جنگ و جدال باندهای حکومتی بر سر تن‌دادن ر‌ژیم به کنوانسیون‌های FATF


در جنگ و جدال باندهای حکومتی بر سر تن‌دادن ر‌ژیم به کنوانسیون‌های FATF و تصویب لایحه ضد تأمین مالی تروریسم، امام‌جمعه خامنه‌ای در قزوین، ضمن حمله به کسانی که به این لایحه رأی داده اند، آنها را عوامل مجاهدین در مجلس رژیم توصیف کرده و گفته بود: این گروه از امضا‌ءکنندگان، همان (مجاهدین) هستند.

در واکنش به این موضعگیری امام‌جمعه خامنه‌ای در قزوین، روزنامة جهان صنعت از باند روحانی نوشت: واقعاً ممنونیم که نزدیک به نصف نمایندگان مجلس را (مجاهد) خواندید. پیشنهاد می‌کنیم شورای نگهبان موقع رد صلاحیت‌ها، از شما به‌عنوان متخصص (مجاهدیابی)، استفاده کامل داشته باشد.
این رسانه حکومتی در ادامه افزود: ما الآن فهمیدیم که (مجاهدین) فقط در یک قلم، ۱۴۰ نماینده را به مجلس فرستاده‌اند و کسی هم جلودارشان نیست. فلذا تنها راه ممکن برای برطرف‌کردن این مجلس، همان است که لیاخوف قبلاً تجویز کرده بود. (یعنی) ‌بدهیم این مجلس را به‌توپ ببندند که دیگر (مجاهدین) به آن نفوذ نکنند.

بهرام قاسمی سخنگوی پریشان‌حال وزارت خارجه رژیم ضمن انتقاد از برخی از موارد بیانیه پایانی اجلاس FATF در پاریس، گفت: از بخش‌هایی از بیانیه صادره که اقدامات جمهوری اسلامی را کامل ارزیابی نمی‌کند، انتقاد داریم. اکثر موارد فنی مورد درخواست، به‌صورت کامل اجرا شده و مابقی نیز پس از طی مراحل قانونی مربوط به سه لایحة باقیمانده، اجرایی خواهد شد. انتظار می‌رفت اجلاس، به این واقعیت توجه کرده و از به کارگیری برخی عبارات منفی در بیانیه، خودداری می‌کرد.
کیهان خامنه‌ای نیز پس از این که FATF حکومت آخوندی را در لیست کبود نگه داشت، نوشت: علیرغم اجرای ۹۰ درصدی دستورات FATF، جمهوری اسلامی هم‌چنان در لیست سیاه است. این یعنی تکرار اقدامات نقد و وعده‌های نسیه برجام در ابعادی خطرناکتر. ضرب‌الاجل چهارماهه در واقع ترفندی برای سوق دادن نظام به سمت خودتحریمی بیشتر است. 
کیهان خامنه‌ای سپس تلاش باند روحانی مبنی بر مثبت قلمداد کردن ابقای رژیم در لیست کبود را به سخره گرفته و آن را جشن گرفتن برای خود تحریمی توصیف کرده است.
کیهان نوشت: ضرب‌االاجل اف.ای.تی.اف که جشن ندارد. مهلت چهار ماهه FATF و جشن و جنجال بزک‌کنندگان FATF نشان داد که این روند صرفاٌ اقدامی برای فریب شورای نگهبان در مواجهه با لوایح خسارتبار مرتبط با FATF است. جشن مدعیان اصلاحات برای افزایش خودتحریمی، جای تعجب دارد.