خبرگزاری بلژیک: سوقصد خنثی شده علیه اپوزیسیون ایران


بلگا (خبرگزاری بلژیک) بروکسل ۸ اوت ۲۰۱۸: شورای ملی مقاومت ایران، روز چهارشنبه در بروکسل نتایج تحقیقات خود را در مورد ساختار دستگاه اطلاعات رژیم ایران در اروپا و اشخاص کلیدی در سلسله مراتبی که به گفتة این شورا درگیر سو قصد خنثی‌شده علیه گردهمایی برای ایران آزادبوده اند که ۳۰ ژوئن گذشته در پاریس برگزار شد بوده‌اند، ارائه داد.

وکلای شاکیان خصوصی که در این گردهمایی در فرانسه حضور داشته‌اند، صبح چهارشنبه با قاضی تحقیق در آنورس دیدار کردند.
اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین (اتریش)، در اول ژوییه در آشافنبورگ آلمان بر پایه یک حکم جلب اروپایی دستگیر شد. او متهم است که شخصاً یک بمب را به دو تروریست تحویل داده است. بنا بر اخبار شورای ملی مقاومت، این فرد از ژوئن ۲۰۱۴، مسئول دفتر وزارت اطلاعات رژیم ایران در وین بوده است؛ سرپلی که فعالیت‌های سایر دفاتر را در اروپا هماهنگ می‌کند. قبل از حکم صادر شده در سال ۱۹۹۷ در رابطه با سوء قصد در رستوران میکونوس برلین که طی آن ۴ رهبر کرد ایرانی به قتل رسیدند، سفارت رژیم ایران در بن مرکز حیاتی وزارت اطلاعات در اروپا بود.
شورای ملی مقاومت هم‌چنین این نکته را برجسته کرد که این مظنون، آموزش مواد انفجاری دیده بوده و در اوایل سال ۲۰۰۴ در عراق منصوب شده بود. او به‌طور فعال در سازمان‌دادن شبکه‌های تروریستی درگیر بوده و مأموریت‌هایی علیه نیروهای ائتلاف، سازمان مجاهدین خلق ایران و نیروهای وطن‌پرست و دموکراتیک عراقی که مخالف رژیم آخوندها بوده‌اند نیز داشته است. گفته می‌شود که او به‌طور خاص در انفجار یک اتوبوس در ۲۹ می ۲۰۰۶ که ۱۱ کشته بر جای گذاشت، دست داشته است.
رئیس سابق ایستگاه اطلاعاتی رژیم ایران در وین، مصطفی رودکی، به نوبة خود در سال ۲۰۱۴ به ایران بازگشته و بعد از آن در سال ۲۰۱۷ به ایستگاه وزارت اطلاعات در آلبانی منتقل شده؛ کشوری که در آن در مارس ۲۰۱۸ یک سوء قصد علیه مجاهدین خنثی شد.
شورای ملی مقاومت ایران تأکید می‌کند که «ایستگاه‌های وزارت اطلاعات تحت فرماندهی سازمان اطلاعات و جنبش‌های خارجی قرار دارند که مأموریت آن جمع‌آوری اطلاعات و تلاش برای نفوذ در مخالفان رژیم با اهداف تروریستی است».
اپوزیسیون ایران می گوید که می‌خواهد «در مورد تسریع فعالیت‌هایی که از زمان ارتقاء این نهاد سابق مدیریت به یک سازمان در فوریه ۲۰۱۷ رخ داده است» هشدار بدهد. اپوزیسیون ایران رضا امیری مقدم را به‌عنوان رئیس این سازمان معرفی می‌کند و می‌افزاید که اسدالله اسدی مستقیماً‌ تحت اتوریته او قرار داشته است. مقدم در مذاکرات با نیروهای آمریکایی در عراق در سال ۲۰۰۷ از طرف شورای عالی امنیت رژیم ایران شرکت داشته و هیأت این رژیم را طی دورة سوم مذاکرات با آمریکا از آغاز سال ۲۰۰۸ سرپرستی کرده است.
شورای ملی مقاومت بر ضرورت اخراج عوامل وزارت اطلاعات در کشورهای اروپایی و بستن سفارت‌ها و دفاتر نمایندگی رژیم تأکید می‌کند.