خبرگزاری بلومبرگ: صادرات نفت رژیم ایران از هم اکنون ساقط شده است

 

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: کاهش زودتر از انتظار در صادرات نفت خام و میعانات گازی بنظر میرسد واکنشی به تحریم‌های آمریکا علیه سیستم بانکی و کشتیرانی علیه رژیم ایران است.

 بلومبرگ می افزاید: میزان صادرات نفت ایران از ماه آوریل تاکنون در حدود ۳۵ درصد سقوط کرده است. این کاهش در هفته‌های آینده بیشتر خواهد شد و این موفقیتی برای سیاست دونالد ترامپ محسوب می‌شد که موضع شدید علیه رژیم ایران را سنگ بنای سیاست خود اوست.
این منبع افزود: تقریبا ۵۰ روز مانده به شروع تحریم‌های جدید نفتی، رئیس‌جمهور آمریکا تا همین الان موفق به مدیریت درهم‌شکستن صادرات نفت رژیم ایران شده و آسیب شدید اقتصادی به این رژیم وارد آورده است. اکنون نیز پالایشگاه های اروپا چاره ای مگر گردن نهادن به تحریم نفتی ندارند. در صورت نقض تحریمها، از جمله مجازات های پیش بینی شده، قطع دسترسی این شرکت ها به مؤسسات مالی آمریکا اعلام شده و به این ترتیب، احتمال قطع کامل خرید نفت ایران از سوی ژاپن و کشورهای اروپایی بسیار جدی است.
جو مک‌مونیگل یک مقام ارشد در وزارت انرژی آمریکا گفت «موج اولیه تحریم‌ها در ماه اوت این پیام را به بازار ارسال کرد که آمریکا جدی است. این مساله باعث کاهش اولیه صادرات نفت ایران قبل از اعمال تحریم‌های نفتی در ۱۳ آبان شده و احتمال کاهش صادرات نفت رژیم ایران تا ماه نوامبر به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه وجود دارد».
بلومبرگ افزود: با توجه به این که ۸۰ درصد درآمدهای ارزی رژیم ایران وابسته به صادرات نفت خام است، کاهش صادرات نفت این کشور می تواند پیامدهای اقتصادی سنگینی برای حکومت داشته باشد.