محکومیت توطئه تروریستی رژیم آخوندی توسط ۳۰ تن از نمایندگان حزب لیبرال دمکرات انگلستان



نمایندگان حزب لیبرال دموکرات انگلستان تو‌طئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت در پاریس را محکوم می کنند

بیش از ۳۰ تن از نمایندگان حزب لیبرال دموکرات انگلستان از مجلس عوام و اعیان در کنفرانس سالانه این حزب طی بیانیه ای تو‌طئه تروریستی استبداد مذهبی حاکم بر ایران را علیه گردهمایی سالانه مقاومت در پاریس‎ محکوم کردند.

کنفرانس سالانه حزب لیبرال دموکرات انگلستان طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر در شهر برایتون برگزار شد. یک هیات از مقاومت ایران در این کنفرانس شرکت کرد و با شماری از رهبران حزب و مسئولین کمیته های حزبی دیدار و گفتگو کرد. در دیدار هیات مقاومت با مسئولین حزب لیبرال دموکرات، وضعیت حقوق بشر در ایران، گسترش قیامهای مردمی در سراسر کشور، بحرانهای فزاینده اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و به ویژه بر حمایت از قیام سراسری مردم ایران تأکید شد.
در جریان کنفرانس حزب لیبرال دموکرات، ۳۰ تن از نمایندگان این حزب در پارلمان انگلستان، طی بیانیه ای توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس را محکوم کردند و به اعمال یک سیاست قاطع برای مقابله با فعالیت های شرورانه رژیم ایران فراخواندند؛ این بیانیه تصریح می کند که این واقعه بیانگر ترس و وحشت رژیم از سازمان مجاهدین خلق ایران و ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران بعنوان آلترناتیو دمکراتیک علیه حکومت ملایان است.

متن کامل بیانیه:
توطئه تروریستی و جاسوسی رژیم ایران علیه مقاومت محکوم است
امضا کنندگان زیر تو‌طئه رژیم ایران برای بمبگذاری در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس تحت عنوان «ایران آزاد ـ آلترناتیو» در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ را محکوم می کنند.
روز ۲ ژوئیه، دادستانهای بلژیک در بیانیه ای اعلام کردند که دو شهروند بلژیکی ایرانی الاصل را به اتهام تلاش برای جنایت تروریستی و آماده سازی یک جنایت تروریستی و قصد حمله بمبگذاری در اجتماع ویلپنت پاریس، کنفرانسی که توسط سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق برگزار می شد، تحت تعقیب قرار گرفتند.
بنا به یک بیانیه از سوی دادستانی آلمان در روز ۱۱ ژوئیه، اسداله اسدی، یک دیپلومات ایرانی مستقر در وین، در بلژیک و آلمان در ارتباط با این تو‌طئه متهم شد و در خاک المان دستگیر گردید. اسدی به زوج متهم بمب مورد نظر را برای بمبگذاری تحویل داده بود.
یک مقام عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رژیم ایران مسئول این تو‌طئه است، او هشدار داد که رژیم ایران از سفارتخانه هایش به عنوان پوشش عملیات تروریستی استفاده می کند.
ما رژیم ایران را به خاطر فعالیتهای تروریستی اش در خاک اروپا و سوءاستفاده از امتیازات دیپلوماتیک را قویاً محکوم می کنیم و بر ضرورت محاکمه و اخراج افسران اطلاعاتی رژیم ایران که تحت پوششهای دیپلوماتیک یا به عنوان اعضای سابق اپوزیسیون عمل می کنند، تأکید می کنیم.
این واقعه نشان می دهد که رژیم ایران تا چه حد از سازمان مجاهدین خلق ایران و ائتلاف شورای ملی مقاومت، به عنوان آلترناتیو دمکراتیک حکومت وحشت دارد.
ما دولت انگلستان را به اعمال یک سیاست قاطع برای مقابله با تلاشهای شرورانه رژیم ایران فرا می خوانیم.