در اروپا باید بسته شود.
مسئول کمیسیون خارجه شورا تأکید کرد: «نباید به این رژیم در دوران پایانی آن، فرصت تضعیف امنیت کشورهای اروپایی و پناهندگان و مخالفان ایرانی در اروپا داده شود».
مشروح کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل پیرامون توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس در روزهای آینده از سیمای آزادی تلویزیون ملی ایران پخش خواهد شد.