نیکی هیلی: بسیج با همان پولی که از مردم دزدیده، آنها را سرکوب و دستگیر می کند

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، دریک سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل، به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ۲۲بانک و شرکت وابسته به بسیج و سپاه خامنه‌ای پرداخت و گفت: نیروهای شبه‌نظامی بسیجٍ سپاه پاسداران علاوه بر سرکوب مخالفین و پیش بردن امنیت داخلی در ایران، کودکان را به‌اجبار برای جنگ در خارج از ایران و مشخصات در سوریه به کار می‌گیرد.

وی افزود: حداقل از ابتدای سال ۲۰۱۵ رژیم ایران از بسیج استفاده کرده است تا کودکان ایرانی را سربازگیری و آموزش دهند تا در حمایت از رژیم وحشی اسد در سوریه بجنگند. بسیج، مهاجران افغان در ایران را که برخی ۱۴ ساله هستند برای جنگ به سوریه می‌فرستد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌افزاید: ایالات‌متحده پولی که عضوگیری، آموزش و اعزام اجباری سربازان کودک در ایران را تأمین مالی می‌کند، ره‌گیری کرده و وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی بر شبکه‌ای از شرکت‌ها و موسسات مالی ایران که پول برای نیروی بسیج و پاسداران فراهم می‌کنند، اعمال کرد.
این شبکه عمیقاً به اقتصاد ایران چنگ انداخته است. اقدام آمریکا بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تابعه استخراج معادن و تولیدی را هدف قرار می‌دهد. چراکه در حال تأمین مالی جنایت جنگی و استفاده از سربازان کودک هستند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت افزود: مردم ایران به‌حق از به‌کارگیری توان مالی و اقتصادی برای جنگ منزجر هستند و برای اعتراض به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند. بسیج در حال استفاده از همان پولی است که از مردم دزدیده است تا به‌زور اعتراضات را خاموش کند و معترضین را دستگیر کنند.
نیکی هیلی با اشاره به تحریم‌های اعلام‌شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه بسیج سپاه پاسداران افزود: این تحریم‌ها گسترده و عمیق هستند. هر شرکت یا فردی که با شبکه بسیج تجارت می‌کند باید بداند که در اعزام کودکان برای کشته شدن درصحنه‌های جنگ سوریه و سایر کشورها همدست است. آمریکا هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد تا جریان منابع مالی بین‌المللی به خزانه رژیم ایران را معکوس کند.

نیکی هیلی هم‌چنین به استفاده حکومت آخوندی از کودکان در جنگ ضد میهنی پرداخت و گفت:‌ استفاده از کودکان سرباز یک ویژگی هولناک جنگ این رژیم با عراق بود. این رژیم از کودکانی که به گردن آن‌ها”کلید پلاستیکی بهشت“ آویزان می‌کردند، به‌عنوان گوشت دم توپ و مین‌روب انسانی استفاده می‌کرد. به‌نحوی‌که تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر از مجروحین می‌شد و مقام‌های این رژیم اذعان کرده‌اند که در جریان جنگ با عراق ۳۶۰۰۰ کودک دانش‌آموز کشته شدند، ولی تعداد مجروحین را کمتر از ۳۰۰۰ نفر اعلام کردند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با انتقاد از مماشات گران با رژیم آخوندی افزود: برخی در جامعه بین‌المللی هنوز تحت این سوءتفاهم به سر می‌برند که رژیم ایران ممکن است یک نقش‌آفرین بین المللیٍ مسئول باشد یا ممکن است به قوانین یک جامعه متمدن پایبند باشد.