آغاز جلسات اف ای تی اف در پاریس و ادامه مخاصمات درونی رژیم

 

درحالی‌که جلسات اف.ای.تی.اف از روز یکشنبه در پاریس آغازشده و در جریان آن پرونده حکومت آخوندی بررسی قرار می‌گیرد، مخاصمات درونی رژیم به‌شدت ادامه دارد. اجلاس سازمان FATF از روز یکشنبه ۲۲ مهر با حضور بیش از هشتصد نفر از ۲۰۴ کشور و سازمان بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول، سازمان ملل و بانک جهانی به مدت شش روز در پاریس آغاز به کارکرد. 

رسانه های باندهای مختلف رژیم مواضع گوناگونی در این رابطه دارند. به برخی از این مواضع توجه فرمایید: 

روزنامه مردم‌سالاری از باند روحانی نوشت: این آخرین فرصت برای خروج نام جمهوری اسلامی از لیست سیاه این سازمان است و این در حالی است که از چهار لایحه مربوط به FATF در ایران هنوز سه مورد به تائید نهایی نرسیده و خطر ماندن در لیست سیاه، همچنان ایران را تهدید می‌کند؛ و اگر در همین هفته توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید و تعیین تکلیف نشوند، نام جمهوری اسلامی از لیست سیاه FATF خارج نمی‌شود و این می‌تواند در دوران تحریم‌های جدید آمریکا از آبان ماه، شرایط دشوارتری را در مبادلات اقتصادی و بانکی برای (نظام) ایجاد کند.

در همین حال، یک منبع حکومتی در گزارشی از قم نوشت: تجمع طلاب در اعتراض به تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم عصر روز شنبه در قم برگزار شد. ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت مجلس که در این تجمع سخنرانی می‌کرد، گفت: دور زدن تحریم‌ها با امضای FATF تقریباً غیرممکن می‌شود

همزمان رسانه‌های باند خامنه‌ای اقدام به انتشار فهرست اسامی آن دسته از اعضای مجلس کردند که به لایحه پیوستن به CFT رأی منفی داده‌اند و اعلام کردند کسانی که رأی مثبت داده‌اند خائن هستند. اقتصاد آنلاین از باند روحانی در این زمینه نوشت: اغلب سایتهای (رقیب) با انتشار اسامی نمایندگان مخالف لایحهCFT سعی کردند. با قرار دادن مخالفان و موافقان این لایحه در مقابل یکدیگر نوعی خیانت را اثبات کنند... مناقشات اخیر را میتوان شبیه به یک صف‌آرایی سیاسی دانست که به‌هیچ‌وجه ارتباطی به ماهیت اقتصادی لایحه CFT ندارد.

از سوی دیگر، پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان نوشت: «روی سخن در این یادداشت با شورای نگهبان است و سخن درباره وظیفه خطیری است که در مواجهه با کنوانسیون به‌اصطلاح «مبارزه با تأمین مالی تروریسم- CFT- بر عهده دارد. انتظاری که در حوزه مأموریت و شرح وظایف این شورا قابل‌تعریف است و آن پیشگیری از خطری است که تصویب نهایی این کنوانسیون میتواند به ملت و نظام تحمیل کند».


یک رسانه دیگر این باند نوشت: FATF، برجامی با تعهداتی شدیدتر و نتایجی ضعیفتر است. (این تصور را به وجود آورده‌اند) که اگر FATF انجام شود منجر به خروج نام جمهوری از لیست سیاه می‌شود اما این صحت ندارد! شرایط مانند زمان برجام است، عده‌ای با ایجاد فضای رسانه‌ای تلاش می‌کنند مردم را از آینده بدون عضویت در FATF بترسانند. 
آخوند آل هاشم نماینده خامنه‌ای در تبریز نیز گفت: این لوایح، ظاهر خوب و قشنگی دارد اما به‌نوعی خود تحریمی است. به دست خودمان سپاه قدس را تحریم می‌کنیم. در برجام هم این‌گونه بود.

بیگی عضو مجلس ارتجاع هشدار داد: با پذیرش FATF بانک‌های داخلی ملزم میشوند سپاه پاسداران را تحریم کنند.

خبرگزاری بسیج سپاه پاسداران خامنه‌ای نیز با اشاره به توصیه‌نامه وزارت خزانه‌داری آمریکا با حمله به دولت آخوند روحانی نوشت: این توصیه‌نامه در حالی است که هنوز جوهر امضای نمایندگان پای لایحه CFT خشک نشده است... پیوستن به سازمانهای مافیایی ازجمله FATF و اجرای دستورات آن هیچگاه بهانه را از آمریکا نخواهد گرفت.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی رژیم در واکنش به علم الهدی و کسانی که به پاسدار علی لاریجانی به خاطر نامه‌نگاری با خامنه‌ای برای تصویب CFT حمله کرده‌اند، نوشت: وقتی خامنه‌ای در قید حیات است و امکان استعلام از او هم وجود دارد ـ چنان‌که رئیس مجلس هم به همین شیوه عمل کرد ـ پیچیده کردن این موضوع چه فوایدی در بردارد؟ مشخص نیست چرا مخالفان به‌گونه‌ای موضع می‌گیرند که گویی خامنه‌ای در اعلام موضع خود درباره لوایح چهارگانه با دولت یا مجلس رودربایستی داشته و اعلام نظر صریح خود را به مصلحت ندانسته است.