دومین روز اعتصاب بازاریان و کسبه علیه رژیم غارتگر آخوندی در شهرهای مختلف


اعتصاب سراسری بازاریان در روز سه شنبه علاوه بر تهران در نزدیک به ۵۰ شهر دیگر جریان داشت.

اعتصاب کسبه و بازاریان، امروز سه شنبه وارد دومین روز خود شد.

در شیراز کسبه خیابان پاسارگاد از صبح امروز اعتصاب کردند. در اصفهان و فردیس کرج نیز بازاریان برای دومین روز از باز کردن مغازه هایشان خودداری کردند. روز گذشته اعتصاب بازاریان نزدیک به پنجاه شهر در بیست استان کشور گسترش یافت‎. بازاریان در تهران و اکثر مراکز استانها در اعتراض به بالا رفتن قیمت ارز، موج گرانی، تورم، رکود بیسابقه بازار و فقر فزاینده اعتصاب کردند

براساس گزارشهای تکمیلی اعتصاب بازاریان استان سیستان و بلوچستان در اغلب شهرهای این استان جریان داشته است از جمله زاهدان، سراوان، قصرقند، چابهار، نیکشهر و ایرانشهر
فعالان بلوچ می گویند این سطح از اعتصابات در بلوچستان بی سابقه بوده است.

از صبح روز دوشنبه شانزدهم مهرماه بازارایان در شهرهای مختلف کشور در اعتراض به  رکود و گرانی، دست به اعتصاب زده اند.
خبرها حاکی است که در شهرهای مختلف از جمله تبریز، بانه سنندج، تهران، مشهد، اراک، برازجان، مریوان، هیرمند، چابهار، کرج، گرگان، ارومیه، کازرون، کرمانشاه، اصفهان، زاهدان، سقز، ایرانشهر، زنجان، میاندوآب، ترکمن صحرا، سردشت، پاوه، سراوان، پیرانشهر، رشت، رفسنجان، بندرگناوه، شهرضا، ابهر، شیراز، کنارک، و مبارکه اعتصاب شکل گرفته است. در تهران علاوه بر بخشهایی از بازار، مغازه داران غرب تهران و همچنین مغازه داران در خیابان کارگر جنوبی  اعتصاب کردند.
این اعتصاب از آغاز صبح دوشنبه تا حوالی ظهر در ۴۳ شهر گسترش یافت.

هموطنانمان و اعضای کانونهای شورشی گزارشهای متعددی از اعتصاب کسبه و بازار تهیه و بر روی شبکه های اجتماعی منتشر کردند:


تهران:‌اینجا خیابان کارگر جنوبی تمام خیابان مغازه‌هاش بسته است ساعت ۱۰ صبح تهران ۱۶ مهر چهار راه لشگر، خوب نگاه کنید. 
تهران خبرنگار سیمای آزادی کانون شورشی ۴۱۹:‌ تعطیلی مغازه ها ساعت نه و پنجاه و یک دقیقه، میدان امام حسین تهران خبرنگار سیمای آزادی کانون شورشی ۴۱۹.
اصفهان:‌۱۶ مهر ۹۷ اعتصاب بازار موبایل اصفهان ساعت ده و نیم صبح همه شان بسته اند دمشون گرم.

تهران:‌ دوشنبه ۱۶ مهر ماه اعتصاب بازار فرش فروشان
تهران:‌ بازار ایران اسلامی دوشنبه ۱۶ مهر ساعت دوازده تقریبا همه بسته اند.
سنندج:‌۱۶ مهر ۹۷، اعتصابات سراسری سنندج کرمانشاه:‌ همه مغازه داران چهارراه مهدیه همه بسته اند الان هم ساعت ده و نیم صبح است این ویدئو را می فرستم که بدونید مردم کرمانشاه در اعتصابات شرکت کرده اند. 

بانه:‌خبرنگار سیمای آزادی، اعتصاب سراسری در بانه خبرنگار صدا و سیمای آزادی.


تبریز:‌راستا بازار تبریز( در اعتصابند)
ایرانشهر:‌۱۶مهر، ایرانشهر ساعت ده و نیم (اعتصاب برقرار است)
شهرضا:‌همانطور که مشاهده می کنید همه مغازه دارها بسته اند 
زاهدان:‌۱۶ مهر ۹۷ اعتصاب سراسری زاهدان ( را مشاهده می کنید)

 


خانم مریم رجوی به بازاریان و کسبه شجاع که در شهرهای مختلف کشور دست به اعتصاب زده و به ‌اعتراض علیه رژیم غارتگر آخوندی برخاسته‌اند درود فرستاد و گفت اعتصاب بازاریان در ادامه اعتصاب رانندگان زحمتکش از خواست عموم مردم برای تغییر خبر می‌دهد. تا زمانی که آخوندهای فاسد و تبهکار بر سر کار هستند گرانی و رکود و فقر، همچنانکه روند نابودی محیط زیست ادامه دارد؛ تنها راه‌ حل فاجعه ای که همه کشور را فراگرفته، استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم است.
خانم رجوی اعتصاب سراسری بازار و کامیونداران را بخشی از قیام مردم برای سرنگونی رژیم و دست‌یابی به‌آزادی و عدالت اجتماعی توصیف کرد و گفت در رژیم آخوندی تمامی داراییهای مردم ایران بجای رونق اقتصادی و رفاه مردم، هزینه سرکوب و صدور تروریسم و جنگ خارجی می‌شود و یا توسط آخوندهای حاکم به سرقت می‌رود.